جامعه

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان هنوز محقق نشده است

به گزارش شفاف، یکی از اولین موضوعاتی که پس از شنیدن نام معلمان به ذهن مردم خطور می کند، قداست و ارزش این کار است.

در فرهنگ و دین ما به تعلیم، کار پیامبران گفته می شود و به همین دلیل، معلمان و مربیان همواره برای همه مردم ارزش بالایی دارند.

بعد از خانواده، معلمان و مربیان مهم ترین تأثیر را در تربیت کودکان و نوجوانان دارند و حضور آنها گاهی حتی از خانواده ها نیز مهمتر است.

به نظر می رسد این قشر پس از بازنشستگی باید با سختی هایی دست و پنجه نرم کنند. یکی و شاید مهمترین مشکل بسیاری از فرهنگیان بازنشسته در شرایط کنونی عدم پرداخت پاداش پایان خدمت این افراد از سال 1400 است.

اکنون پس از گذشت بیش از یک سال هنوز پرداخت پاداش این افراد به مرحله اجرا نرسیده است و هر از چند گاهی یکی از مسئولان از اجرایی شدن پرداخت تمام حقوق این افراد خبر می دهد.

در همین رابطه و در هفته‌های اخیر نمایندگان متعددی از وزارت آموزش و پرورش به دلیل عدم پرداخت پاداش معلمان انتقاد کرده‌اند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش البته اواسط مهرماه نیز از تامین مالی بخشی از پاداش فرهنگیان خبر داد و گفت: درباره پاداش بازنشستگی بازنشستگان نیز بحث هایی مطرح شد و این موضوع را با هیات دولت نیز مطرح کردیم. امیدواریم به طور کامل پرداخت شود و بابت تاخیر از همکاران عذرخواهی می کنیم.

وی گفت: 20 درصد حق الزحمه فرهنگیان برای پرداخت به خزانه ارسال شده و مابقی نیز ارسال می شود.

صحبت های نوری در شرایطی مطرح شد که 2 هفته از آن اظهارات می گذرد اما هیچ پرداختی صورت نگرفته است.

بازنشسته

چندی پیش رحیم ممبینی معاون کل سازمان برنامه و بودجه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرداخت نشدن پاداش بازنشستگان آموزشی گفت: به طور کلی پرداخت پاداش پایان خدمت است. به امید خدا به زودی در همه موسسات شروع خواهد شد. مشکلات حل می شود و پرداخت ها شروع می شود.

وی گفت: تحقق منابع موضوع مهمی است. با توجه به اینکه یکی از منابع مهم ما مالیات است که با توجه به روند مالی کشور معمولا در نیمه دوم سال محقق می شود. مشکلات در اسرع وقت برطرف و پاداش پایان خدمت در دستگاه ها پرداخت خواهد شد.

تمام وعده های داده شده در ماه های اخیر در خصوص پرداخت پاداش به بازنشستگان فرهنگی در حال حاضر و با گذشت بیش از یک ماه از پاییز 1401 محقق نشده است موضوعی که اعتراض و گلایه بسیاری از بازنشستگان را برانگیخت.

اگر هنوز پاداش بازنشستگی خود را دریافت نکرده اید، لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات ارسال کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا