جامعه

تزریق دُز یادآور واکسن کرونا از ملاک‌های سفر اربعین

تزریق دُز یادآور واکسن کرونا از ملاک‌های سفر اربعین

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تمهیدات انجام شده برای پیاده روی اربعین حسینی گفت: تصمیم نهایی گرفته نشده و بحث های اولیه انجام شده است اما واکسیناسیون یادآور ضوابط است. سفر.”

به گزارش آپارات نیوزدکتر. عباس شیراوگن درباره افزایش روند ابتلا به کرونا در کشور در دو هفته اخیر گفت: در چند روز اخیر تعداد فوتی ها دو رقمی شده و نگرانی افزایش یافته است. در این شرایط تعداد افراد دارای علائم و بیماران سرپایی افزایش و تعداد بستری ها بیش از 60 درصد افزایش یافت.

وی افزود: ظاهرا وارد موج هفتم بیماری شده ایم و به نظر می رسد مهم ترین نکته استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی است. از طرفی در مکان های شلوغ از ماسک استفاده شود و واکسیناسیون نیز انجام شود و اگر بیش از 6 ماه از تزریق قبلی گذشته است آمپول یادآوری انجام شود. زیرا پس از شش ماه سطح ایمنی بدن کاهش یافته و احتمال ابتلا به بیماری های جدی را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: هیچ نگرانی برای تامین واکسن نداریم و ده ها میلیون واکسن انبار شده است. مردم فقط برای سلامتی خود مراجعه کنند و مشکل مالی در کار نیست.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا یادآور شد: حدود 9 میلیون نفر برای دریافت واکسن تقویتی نیاز دارند و به نظر می رسد مردم شرایط را درک کرده اند و تعداد متقاضیان نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته است.

وی در یک برنامه رادیویی درباره تمهیدات انجام شده برای پیاده روی اربعین حسینی نیز گفت: تصمیم نهایی گرفته نشده و بحث های اولیه انجام شده است، اما واکسیناسیون یادآور معیارهای سفر است. همچنین در بازگشت از عراق آزمایش انجام می شود و برای افراد علامت دار هماهنگی هایی انجام می شود.

وی در پایان تاکید کرد: زائران اربعین یادآوری واکسن را تزریق کنند و تا آن زمان (ماه آینده) مصونیت خوبی در بدن افراد ایجاد می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا