جامعه

آیا ویروس کرونا از طریق سطوح منتقل می شود؟

آیا ویروس کرونا از طریق سطوح منتقل می شود؟

به تازگی ، مواد بر اساس داده های یک مطالعه نه چندان به روز توزیع شده است که همه تلاش ها برای ضدعفونی سطوح برای جلوگیری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب را تردید می کند.

به گزارش آپارات نیوزبخشهایی از مقاله منتشر شده در یکی از معتبرترین مجلات علمی جهان چندین روز است که تمام تلاش ها و حساسیت ها برای حفظ بهداشت سطح برای جلوگیری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب را زیر سال می برد.

مقاله ای که در ژانویه سال 2020 در مجله پزشکی لانست منتشر شده است ، بیان می کند که احتمال انتقال Covid 19 از طریق سطوح بی جان بسیار کم است و فقط در مواردی است که فرد آلوده بلافاصله پس از سرفه سرفه یا عطسه کند و شخص دیگر. دو ساعت) به سطح زمین ، امکان انتقال وجود دارد.

این گزارش همچنین بیان می کند که اگرچه ضد عفونی دوره ای و استفاده از دستکش ، به ویژه در بیمارستان ها ، اقدامات احتیاطی منطقی است ، اما کف (سطوح آلوده) که ساعت ها با حامل آلوده در تماس نبوده اند ، خطر انتقال قابل اندازه گیری ندارد. – بیمارستان تنظیمات.

در اوایل فوریه 2021 گزارشی در ژورنال علمی Nature منتشر شد مبنی بر اینکه ویروس کرونا در سطح نادر است و ویروس کووید اغلب توسط افرادی منتقل می شود که در مورد قطرات بزرگ و ذرات ریز صحبت می کنند ، به نام آئروسل. بنابراین عفونت ویروسی کرونا ویروسی ناگهانی به نظر می رسد ، گرچه ممکن است.

طبق گفته نیچر ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) در جدیدترین دستورالعمل کلی خود که در اکتبر گذشته به روز شد ، توصیه می کند:

“از تماس با سطوح ، به ویژه در مکانهای عمومی خودداری کنید ، زیرا ممکن است فرد مبتلا به Covid-19 سطح را لمس کرده باشد. مرتباً سطوح را تمیز کنید.”

WHO: سطح هنوز هم به عنوان یک روش احتمال انتقال در نظر گرفته می شود

اما طبق همان گزارش در ژورنال Nature ، یک نماینده WHO در ماه ژانویه به Nature گفت که شواهد محدودی وجود دارد که ویروس کرونا از طریق سطوح آلوده معروف به fumite منتقل می شود. با این حال ، آنها اضافه کردند که با توجه به شناسایی RNA ویروس Rovid 19 در نزدیکی افراد آلوده ، هنوز هم بخارات (سطوح آلوده) به عنوان یک روش احتمال انتقال در نظر گرفته می شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) در وب سایت خود می گوید که انتقال سطح یک روش معمول برای انتشار Covid-19 نیست ، اما همچنین بیان می کند که ضد عفونی پی در پی سطوح و اشیا affected تحت تأثیر چندین نفر است. این مهم است

با توجه به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر می گوید. ایلاد علوی ، متخصص بیماری های عفونی نیز در این زمینه: انتشار مقاله ای تا حدودی با چندین مقاله ثابت می کند که ویروس Covid-19 می تواند برای چند روز روی سطوح رشد کند ، این نظر کارشناسان را تغییر نمی دهد این زمینه ، و هنوز هم بر بهداشت و ضد عفونی سطوح تأکید می شود.

وی گفت: “نسبت بالای انتقال ویروس از طریق تنفس از روزهای اول بر هیچکس پوشیده نیست ، اما رد انتقال ویروس از طریق سطوح کاملاً عملی نیست و علیرغم دانش اندک در مورد این بیماری در در ابتدای بحران ، امروزه اطلاعات زیادی در دسترس است که ثابت می کند برای جلوگیری از عفونت باید تمام جوانب پروتکل های بهداشتی را دنبال کرد.

عضو هیئت علمی در مورد اهمیت حفظ سلامت به طور کلی ، صرف نظر از بیماری همه گیر کرونا گفت: “من به عنوان یک متخصص در این زمینه ، هنوز مستندات در این زمینه را کامل نمی دانم و توصیه نمی کنم ضد عفونی سطوح شود. باقی نمانده اند “. جدا از بحران کرونا ، مطالعات مربوط به بهداشت سطح برای چندین سال نشان داده است که همه میکروارگانیسم های عفونی توسط سطوح منتقل می شوند و بنابراین هرگز نباید از اهمیت بهداشت سطح چشم پوشی کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا