ترامپ نخست وزیر انگلیس را به دخالت در انتخابات متهم کرد

ترامپ نخست وزیر انگلیس را به دخالت در انتخابات متهم کرد
آفتاب نیوز :

کمپین دونالد ترامپ «کی یر استارمر» نخست وزیر بریتانیا و رهبر حزب کارگر را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.

بر این اساس کمپین دونالد ترامپ در شکایتی در کمیسیون انتخاباتی فدرال آمریکا در واشنگتن خواستار تحقیقات درباره کمک های غیرقانونی حزب کارگر به کمپین کامالا هریس شد.

کمپین ترامپ پس از آن این شکایت را مطرح کرد که گروهی از داوطلبان سیاسی و فعالان حزب کارگر چپ میانه از انگلیس برای کمک به کمپین کامالا هریس به آمریکا سفر کردند.

مقامات بریتانیا که خواستند نامشان فاش نشود در گفتگو با رویترز اظهار کردند برخی مشاوران ارشد حزب کارگر برای دیدار با نظریه پردازان دموکرات در ماه های اخیر و به منظور حمایت از پیروزی قاطع در انتخابات ماه جولای در بریتانیا به آمریکا رفتند.

یکی از موضوعات مورد بحث در این دیدار در این باره بود که چگونه حزب کارگر تقریبا تمام مناطق صنعتی سابق را که در سال ۲۰۱۹ آن ها را از دست داده بود پس گرفت. 

در همین حال استارمر ضمن رد این شکایت اظهار کرد که در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر این موضوع می تواند به روابط وی با ترامپ آسیب برساند. وی تاکید کرد حامیان حزب کارگر داوطلبانه این کار را انجام دادند.

دونالد ترامپ که به نایجل فراژ سیاستمدار حزب راست بریتانیا نزدیک بود و پیشتر نیز روابط خوب و نزدیکی با بوریس جانسون نخست وزیر سابق بریتانیا داشت زمانی که این دو نفر در ماه سپتامبر در برج ترامپ با یکدیگر دیدار کردند به تحسین استارمر پرداخت. 

این نخستین باری نیست که آمریکا اشخاص و کشور های دیگر را به دخالت در انتخابات خود متهم می کند.

پیشتر اف بی آی در بیانیه ای مدعی دخالت ایران در انتخابات آمریکا از طریق هک سیستم ها شده بود.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در پاسخ به رسانه های آمریکایی پیرامون بیانیه اف. بی. آی درخصوص دخالت کشورمان در انتخابات آمریکا از طریق هک تصریح کرد: چنین ادعا هایی از ریشه بی اساس و فاقد هرگونه اعتبار و مشروعیت بوده و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

علاوه بر این سازمان اطلاعات ملی آمریکا اتهاماتی را علیه روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که اتها م زنی سازمان اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعایی بسیار مضحک است و مسکو این اتهامات را قاطعانه رد می کند.

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز اعلام کرد که مقامات پکن هرگز در انتخابات آمریکا دخالت نکرده و قصد انجام چنین کاری را ندارند.

پیشتر دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا بدون ارائه هر گونه مدرک و دلیلی اعلام کرده بود که روسیه چین و ایران ظاهراً در تلاشند تا بر نتایج انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا تأثیر بگذارند و از جمله از شرکت های بازاریابی و ارتباطی در این راستا استفاده می کنند.

امروز نیز مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا با انتشار یادداشتی مدعی شدند ممکن است روسیه ایران و چین بکوشند تا به اعتراضات خشونت آمیز پس از انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۵ نوامبر دامن بزنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می شود در حالی که نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد در حالی که رای دهندگان نسبت به شرایط کشور بدبین هستند کامالا هریس نامزد دموکرات ها با ۴۶ درصد در مقابل دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان با ۴۳ درصد با اختلافی بسیار اندک پیشتاز است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

دکمه بازگشت به بالا