عمومیکسب و کار برتر

تلویزیون سونی روشن نمیشه

علت روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی مسله ای است که ممکن است شما با آن روبرو شوید. این مشکل ممکن از اتصال نادرست کابل برقی تلویزیون بوده و به راحتی توسط شما برطرف می شود. در صورت حل نشدن مشکل کابل تلویزیون را به یک پریز دیگر بزنید تا از سالم بودن پریز برق اطمینان حاصل کنید. در بعضی از موارد احتمال خرابی کابل برق وجود دارد و باید کابل برق را تست کنید. برای اینکه کار باید از اهم متر استفاده کنید و کابل را چک کنید. در صورتی که دسترسی به اهم متر ندارید بهترین راه تست با یک کابل دیگر است.

در صورتی که تمامی روش های بالا را امتحان کردید و همچنان تلویزیون خاموش بود. در این صورت احتمال زیاد تلویزیون شما دچار خرابی شده است و باید توسط یک تکنسین تعمیر تلویزیون سونی بازدید شود.

در صورتی که تلویزیون کاملا خاموش بوده و هیچ گونه علامتی ندارد. یعنی حتی چراغ پاور تلویزیون نیز روشن نمی شود. به احتمال زیاد برد پاور تلویزیون خراب شده است و باید تعمیر شود. برد پاور در اکثر موارد تعمیر می شود و با تعویض قطعات فرسوده شروع به کار می کند. البته لازم به ذکر است که این کار باید توسط تکنسین تخصصی تلویزیون سونی انجام شود. در غیر این صورت خرابی برد بیشتر می شود. و در بعضی از موارد غیر قابل تعمیر می شود. برای راهنمای بیشتر می توانید به bga.center مراجعه کنید.

چند خرابی که باعث روشن نشدن تلویزیون سونی می شود

نوسان برق

یکی از عواملی که باعث روشن نشدن تلویزیون سونی می شود نوسان برق است. در صورتی که ولتاژ مناسب برای برق ورودی دستگاه تامین نشود تلویزیون روشن نمی شود . برای تشخیص ولتاژ مناسب برای برق ورودی تلویزیون از دستگاه محافظ برق استفاده کنید. اگر شما دستگاه محافظ برق نداشته باشید نوسان برق باعث خرابی تلویزیون شما می شود. معمولا نوسان برق باعث خرابی برد پاور تلویزیون می شود. خوشبختانه برد پاور در اکثر  موارد قابل تعمیر است و نیازی به تعویض برد نیست.

تلویزیون سونی روشن نمیشه

استفاده از کابل hdmi فرسوده

کابل hdmi فرسوده عامل از کار افتادن تلویزیون می باشد. دلیل آن این است که کابل به طور مستقیم به قسمت پردازنده تلویزیون وصل می شود و با کوچکترین اتصالی مین برد تلویزیون را خراب می کند. در صورتی که عامل خرابی تلویزیون استفاده از کابل نامرغوب باشد. برای تعمیر تلویزیون مین برد باید تعویض شود. البته در بعضی موارد با تعویض cpu مشکل برطرف می شود.

استفاده از فلش ویروسی

در بعضی موارد استفاده از فلش مموری ویروسی باعث می شود که تلویزیون خاموش شود. بهتر است که قبل از استفاده فلش آن را ویروس کشی کنید. فلش ویروسی باعث از کار افتادن آی سی برنامه مین برد می شود. معمولا این خرابی در تلویزیون های اندروید شایع است. برای حل این مشکل آی سی فلش باید تعویض شود. البته در بعضی موارد با آپدیت کردن مشکل حل می شود. ولی این کار باید توسط تکنسین تعمیر تلویزیون سونی انجام شود. از دست کاری بی جهت خوداری فرماید.

خرابی برد پاور تلویزیون

معمولا برد پاور بعد از 5 الی 6 سال نیاز به سرویس دارد و باید یک سری از قطعات فرسوده تعویض شود. در صورتی که سرویس انجام نشود برد پاور دچار خرابی می شود. و تلویزیون خاموش می شود. در اکثر موارد با خراب شدن برد پاور تلویزیون کاملا از کار می افتد. و حتی چراغ پاور تلویزیون نیز روشن نمی شود. در بیشتر وقتها برد پاور قابل تعمیر است و با تعویض قطعات سوخته برد مشکل برطرف می شود.

بررسی دلایل روشن نشدن تلویزیون سونی

برای رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون Sony یا هر برند دیگری، اول باید دلایل بروز مشکل را شناسایی کنید. یکی از اصلی ترین علل بروز این وضعیت، فرسودگی قطعات است. تلویزیون معمولا ساعات طولانی روشن است و کاملا عادی است که پس از مدتی رو به فرسایش بگذارد. خرابی یا فرسودگی مین برد یکی از عواملی است که می تواند منجر به روشن نشدن تلویزیون شود. همچنین گاهی روشن نشدن LED یا LCD شما ناشی از خرابی برد پاور یا دکمه آن است.

کیفیت پایین و یا معیوب بودن کابل Hdmi نیز می‌تواند زمینه ساز این مشکل باشد. اگر تلویزیون تان روشن نشد بد نیست ریموت کنترل تلویزیون سونی هم بررسی کنید. گاهی خرابی کنترل یا تمام شدن باتری‌های آن مانع از روشن شدن دستگاه می شود. پس از این که علت روشن نشدن تلویزیون سونی را شناسایی کردید، می‌توانید اقدامات لازم را جهت برطرف کردن مشکل انجام دهید.

مین برد تلویزیون سونی

همانطور که اشاره کردیم یکی از دلایل روشن نشدن تلویزیون سونی و دیگر برندها خرابی مین برد است. با تعمیر یا تعویض این قطعه می توان مشکل را برطرف کرد. البته مین برد در بیشتر موارد قابل ترمیم نیست و نیاز به تعویض دارد. هزینه تعویض مین برد تا حد زیادی به قیمت این قطعه بستگی دارد.

قیمت مین برد تلویزیون سونی با توجه به مدل دستگاه، متفاوت است. برد بعضی مدلها گران تر است و برخی دیگر هم بردهای ارزان قیمت تری دارند. آنچه اهمیت دارد این است که این قطعه اورجینال باشد تا عملکرد درستی در تلویزیون داشته باشد و طبیعتا قطعات اورجینال، قیمت بالاتری دارند.

علت دیر روشن شدن تلویزیون قدیمی چیست؟

در عموم تلویزیون های crt خرابی خازن های بخش پاور باعث می شود که این بخش به درستی کار نکند. ماهیت شیمیایی خازن های الکترولیت به گونه‌ای است که به مرور زمان ظرفیت خود را از دست می دهند. این ظرفیت از دست رفته که به علت تغییرات مواد شیمیایی داخل خازن است در اثر گرم کردن قطعه معیوب به صورت موقتی اصلاح می شود.

نتیجه این وضعیت اینست که مدار معیوب بعد از مدتی در اثر گرم شدن و برگشت ظرفیت خازن های معیوب مجددا شروع به کار می کند.معمولا این خرابی در تلویزیون های crt به مرور ایجاد می شود و پیشرفت می کند. مثلا در اوایل ظهور ایراد، بعد از چند دقیقه تلویزیون روشن می‌شود. معمولا زمان دیر روشن شدن تلویزیون به تدریج افزایش می یابد.

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیرات تلویزیون یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا