جامعه

اوج‌گیری بستری‌های کرونا / ۳ مشکل عمده در بیمارستان‌ها

اوج‌گیری بستری‌های کرونا / ۳ مشکل عمده در بیمارستان‌ها

معاون مدیر کل وزارت بهداشت گفت: ما اکنون به ویژه در بخش های مراقبت ویژه و بیمارستان های ارجاع با مشکلات قابل توجهی روبرو هستیم. بعلاوه ، از ظرفیت برخی تجهیزات مرتبط با بیماران بیماری کرونا فراتر از ظرفیت آنها استفاده می شود.

در مصاحبه ای با آپارات نیوز ، دکتر ایرج حریرچی وی در مورد وضعیت بیمارستان های کشور با در نظر گرفتن ظهور مجدد کرونا گفت: بیماران کرونا عمدتا در بیمارستان های اصلی و ارجاع در شهرها بستری می شوند. لازم به ذکر است که حتی قبل از دوره کرونا ، این بیمارستانها معمولاً دارای ضریب اشغال زیاد و شرایط دشوار بودند و ما قبلاً به ازای هر پرسنل و پرسنل برای هر تخت کمبود تختخواب کم داشتیم.

تختخواب های ویژه در شغل بیماران بیماری کرونا

وی افزود: اکنون که تعداد بیماران بیماری کرونا افزایش یافته و تعداد آنها بسیار قابل توجه است ، بیشتر تخت های بیمارستانی و بیشتر تخت های مراقبت ویژه توسط افراد مبتلا به بیماری بیماری کرونا قلب اشغال می شود. طی چند ماه گذشته ، تعدادی از بیماران ما که بیماری های دیگری داشته اند پذیرفته نشده اند ، یا به دلیل بیماری بیماری کرونا قلب در شیفت بستری شده اند.

تخت های کرونا در اوج هستند

فرسودگی کارکنان درمان و مشکلات موجود در تختخواب های ویژه

حریرچی ادامه داد: اکنون که تعداد بیماران مبتلا به بیماری بیماری کرونا قلب به اوج رسیده است ، ما به ویژه در بخش های مراقبت های ویژه و بیمارستان های ارجاع یک مشکل بزرگ داریم. در عین حال با کاهش منابع انسانی روبرو هستیم. نیروی انسانی ما هفت تا هشت ماه است که در همه بیمارستانها کار می کند. علاوه بر این ، برخی از تجهیزات مربوط به بیماران مبتلا به بیماری قلبی بیش از توان آنها استفاده می شود. تجهیزاتی مانند CT اسکنر ، اکسیژن ساز و فن. این تجهیزات به دلیل قدیمی بودن بعضی اوقات از کار افتاده و یا نیاز به تعمیر دارند که این یک مسئله و چالش بسیار مهم است.

وی با اشاره به نیاز بیمارستان های صحرایی یا مراکز بهبودی برای معالجه بیماران سخت بیمار مبتلا به بیماری کرونا قلب ، گفت: “امیدواریم که شرایط را نداشته باشیم.” البته تجربه ما از گذشته نشان داده است که بهبودی چندان ضروری نیست و مورد استقبال قرار نمی گیرد. اگر حتی الامکان به چنین علائمی احتیاج داریم ، آنها باید در امکانات بیمارستان باشند و حداقل اکسیژن ساز برای هر شخص ، دستگاه تنفس و سایر تجهیزات لازم داشته باشند که البته تهیه و اجرای این تجهیزات و علائم از این دست دشوار است. او انجام می دهد

حریرچی تأکید کرد: البته لشکرهای مختلف از جمله ارتش ، پاسداران انقلابی و …. از ابتدای شیوع کرونا کمک کرد. به عنوان مثال بیمارستان بقیه الله از ابتدای شیوع بیماری کمک می کند و ممکن است نیاز به کمک بیشتری باشد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا