جامعه

ارتقاء شاخص‌های کیفیت زندگی، مهم‌ترین چشم‌انداز تهران در قرن جدید

ارتقاء شاخص‌های کیفیت زندگی، مهم‌ترین چشم‌انداز تهران در قرن جدید

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تدوین سند راهبردی، محور فعالیت ها و رصد رویکردهای تحول را برای مدت چهار سال در دستور کار خود قرار داد.

نرگس مدنی پور در گفت وگو با آپارات نیوز، وی درباره مدیریت شهر در سال 1400 گفت: از منظر شورا سال 1400 سال تاسیس مدیریت شهری تهران بود. سازمان دوره جدید مدیریت شهری تهران، تدوین و ابلاغ رویکردهای برنامه ای جدید و همچنین تدوین بودجه جدید حکمرانی شهری تهران بر اساس برنامه 5 ساله و رویکردهای جدید را برشمرد.

وی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی ششمین دوره شورای شهر تهران در صدد هستیم با تدوین سند راهبردی برای یک دوره چهار ساله فعالیت ها و رویکردهای تحول را دنبال کنیم، به عنوان مثال توجه به رصد و بهبود شاخص‌های کلان از نظر فرهنگی و اجتماعی و اجرای همه سیاست‌ها، برنامه‌ها و نظام تخصیص بودجه برای تحقق آنها از اولویت‌هایی بود که در نظر گرفتیم و آن را یکی از تصمیم‌های خوبی می‌دانم که به دنبال آن هستیم.

مدنی پور با بیان اینکه به طور کلی فارغ از دوره های مختلف مدیریتی در شهرداری تهران، یکی از مشکلات مدیریتی که مدام تکرار می شود، گفت: انبوهی از برنامه ها با یکدیگر همپوشانی دارند و در عمل هیچ هم افزایی با یکدیگر ندارند و این امر باعث شده است اتلاف منابع، “او گفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ادامه می دهد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سندی را به عنوان چارچوب فعالیت خود در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تدوین کردیم که در آن اولویت ها تعیین شد. و علاقه مندم در سال 1401 این سند را در نظر بگیرم و در حین خدمت در شورا تکمیل و پیگیری کنم، زیرا مهمترین رویکرد ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این است که همه توانمندی های مدیریت شهری تهران چه از نظر برنامه و چه از نظر بودجه. ، باید به طور هم افزایی هدایت شود تا وضعیت شاخص های کلان اجتماعی- فرهنگی بهبود یابد.

وی در خصوص چشم انداز تهران در آغاز قرن جدید گفت: با توسعه سریع و گسترده شهر تهران که مهمترین چشم انداز تهران در قرن جدید است، بهتر است بر ارتقا و ارتقای شاخص های کیفیت زندگی تمرکز کنیم. ” این دیدگاه به این معناست که در عمل بسیاری از شاخص های مرتبط دیگر و همچنین نظام برنامه و بودجه مدیریت شهری تهران بهبود یافته و دارای چارچوب و جهت گیری مشخص است.

مدنی پور افزود: اگرچه کلان شهر تهران از نظر شاخص های توسعه به بسیاری از کلانشهرهای بزرگ دنیا شباهت دارد، اما باید توجه داشت که از بسیاری جهات دیگر اعم از بافت فرهنگی و اجتماعی و همچنین سبک شهری و شهروندی ویژگی های خاصی دارد. به نظر من کیفیت زندگی یکی از عوامل توسعه متوازن و متوازن است که می تواند شاخص های عدالت در زندگی شهری و دسترسی عادلانه به فرصت ها و خدمات را بهبود بخشد. مدیریت شهر تهران سعی می کند با کمک مردم و سازمان های مردم نهاد شاخص های کیفیت زندگی را در دستور کار خود قرار داده و آن را ارتقا دهد، در این صورت کلان شهر تهران نیز می تواند یکی از شهرهای نمونه از نظر شاخص های شهرنشینی باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا