عمومیکسب و کار برتر

جایگزین برای فیلتر کاغذی قهوه که در خانه شما یافت می شود

طرز تهیه قهوه و انتخاب آن برای تازه‌کارها کمی سخت و گیج‌کننده است. به همین خاطر تلاش کرده ایم یک راهنمای کامل برای انواع قهوه تهیه‌ کنیم که امیدواریم بتواند به تمام سؤالات شما پاسخ بدهد. در زمان های گذشته برای انتخاب قهوه فقط باید به این فکر می‌کردید که قهوه را با شیر میل کنید یا با شکر، یا اصلاً با هردو و یا اینکه بدون هیچکدام(قهوه سیاه و ساده)!! اما این روزها انواع مختلفی از روش تهیه وجود دارد که ممکن است باعث سردرگمی شما در کافی‌شاپ‌ها، مهمانی‌ها و… شود.

خرید فیلتر قهوه دمی کالیتا | brtcoffee.ir | پخش فیلتر قهوه کرج

در ادامه فهرستی از انواع مختلف طرز تهیه قهوه که می‌توانید آن‌ها را در منزل امتحان کنید را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید در بین انواع این روش ها، متناسب با سلیقه خود گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انواع روش تهیه قهوه سیاه (قهوه بدون افزودنی)

قبل از هرچیزی لازمه اشاره کنیم که انواع طرز تهیه قهوه شاید در نگاه اول برای شما ساده به نظر برسه و خیلی باهم فرق نکنند، اما همین موارد ساده می باشد که باعث می شود طعم های انواع قهوه با هم فرق کند. پس یادتون باشه در این آموزش دنبال چیزهای عجیب و غریب نباشید و تنها کافیست به درصد ترکیب شدن مواد اولیه و روش های دم کردن قهوه ها دقت کنید و تمام.

1 – Drip Coffee: این نوع روش تهیه قهوه را می توان یک روش بسیار قدیمی و کلاسیک معرفی کرد. این نوع قهوه با استفاده از وسیله ای به نام به همراه فیلتر کاغذی آماده می شود.

اگر جز دوستدارن قهوه باشید می توان گفت باید این نوع قهوه را امتحان کرده باشید و طبیعتاً می‌دانید که آن را دوست دارید یا نه، اما اگر امتحان نکرده اید توصیه می کنیم که حتماً یکبار این نوع طرز تهیه قهوه را امتحان کنید.

2 –Espresso: قهوه اسپرسو یک نوع قهوه است که در شات سرو می‌شود و اندازه آن تقریباً حدود 30 میلی‌لیتر است. منشأ اسپرسو از کشور ایتالیا است. اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز تهیه می‌شود به‌این‌ترتیب که آب داغ از پودر قهوه با فشار حداقل ۹ بار عبور داده می‌شود.

روی اسپرسو لایه‌ای فوم(کف خامه‌ای طلایی_قهوه‌ای) تشکیل می‌شود. این نوع قهوه پایه بسیاری از انواع دیگر قهوه ها می باشد؛ که برای یادگیری طرز تهیه قهوه با آن می‌توانید به مطلب مراجعه نمایید.

5 – Pour Over: پوراور شبیه به قهوه قطره‌ای است با این تفاوت که توسط باریستا و به‌صورت دستی دم می‌شود. معمولاً کسی که قهوه را آماده می‌کند از یا استفاده می‌کند و آب را به‌آرامی به آن اضافه می‌کند. این نوع طرز تهیه قهوه از روش هایی می باشد که قطعا ما به شما توصیه می کنیم.

6 – Turkish Coffee: ، قهوه آسیاب شده بسیار ریزی است که در قهوه‌جوش ترک (ایبریک) تهیه می‌شود و ممکن است همراه با شکر سرو شود. این نوع قهوه فقط در ترکیه استفاده نمی‌شود بلکه در اروپای شرقی و خاورمیانه نیز طرفداران بسیاری دارد.

5 طرز تهیه قهوه که کمتر شناخته‌شده

7 – Ristretto: نصف قهوه اسپرسو است و تفاوت اصلی آن در درجه آسیاب نیز می باشد که ریزتر است، به همین تغییرات می باشد که قهوه قوی‌تر ولی کمتر در فنجان خواهیم داشت.

8 – Doppio: واژه‌ای ایتالیایی است که برای اسپرسو دبل (دوبل) استفاده می‌شود.

10 – Siphon Coffee: این نوع قهوه با دستگاه شیشه‌ای به نام سایفون (Siphon) یا قوری خلأ تهیه می‌شود. این دستگاه برای تهیه قهوه از خلأ استفاده می‌کند.

این نوع قهوه معمولاً در کافی‌شاپ‌های خاص و در حضور مشتری تهیه می‌شود، روش تهیه قهوه با سایفون جسورانه و البته ظریف است.

با استفاده از فشار هوا قهوه دم‌کرده از طریق فیلتر کاغذی عبور داده می‌شود. کیفیت این نوع قهوه عالی است درعین‌حال که راهی ارزان و آسان برای تهیه قهوه در خانه هم است.

طرز تهیه قهوه‌ های بر پایه شیر

لاته شبیه به کاپوچینو است اما حجم شیر آن بیشتر و کف شیر روی آن کمتر است. این نوع قهوه در فنجان‌های سرامیکی همراه با تزیینات خاص لاته آرت روی آن، سرو می‌شود. برای خرید پاک اسکرین به صورت انلاین میتوانید به سایت ما مراجعه کنید و سفارشتون رو درب منزل تحویل بگیرید.

این نوع قهوه در لیوان شیشه‌ای بلند همراه با شیر جوشیدِه و کف کرده و یک شات اسپرسو سرو می‌شود. در این نوع روش تهیه قهوه ابتدا شیر و کف در لیوان ریخته می‌شود و بعد اسپرسو را به آن اضافه می‌کنیم.

23 – Bulletproof Coffee: این قهوه از ترکیب کره آب نشده و یک نوع روغن نارگیل به نام MCT تهیه می‌شود و به دلیل داشتن کالری زیاد جایگزین مناسبی برای صبحانه است. این قهوه به کاهش وزن و افزایش حافظه کمک می‌کند.

24 – Irish Coffee: قهوه ایرلندی نوعی کوکتل است که شامل قهوه داغ مخلوط با ویسکی و شکر قهوه‌ای است. روی این قهوه خامه زده‌شده ریخته می‌شود.

طرز تهیه قهوه یخی یا آیس کافی و انواع مختلف ICE COFFEE

28 – Cold Brew: در این روش تهیه قهوه آب سرد و دانه آسیاب شده قهوه به مدت ۲۴ ساعت خیسانده می‌شود. به دلیل استفاده نکردن از آب داغ در این روش، اسیدیته آن بسیار پایین است.

29 – Cold Drip: در این روش دم کردن، آب سرد به‌صورت قطره‌ای از قهوه عبور داده می‌شود. هرچند طعم قهوه در این روش از Cold Brew بیشتر است اما همچنان اسیدیته آن کم است.

30 – Nitro Coffee: اخیراً نیترو کافی به عنوان یک محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این روش، قهوه روی شیر ریخته می‌شود. قهوه با نیتروژن دم می‌شود از همین رو دارای حباب است.

31 – Espresso Tonic: یکی از معروف‌ترین روش‌های سرو قهوه در این سال ها اسپرسو تونیک است که این نوشیدنی یک شات اسپرسو یا گاهی اوقات قهوه ساده و غلیظ است که روی ریخته می‌شود. اسپرسو تونیک با یخ، یک‌ تکه لیمو یا چند برگ رزماری سرو می‌شود.

فهرست انواع قهوه کمیاب و دانه‌های آن

قهوه های کمیاب

اما کارشناس قهوه بر این باور هستند که این روش، برآمده از فیلم هالیوودی باکت () است و اصالت ندارد. علاوه بر این‌که این روش پردازش قهوه درواقع بهره‌کشی از حیوانات است.

37 – Honey Processed Coffee: در این روش از عسل استفاده نمی‌شود و درواقع فقط یک اصطلاح برای پردازش قهوه است. در این روش گیلاس‌های قهوه که زباد آن‌ها را دفع کرده است همراه با لعاب آن خشک می‌شود. در این حالت کمی شبیه به عسل است.این نوع قهوه در بسیاری از کافی‌شاپ‌های خاص دیده می‌شود و یادآور طعم هلو و توت است.

در این مقاله تمام تلاشم را کرده ام تا تمام نکته‌ها درباره روش و طرز تهیه قهوه به شما ارائه بدهیم تا دفعه بعدی که می‌خواهید قهوه سفارش بدهید یا خودتان یک قهوه خاص تهیشاید ساده بنظر برسد اما برخی اوقات انتخاب یک فیلتر قهوه مناسب می تواند بسیار گیج کننده و سخت باشد. در گذشته این اتفاق رخ نمی داد

اما با زیاد شدن تنوع فیلترهای قهوه این امر امکان پذیر است و با انتخاب درست فیلتر برای قهوه خود می توانیم بهترین نتیجه را از قهوه دریافت کنیم.  نگران نباشید؛ سام کیش سایتی با تجربه زیاد در فروش انواع قهوه فوری، قهوه ترک و همچنین کپسول های متنوع قهوه است که تجربه زیادی در این صنعت دارد و شما را در این مطلب راجع به موضوع چیستی فیلتر قهوه و نحوه استفاده از آن آشنا می کنیم.

علت استفاده از فیلتر قهوه چیست؟

برای این که با فیلتر قهوه آشنا شویم و از چیستی آن با خبر شویم باید بدانیم وظیفه این فیلتر کاغذی، پارچه ای و یا فلزی دقیقا چیست؟ چرا اصلا از فیلتر های قهوه استفاده می کنیم؟ آیا نمی شود بدون آن ها یک قهوه خوب درست کرد؟ وقتی آب داغ در حال عبور از دانه های قهوه می باشد و طعم و رنگ و عطر آن ها درون لیوان سرازیر می شود، کار اصلی فیلتر قهوه شروع خواهد شد.

فیلتر قهوه از سرازیر شدن پودر قهوه و دانه های ریز آن درون فنجان جلوگیری می کند و باعث می شود شما تنها یک مایع غلیظ قهوه را دریافت کنید. حال نوع فیلتر می تواند تاثیر زیادی بر روی چیزهایی که بیرون فیلتر می ماند و چیزهایی که از آن رد می شود بگذارد که در ادامه انواع فیلترهای قهوه را معرفی می کنیم.

نحوه استفاده از فیلتر قهوه

نحوه استفاده از فیلتر قهوه در دستگاه های مختلف متفاوت است و هر کدام از آن ها در دستگاهی خاص و به منظوری خاص استفاده می شوند. در دستگاه های قهوه ساز امکان استفاده از فیلتر قهوه کاغذی و هم فلزی وجود دارد و حتی از فیلتر های پارچه ای نیز می توانید استفاده کنید و به راحتی فیلتر قهوه را درون دستگاه قرار داده و از آن استفاده کنید. فیلتر های قهوه به دلیل اینکه همیشه حد فاصل آب جوش و دانه های قهوه هستند به راحتی نحوه استفاده از آن ها قابل تشخیص است. در ادامه شما را با انواع فیلتر قهوه ساز آشنا می کنیم.

انواع فیلتر قهوه ساز را می توان همانطور که توضیح دادیم به سه دسته فیلتر کاغذی، فیلتر فلزی و فیلتر پارچه ای تقسیم کنیم که البته تمامی فیلتر های قهوه به همین سه دسته تقسیم می شوند. هر کدام از این فیلتر ها برای یک نوع قهوه ساز خاص بهتر است استفاده شود تا بهترین نتیجه را حاصل کند.

فیلتر کاغذی قهوه

همانطور که از نام این فیلتر قهوه پیداست از کاغذ ساخته شده است و از انواع درختان برای تهیه آن استفاده می شود. این درختان معمولا صنوبر، کاج، بابمو و حتی درخت موز می باشند که البته برخی از فیلتر های کاغذی از بازیافت کاغذ های باطله به دست می آید اما جنس کاغذهای فیلتری که از درختانی که گفتیم تهیه شده باشد، بسیار مرغوبیت بیشتری دارد.

رنگ فیلتر کاغذی قهوه به دو نوع است که با رنگ های سفید و قهوه ای یا کرمی در بازار باید آن را دیده باشید. هر دو رنگ در کاغذهای فیلتری با یک روش تولید می شوند اما کاغذهای فیلتری سفید رنگ با استفاده از سفید کننده اکسیژن به این رنگ در آمده اند. فیلتر کاغذی سفید یکی از پر استفاده ترین و بهترین نوع فیلترهای قهوه است که با همان ماده سفید کننده باعث شده است که تاثیری از فیلتر در طعم قهوه خود احساس نکنید و کاملا طعم قهوه خالص بماند.

 

 

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا