عمومیکسب و کار برتر

طریقه تنظیم کولر گازی گری

به هم ریختن تنظیمات دما ، صفحه نمایشی با اشکالِ متفاوت و زیاد ، دکمه ها و بروشور هایی به زبان انگلیسی و آگاهی نداشتن از نحوه کار با ریموت کنترل ، از جمله مشکلاتی است که اکثر افراد به هنگام استفاده از کولر های گازی با آن مواجه می شوند.در این آموزش قصد داریم نحوه کار با ریموت کنترل کولر گازی و نحوه تنظیم کردن آن در بهترین حالت را به شما یاد دهیم. برند های مختلف سازنده کولر های گازی با مدل های متنوع محصولات در بازار وجود دارند ، که اکثر ریموت کنترل های آنها از کلید ها و تنظیمات تقریبا مشابهی بهره میبرند. در این آموزش با نحوه کار با ریموت کنترل کولر گازی گری (GREE) آشنا می شویم.

اما چرا گری (GREE) ؟

گری (GREE) انتخاب برتر مشتریان از سال 2005 تا کنون.شرکت گری (GREE) با بهره بردن از تیم قدرتمند تحقیقاتی ، تولید و بهبود انواعی از محصولات سرمایشی و گرمایشی و ایجاد رابط کاربری ساده و قابل فهم برای کاربران خود ، توانست جایگاه پر فروش ترین شرکت تولید کننده محصولات گرمایشی سرمایشی را در جهان از آن خود کند. برندی که با رضایت بالا در ایران نظر خریداران را در بازار به خود جلب کرده است. پس با یادگیری و آگاهی از نحوه استفاده و تنظیمات متفاوت ریموت کنترل کولر گازی و ایجاد حالت مناسب ، بهترین نتیجه ، با بازدهی بالا و پایین ترین مصرف انرژی را نصیب خود کنید.

قیمت کولر گازی گری 30000

قیمت کولر گازی گری 30000 موتور بزرگ : اگر تا به حال ، دنبال خرید کولرگازی نرفته باشید احتمالا نام گری برایتان تازگی داره چرا که تا به حال در هیچ نوع دسته ی دیگری این کمپانی وارد نشده است، شرکت گری ( gree electric appliances inc ) بزرگترین تولید کننده سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع در سراسر دنیا می باشد به نحوی که در سال 2022 از 10 کولرگازی فروخته شده 4 عدد آن متعلق به شرکت گری بوده است. همچنین برند گری در سایز 30000 که یکی از سایز های بزرگ محبوب و پر فروش بازار میباشد نقش بسیار بزرگی دارد و از طرفداران بسیاری بهره مند میباشد، کولر گازی های 30000 گری از تنوع وسیع با انواع کاربری مختلف برخوردار میباشد، این امر باعث شده تا کاربرانش حق انتخاب بیشتری به نسبت بقیه برند ها داشته باشند.

نحوه کار با ریموت کنترل کولر گازی گری (GREE) :

ریموت کنترل کولر گازی گری (GREE) با وجود چینش مناسب نماد (ICON) ها و اشکال ساده و قابل فهم در صفحه نمایش و وجود قفل کلید ها (LOCK) به منظور جلوگیری از تغییر کردن اشتباهی تنظیمات ، از این حیث سادگی کار با آن را به سر حد خود رسانده است.

آشنایی با کلید های ریموت کنترل :

  1. خاموش و روشن کردن کولر (ON,OFF) : با فشردن این کلید و به هنگام شنیدن صدایی شبیه به «di» یا ظاهر شدن آیکون «OPER» به معنای فعال بودن ارتباط میان ریموت کنترل و پنل کولر می باشد. با فشردن هر کلید صدای «di» شنیده می شود و دستور توسط کولر اجرا خواهد شد.
  2. حالت (MODE) : با هر بار فشردن این کلید ، حالت عملیاتی که کولر باید انجام دهد را مشخص می کنید. کولر گازی گری (GREE) دارای ۵ حالت مختلف می باشد که با هر بار فشردن این کلید با ظاهر شدن آیکون مربوط به آن ، دستور تغییر حالت به پنل ارسال می شود.
    حالت های مختلف کولر گازی گری (GREE) :
    – حالت اتوماتیک (AUTO) : با فشردن کلید مود (MODE) و قرار دادن کولر در این حالت ، کولر بر اساس دمای تنظیم شده توسط شما ، دمای هوای خروجی از خود را تنظیم می کند. در این حالت تعیین مود کولر (سرما یا گرما) به صورت اتوماتیک توسط خود کولر انجام می شود. این حالت در مواقعی که به مدت طولانی در محل حضور ندارید ، کارایی دارد.
    – حالت سرد (COOL) : در این حالت کولر دمای خروجی را کمتر از دمای اتاق تنظیم می کند. این حالت در جهت کاهش دمای اتاق است و در فصل گرما کارایی بالایی دارد. دمای خروجی در این حالت را میتوان به صورت اتوماتیک یا دستی تنظیم کرد که در بخش های بعدی توضیح خواهیم داد.
    – خشک (DRY) : وقتی که کولر در این حالت قرار میگیرد ، رطوبت دریافتی کولر از سوی محیط نسبت به قبل بیشتر می شود و باعث کاهش رطوبت و خشک تر شدن هوای خروجی میگردد. این حالت در مواقعی که هوا شرجی است کارایی خوبی از خود نشان می دهد.
    – حالت فن (FAN) : با قرار گیری کولر در این حالت ، فقط فن فعالیت می کند و هیچ یک از حالت های سرد یا گرم فعال نمی باشد. در این حالت هوای محیط بیرون بدون هیچ تغییری وارد فضای اتاق می شود. حالت فن در مواقعی که هوای بیرون در حالت معتدله (خنک) یا دمای مطلوبی قرار دارد ، بسته به تصمیم کاربر ، کاربرد دارد.
    – گرما (HEAT) : با نمایش نماد (ICON) شبیه به خورشید در ستون حالت ها ، کولر گازی گری (GREE) شروع به بالا بردن دمای هوای خروجی از پنل می کند. در فصل زمستان با استفاده از این حالت کولر گازی های گری (GREE) می توانید گرما را به خانه های خود بیاورید.

How to adjust the air conditioner

معرفی دکمه ها

1) دکمه ON/OFF : این دکمه وظیفه راه اندازی و خاموش کردن دستگاه را در هر حالتی دارد.

2) دکمه  MODE: بدون شک مهمترین دکمه در کولر گازی دکمه MODE می باشد. با این دکمه شما می توانید کولر را در حالت های مختلف تنظیم کنید. ( سرد ، گرم ، اتو، فن ،رطوبت گیر ) .

COOl  : این دکمه که به شکل یک گوله برف است مختص فصل تابستان بوده و با فعال کردن آن شما می‌توانید از سرمایش کولر لذت ببرید.

توصیه می شود از این گزینه در هر شرایطی استفاده نشود شاید بتوان مورد استفاده صحیح این گزینه را در اتاق سرور توضیح داد.

DRY  :این حالت کولر شمارا در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد. این گزینه بیشتر مخصوص مناطق معتدل مرطوب یا مناطقی که داری شرجی هواست مورداستفاده قرار می‌گیرد.

3) دکمه های Temperture: با استفاده از این دو دکمه ( + / – ) شما می توایند دما محیط و یا تایمر را تنظیم کنید ، در واقع این دو کلید پر کاربردترین دکمه ها در ریموت کنترل هستند و حکم ولوم تنظیم را دارا هستند و کاربرد دیگری ندارند.

5)دکمه  SWING:با فشردن این دکمه ، کولر باد یا هوای تولید شده توسط کولر گازی گری (GREE) را به بالا و پایین هدایت می‌کند. با این کار باعث می‌گردد تا جریان هوای خنک و یا در فصول سرد سال، جریان هوای گرم، به طور یکنواخت در تمامی فضای محیط پخش شود.( شاید به نحوی مشابه چرخیدن پنکه که باد را به اطراف پخش می‌کند، اما با این تفاوت که پنکه چپ به راست بود، و حالت SWING در جهت بالا و پایین می‌باشد)

6)دکمه  timer off/on: این کلید ها برای روشن و خاموش نمودن تایمر دستگاه استفاده می شود .شما میتوانید با این دکمه ها تنظیم زمان خاموش و روشن شدن کلید ها رو تنظیم خواهید کرد .

7) دکمه  LIGHT: با این دکمه می توانید چراغ های روی پنل را خاموش و روشن کرد.

8) دکمه  SLEEP:  این دکمه میتوانید ساعت خاموشی دستگاه را تنظیم کنید .تا در هنگام خواب دمای مطلوبی بهرمند شویم.

9) دکمه TURBO: این دکمه در کولر گازی گری ،افرایش حداکثری فعالیت کولر گازی را به همراه خواهد داشت.. در واقع قابلیت Turbo حالتی است که در آن کولر گازی با بالاترین قدرت ممکن کار می‌کند. وجود این قابلیت، باعث فعالیت حداکثری کمپرسور می‌گردد و در نتیجه فضای محیط در سریع‌ترین زمان ممکن خنک می‌گردد. معمولاً مدت فعالیت کولر در چنین حالتی، بستگی به میزان دمایی دارد که برای آن تنظیم نموده‌اید.

با فشردن این دکمه، دستگاه شروع به تولید باد معمولی می‌کند و در واقع تبدیل به یک دستگاه خشک‌کن می‌شود. شاید بشود آن را به یک سشوار با باد گرم ملایم یا یک خشک‌کن دست تشبیه کرد.

(جالب اینجاست که اکثر سایت های ایرانی، از توضیحات در خصوص این دکمه عاجز مانده‌اند و در توضیحات این دکمه نوشته‌اند: این دکمه به معنی دمیدن می‌باشد و هنوز اطلاعات کاملی راجع به آن کشف نشده. طوری نوشته‌اند هنوز کشف نشده که انگار این ریموت از کره ای دیگر آمده و یا اینکه قرار است اتم را بشکافند. واقعاً ای کاش مقداری برای مخاطبان خود ارزش قائل باشیم. یاد بگیریم اگر در خصوص چیزی اطلاعاتی نداریم اظهار نظر نکنیم.)

11) دکمه CLOCK: از این دکمه برای تنظیم ساعت استفاده می‌شود. شما با استفاده آن می‌توانید ساعت جاری روز را تنظیم نمایید.  علاوه بر اینکه با تنظیم کردن ساعت، می‌توانید از طریق کولر گازی در جریان ساعت قرار بگیرید، برای تنظیم کولر گازی بر روی یک ساعت مشخص برای اینکه اتوماتیک خاموش یا روشن شود، نیاز است که ساعت تنظیم باشد.

دکمه بازگشت به بالا