جامعه

تشریح روند سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان/ علت عمده بروز چالش در این موسسه

تشریح روند سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان/ علت عمده بروز چالش در این موسسه

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به سود 3820 میلیارد تومانی صندوق در سال 1400 گفت: ارزش دفتری دارایی های صندوق بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده در 31 شهریور 1400 تقریباً 17 هزار میلیارد تومان و مالی تلفیقی است. ایالت های گروه 61 هزار و 500 میلیارد تومان است.

جواد نوری در گفت وگو با آپارات نیوز، در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی عملکرد تیم قبلی صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: ارزیابی و قضاوت در مورد عملکرد دوره قبل نیاز به اطلاعات جامع دارد و مبنای مقایسه باید مشخص باشد. عملکرد گذشته صندوق را با چه شرکتی مشابه و با چه ایده آل هایی به طور کاملا واضح مقایسه می کنیم. باید در نظر بگیریم که تیم مدیریت قبلی در ابتدای فعالیت موسسه را تحت چه شرایطی و در چه زمینه ای تحویل گرفت.

وی افزود: به نظر می رسد فرصت های زیادی وجود دارد و هنوز فرصت هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد. کاستی هایی وجود دارد که زودتر برطرف می شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه در مجموع نظر مثبتی دارم و احساس می‌کنم تیم قبلی نسبت به شرکت‌های مشابه و در فضای اقتصادی کنونی میانگین امتیاز بالاتری کسب خواهد کرد، گفت: عمده‌ترین چالش‌های پیش روی صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های اخیر. سال‌ها زود است دهه 1390 به مشکلات و پیامدهای بسیاری برمی‌گردد.

نوری در خصوص ارزیابی فعالیت های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: خوشبختانه شاخص سودآوری سال های اخیر با وجود 60 شرکت در گروه روند خوبی دارد.

وی افزود: علیرغم سود کم صندوق طی سال های منتهی به 31 شهریور 94 تا 1396، روند عملکرد مالی در سال های اخیر با تثبیت مجموعه، تغییرات و اجرای برنامه های تحول رشدی را نشان داده است. «به طوری که میزان سودآوری در 22 شهریور 1395 به 620 میلیارد تومان رسید و تقریباً دو برابر شد و در سال 1388 به 1100 میلیارد تومان رسید.

نوری افزود: جهش جدی و قابل توجهی در سودآوری صندوق در سال 1399 صورت گرفت و بالغ بر 3440 میلیارد تومان بود که نقطه عطفی در عملکرد مالی و سودآوری مجموعه و بالاترین سود حسابداری است که مجموعه به آن می دهد. حساب اعضا در همان سال اتفاق افتاد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به رکورد سودآوری صندوق در سال 1400 گفت: در سال مالی 31 شهریور 1400 رکورد جدیدی در سودآوری موسسه به ثبت رسید و سودآوری صندوق به 3820 میلیارد رسید. رسیدن. تومان یعنی بازدهی 36 درصدی. همچنین تاکید شد که ارقام سود به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و لازم است برای مقایسه سودآوری سال های مختلف به سال پایه و نرخ تورم توجه شود.

نوری همچنین با اشاره به فعالیت صندوق در سال مالی 1401 گفت: برای امسال با توجه به روندی که شاهد هستیم و بودجه ای که تهیه شده است، انتظار داریم بتوانیم به سود دهی قابل توجهی دست پیدا کنیم. همچنین امیدواریم با تحقق مفروضات بودجه و شرایط مطلوب بیرونی شاهد سود بسیار بالاتری نسبت به سال های گذشته باشیم که البته پس از برگزاری مجامع شرکت در پایان سال مالی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا