دانش و سلامت

آیا می‌توان واکسن کرونا و آنفلوانزا را با هم ترکیب کرد؟

آیا می‌توان واکسن کرونا و آنفلوانزا را با هم ترکیب کرد؟

البته هنوز همه گیری COVID-19 به پایان نرسیده است و به دلیل نوع بسیار مسری دلتا و جهش های دیگر ، ممکن است در آینده نزدیک تقویت واکسن کرونا ضروری باشد.

اگرچه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در حال حاضر فقط تقویت کننده هایی را برای افرادی که نقص ایمنی دارند توصیه می کند ، اما وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده قصد دارد پاییز امسال آنها را در اختیار جمعیت بیشتری قرار دهد.

اگر واکسن آنفولانزا تا اطلاعات بیشتر در دسترس باشد یا واجد شرایط واکسن تقویت کننده باشید ، متخصصان می گویند می توانید مطمئن باشید که به این دو واکسن نیاز ندارید.

ویلیام شافنر ، مدیر پزشکی بنیاد ملی بیماریهای عفونی ، می گوید هیچ نشانه متضادی برای دریافت همزمان واکسن آنفولانزا و COVID-19 وجود ندارد.

دکتر. روبرت جی لاهیتا ، مدیر St. موسسه جوزف سلامت برای بیماریهای خود ایمنی و روماتیسمی و نویسنده کتاب مصونیت قوی ، موافق است: “اگر شجاع هستید ، این دو را در یک هفته ترکیب کنید.” سیستم ایمنی بدن شما می تواند هر دو را همزمان کنترل کند. می توانید منتظر عوارض جانبی شایع مانند درد و خستگی باشید.

دکتر لاهیتا توضیح داد که اگر می خواهید هر دو واکسن را جدا کنید ، قطعاً می توانید این کار را انجام دهید ، اما اگر این انتخاب را دارید ، توصیه می کند ابتدا یک دوز تقویت کننده واکسن کرونا (در صورت واجد شرایط بودن) دریافت کنید ، زیرا ویروس کرونا خطرناکتر از آنفولانزا است

هنگامی که واکسن کووید -19 برای اولین بار معرفی شد ، کارشناسان به شما توصیه کردند که دو هفته بعد از مصرف دوز کرونا هیچ واکسن دیگری مصرف نکنید. اما دکتر شفنر توضیح داد که این کار با احتیاط زیادی انجام شد ، اما مقامات بهداشتی دیگر نیازی به اطمینان از ایمنی افرادی که واکسن کرونا دریافت می کنند ، احساس نمی کنند.

وی گفت: “ما در مورد ایمنی از آزمایشات بالینی بسیار آموخته ایم ، اما اگر از واکسن برای میلیون ها نفر در دنیای واقعی استفاده کنید ، ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد.”

دکتر ادامه داد: “برای مطالعه عوارض جانبی واکسن های جدید کووید -19 بدون پیچیده شدن داده ها با ارائه همزمان واکسن های دیگر ، توصیه اولیه این بود که واکسن دیگری را ظرف دو هفته پس از واکسیناسیون تزریق نکنید. نه ، اما اکنون که اطلاعات ایمنی بیشتری در دسترس است “بله ، این توصیه لغو شده است.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا