جامعه

تاثیر رژیم غذایی مبتنی بر طب سنتی بر بهبود ناباروری

تاثیر رژیم غذایی مبتنی بر طب سنتی بر بهبود ناباروری

تحقیقات نشان داده است که استفاده از رژیم غذایی مبتنی بر طب سنتی ایران در زنان نابارور نه تنها می تواند میزان موفقیت IVF یا لقاح آزمایشگاهی را افزایش دهد، بلکه می تواند باعث بارداری خود به خود در تعدادی از زنان نابارور شود.

به گزارش آپارات نیوز، بر اساس آمار وزارت بهداشت، در کشور ما میزان بروز ناباروری در زوجین 3.2 درصد است و می توان گفت در کل کشور 3 میلیون و 268 هزار و 115 زوج ایرانی در طول زندگی خود به هر نوع ناباروری اولیه و یا ثانویه دچار شده اند. بر اساس آخرین مطالعه انجام شده در ایران در سال 1388، شیوع ناباروری اولیه و ثانویه در بین زنان ایرانی در هر ازدواج در سراسر کشور به ترتیب 11/9 درصد و 15/3 درصد بوده است، ضمن اینکه تاخیر در بارداری نیز باعث از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود.تشخیص ناباروری رخ خواهد داد. و زنانی که تولد فرزندان خود را به تاخیر می اندازند ممکن است با عوارض بارداری، جنین و ناباروری مواجه شوند.

از طرفی با افزایش سن شانس باروری کاهش می یابد و مادران جوان بارداری سالم تری را تجربه می کنند. افزایش سن ازدواج، افزایش فاصله تولد تا ازدواج و تمایل به کاهش تعداد فرزندان و یک فرزند، سبک زندگی ناسالم که منجر به چاقی می شود، مصرف دخانیات، افزایش آلاینده های ناشناخته موثر بر دستگاه تناسلی عواملی هستند که می توانند منجر به ناباروری زودرس شوند. و ثانویه در کشور افزایش خواهد یافت.

در زمینه درمان ناباروری در اکثر استان های کشور مراکز تخصصی درمان ناباروری با امکاناتی برای روش های پیشرفته درمان ناباروری وجود دارد که زوج های نابارور می توانند با پوشش بیمه ای از خدمات درمان ناباروری 1401 استفاده کنند. اکثر مراکز ناباروری برای ارائه خدمات ناباروری با تامین اجتماعی، خدمات درمانی و ارتش قرارداد دارند.

به گفته وزارت بهداشت، تحقیقات نشان داده است که استفاده از رژیم غذایی مبتنی بر طب سنتی ایران در زنان نابارور نه تنها می تواند میزان موفقیت IVF یا لقاح آزمایشگاهی را افزایش دهد، بلکه می تواند منجر به بارداری خود به خود در تعدادی از نابارورها شود. زنان. زنان داشتن سبک زندگی سالم بر اساس اصول ضروری زندگی از دیدگاه طب ایرانی مانند تغذیه، ورزش، هوای سالم، خواب و بیداری و دوری از استرس می تواند نه تنها از ناباروری پیشگیری کند بلکه در درمان ناباروری نیز موثر باشد. استفاده از ظرفیت طب سنتی و مکمل مانند طب ایرانی در کنار طب رایج، رویکردی است که در سراسر جهان در زمینه های مختلف از جمله پیشگیری و درمان ناباروری مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا