بین الملل

توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان ایلام در جذب دانشجو از عراق

توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان ایلام در جذب دانشجو از عراق

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام ، هفدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در دانشگاه به ریاست محمدمهدی فداکار معاون توسعه و مدیریت منابع در دانشگاه برگزار شد. از دانشگاه آزاد اسلامی

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار گفت: همدلی و نگرش مسئولان استان ایلام برای حل مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی ایلام منحصر به فرد است و استان ایلام پتانسیل بالایی دارد. به ویژه برای جذب دانش آموزان از عراق.

محمدمهدی فداکار گفت: اقدامات خوبی برای کاهش هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و افزایش درآمد بویژه در زمینه جذب دانشجو و درآمد غیر شهروندان انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال اقدامات بسیار خوبی برای افزایش حقوق و مزایای کارکنان و دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است ، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از دولت هیچ کمکی دریافت نمی کند و بیشتر درآمد دانشگاه به آن بستگی ندارد. در مورد شهریه دانشجویی “

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان ایلام نیز در این دیدار گفت: مردم این استان همیشه در دفاع از انقلاب و نظام رهبری بوده اند. و بیشترین میزان مشارکت را در انتخابات داشته است. ”

مدیریت استان ایلام در راستای توسعه دانشگاه آزاد اسلامی گام برمی دارد

استاندار ایلام همچنین گفت: مدیریت استان ایلام تمام اقدامات ممکن را برای کمک به توسعه دانشگاه آزاد اسلامی ایلام انجام می دهد و صادقانه بگویم ، برنامه ها و پروژه های اجرا شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی – ایلام فوریت دارد. آموزش عالی و دانشگاهها باید در این راستا گام بردارند.

محمد نوذری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام می خواهد مهارت آموزی ، درآمدزایی و اشتغال پایدار را بیاموزد ، افزود: استاندار 50 هکتار زمین را به دانشگاه آزاد اسلامی ایلام واگذار کرده و 150 هکتار دیگر واگذار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به دنبال حل مشکل استان ایلام است و قابلیت علمی و پژوهشی این دانشگاه بازوی قدرتمندی برای دستگاه های اجرایی است.

محمد میرزایی حیدری ادامه داد: در صورت راه اندازی پروژه تولید و بسته بندی آب آشامیدنی در ایوان ایوان ، علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید 50 میلیون لیتر آب آشامیدنی ، درآمد قابل توجهی برای واحد ایلام ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیک ترین مرز ایران به عراق در اربعین است و در صورت تکمیل و احداث مهمانسرای مهران و نصب آن ، سالانه می توان به بیش از 142 هزار زائر حسینی خدمات رسانی کرد. “

انتهای پیام / 4078/4062 /

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا