اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

انواع کولر گازی های با ظرفیت 48000 ایستاده

امروزه یکی از وسایل ضروری که هر خانه‌ای خصوصا در فصل‌های گرم به آن نیاز دارد سیستم سرمایشی است. کولر گازی به صرفه‌ترین نوع وسیله سرمایشی است که هزینه نگه‌داری کمتری دارد و اصلا آب مصرف نمی‌کند.

با پیشرفت تکنولوژی کولر گازی‌های جدید از جمله کولر گازی 48000 ایستاده به بازار آمده‌اند که مصرف برق آن‌ها بسیار کم است تا جایی که بیشتر مدل‌های کولر گازی با برق شهری تغذیه می‌شوند که می‌توان به پریز برق منزل آن‌ها را وصل نمود و از آن استفاده کرد.

حتما در مکان‌های مختلف انواع کولر گازی یا اسپلیت را مشاهده کرده‌اید. هنگام خرید کولرهای گازی 48 هزار باید به فضایی که اسپلیت ایستاده در آن استفاده خواهد شد توجه کنید و از بین نوع دیواری و ایستاده یا زمینی بسته به شرایط و مساحت مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. در ادامه در این مقاله به بررسی مدل ایستاده و استفاده از آن خواهیم پرداخت.

کولر گازی ایستاده

تهویه هوای مناسب، گرم کردن محیط در فصل‌های سرد و تولید هوای خنک برای اماکن بزرگ یکی از مشکلاتی بود که با تولید کولر گازی ایستاده برطرف شد. این کولرها معمولا در محیط‌های بزرگی مانند سازمان‌ها، اداره‌ها، مساجد، دانشگاه و مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرند و در ظرفیت‌های 36000 تا 120000 عرضه می‌شوند. این نوع کولر در دو نوع اسپلیت و ایستاده تولید می‌شوند که به دلیل اندازه و ابعاد بزرگ مناسب فضا‌هایی با مساحت بزرگ هستند.

انواع کولر گازی های با ظرفیت 48000 ایستاده

شایان ذکر است که برق مورد نیاز انواع کولر گازی از نوع ایستاده با ظرفیت بیشتر به ولتاژ بالاتری احتیاج دارند به این صورت که انرژی کولرگازی‌های با ظرفیت بالا از طریق برق سه فاز و انرژی ظرفیت‌های پایین‌تر با برق تک فاز تامین می‌شوند. خوشبختانه با بهره‌گیری از تکنولوژی اینورتر و استفاده از کیت اینورتر در کولرهای گازی ایستاده، مصرف برق به طور قابل توجهی کاهش یافته و موجب بهبود عملکرد این کولرها در درازمدت می‌شود.

در ساخت کولر گازی 48000  ایستاده از گاز مبرد R22 و R410A برای تولید سرما استفاده می‌شود که مدل‌های اینورتر از گاز R410A و مدل‌های معمولی از گاز R22 استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که در کولر گازی ایستاده معمولا از کمپرسورهای روتاری و اسکرول استفاده می‌شود که نسبت به مدل معمولی یا پیستونی از قدرت بیشتری برخوردار هستند. برای خرید انواع کولر گازی 48 هزار ایستاده بهتر است به نوع گاز مصرفی آن نیز توجه کنید.

کولر گازی 48000  ایستاده برای تهویه و تولید هوای خنک در اماکن بزرگ، بهترین گزینه است. هرچند نسبت به کولرهای گازی دیگر برق بیشتری مصرف می‌کند اما در مجموع گزینه اقتصادی‌تر به حساب می‌آید. قیمت انواع کولر گازی 48 هزار متفاوت است اما نسبت به ظرفیت آن‌ها بسیار منطقی هستند. تصور کنید اگر برای سرمایش یک اتاق کنفرانس از چند کولر گازی دیواری استفاده کنید طبیعتا باید هزینه زیادی بپردازید و این در حالی است که با تهیه یک کولر گازی ایستاده می‌توان با کمترین هزینه این کار را انجام داد.

یکی دیگر از فواید کولر گازی 48000 ایستاده یک پارچه بودن آن‌ها است و همانطور که اشاره شد، کولر گازی ایستاده در دو نوع اسپلیت (دو تکه) و ایستاده (یک تکه) تولید می‌شود. در بعضی از محیط‌ها به دلیل نداشتن فضا یا جایگاه مناسب برای نصب اسپلیت استفاده از مدل ایستاده یک تکه بهترین گزینه است.

تمامی کولر گازی‌های ایستاده نیز همانند اسپلیت دیواری یک پنل خارجی به همراه فن و کمپرسور دارد که لازم است قبل از نهایی کردن انتخاب اسپلیت ایستاده مورد نیاز اندازه و ابعاد یونیت بیرونی آن را جهت بررسی امکان نصب در بیرون از ساختمان بررسی نمایید؛ پیشنهاد میکنیم حتما محصولا بی نظیر کولر گازی 48000 ایستاده برند گری را مشاهده کنید.

قدرت سرمایشی کولر گازی‌های ایستاده بسیار بالا است و معمولا از لحاظ مصرف انرژی در رده B قرار دارند و به صورت سه فاز تولید می‌شوند. البته این نکته نیز بسیار مهم است که مدل‌های جدید کولر گازی‌های ایستاده به  صورت کولر گازی‌های اینورتر تک فاز بوده و دارای رده انرژی  A+++هستند که بسیار کم و مقرون به صرفه است.

انواع کولر گازی های با ظرفیت 48000 ایستاده

از دیگر قابلیت‌های کولر گازی 48000 ایستاده وجود انواع فیلتر‌های تصفیه هوا و یون‌زدایی برای تهویه مناسب و تولید هوای بهداشتی و سالم است. دیگر فاکتور مهم و تاثیرگذار اسپیلت‌های ایستاده قابلیت تولید باد گرم و سرد در هر چهار جهت بوده که موجب پخش و گسترش هوای یکنواخت در تمامی قسمت‌های محیط است.

استفاده از کمپرسورهای متنوع اسکرال، روتاری و پیستونی ویژگی مهم دیگر کولر گازی‌های ایستاده است. ویژگی دیگری که در این دستگاه‌ها وجود دارد دمپر تنگ‌تر آن‌ها است. این عامل باعث می‌شود تا پرتاب هوای خنک در کولرها بسیار زیاد شود تا افرادی که در فاصله‌های دور از دستگاه قرار دارند خنکی را احساس کنند.

موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی کولر گازی 48000 ایستاده بر اساس مدل متفاوت است اما تنظیم همه‌ مدل‌ها معمولا سریع و بی‌دردسر است. از آنجا که همه کولرهای گازی ایستاده هنگام خنک شدن هوای گرم و رطوبت را حذف می‌کنند، هوا باید به مکان دیگری تخلیه شود که معمولا از طریق یک کیت پنجره همراه به بیرون منتقل می‌شود.

کیت‌های پنجره دارای یک نوار لغزنده و شلنگ خروجی هستند که به‌راحتی می‌توان آن را برای خروج هوای گرم به بیرون تنظیم کرد. مدل‌های مختلف را می‌توان در داخل سقف قرارداد یا از طریق دیوار تهویه کرد. هنگامی‌که شلنگ خروجی و کیت پنجره را راه‌اندازی کردید می‌توانید به‌سادگی کولر گازی خود را نصب نمایید.

ظرفیت‌های کولر گازی ایستاده

سیستم کولر گازی یکی از برترین و پرفروش‌ترین تجهیزات تهویه مطبوع است که انتخاب مدل مناسب آن بسیار اهمیت دارد. به وسیله این دستگاه می‌توان به سادگی از حرارت داغ تابستان در امان بود و محیط مورد نظر خود را به اندازه دلخواه خنک کرد. همچنین باید در نظر داشت که با رعایت نکات مهم در انتخاب کولر گازی می‌توان در نهایت سیستمی متناسب با نوع نیاز خود را در اختیار داشته باشیم.

برای خرید دستگاهی متناسب با نیاز و مشخصات محیط خود که بیشترین بازدهی را داشته باشد در نظر گرفتن برخی عوامل از اهمیت بالایی برخوردار هستند که در بالا به بعضی از آن‌ها اشاره شد. در ادامه نیز به مهم‌ترین نکته خرید کولر گازی 48000 ایستاده یعنی ظرفیت آن خواهیم پرداخت.

ظرفیت کولرهای گازی ایستاده از مهمترین نکاتی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. اگر ظرفیت کولرهای ایستاده متناسب با ابعاد محل مورد نظر ما نباشد در این صورت نمی‌توان از مزیت آن‌ها بهره‌مند شد. به عنوان مثال اگر کولر گازی دارای ظرفیت کمتری باشد در این صورت نمی‌تواند محیط را خنک سازد. ظرفیت بیشتر کولر گازی نیز سبب اتلاف انرژی مصرفی خواهد شد.

برای برآورد ظرفیت کولر گازی یا اسپلیت مورد نیاز واحدی به نام BTU وجود دارد که هرچه مقدار آن بیشتر باشد قدرت دستگاه نیز بالاتر است. برای طبقات وسط ساختمان به ازای هر متر مربع زیربنا حدود 400 تا 600 BTU و در طبقات آخر ساختمان که بالای آن بام ساختمان است به علت تابش نور آفتاب به سقف، به ازای هر متر مربع زیربنا بین 600 تا 800 BTU مناسب است. از این رو میتوان گفت کولر گازی 48000 ایستاده برای مساحت‌های بزرگ بالای 180 متر مانند مساجد، باشگاه و ادارات بسیار مناسب خواهد بود.

سخن پایانی

بدون شک یکی از وسایل ضروری در فصل گرم تابستان یک کولر گازی کارآمد و با کیفیت مانند کولر گازی 48000 ایستاده دماتک است. این روزها با توجه به تنوع انواع مختلف کولر با ظرفیت‌های متفاوت در بازار انتخاب نوع مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است؛ پیشنهاد میکنیم حتما راهنمای خرید کولر گازی ایستاده بلاگ دماتک را مطالعه کنید. اجزا داخلی کولر گازی ایستاده روی زمین به ‌راحتی قرار می‌گیرد و اجزای خارجی آن نیاز به تجهیزات یا کشیدن کانال ندارد بنابراین از ساده‌ترین نحوه نصب و راه‌اندازی برخوردار است.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا