جامعه

توزیع واکسن ایرانی آنفلوآنزا در داروخانه‌ها+قیمت

توزیع واکسن ایرانی آنفلوآنزا در داروخانه‌ها+قیمت

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی در داروخانه ها خبر داد و گفت: قیمت این واکسن برای مصرف کننده ۲۱۳ هزار تومان تعیین شده است.

دکتر حسین سمولی در گفت وگو با آپارات نیوز. وی درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا با توجه به فصل سرمای پیش رو گفت: به طور معمول مصرف سالانه کشور بین 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار واکسن آنفولانزا است. امسال از 2 میلیون و 500 هزار واکسن، حدود یک میلیون و 500 هزار واکسن خارجی و وارداتی است و حدود یک میلیون و 100 هزار واکسن آنفولانزا از منابع داخلی تهیه می شود.

وی با بیان اینکه واکسن آنفولانزای تولید داخل از روز شنبه 21 شهریور 1401 در داروخانه ها عرضه و توزیع شده است، افزود: در حال حاضر 500 هزار واکسن آنفولانزای تولید داخل به ما تحویل و در داروخانه ها توزیع شده است. در عین حال قرار است 300 هزار واکسن آنفولانزای تولید داخل نیز به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و 200 هزار واکسن دیگر آنفولانزای تولید داخل برای توزیع در داروخانه ها به سازمان غذا و دارو تحویل داده شود. بنابراین در مجموع یک میلیون واکسن آنفولانزا از تولید داخل تامین می شود.

شمالی درباره قیمت واکسن آنفولانزای تولید داخل برای مصرف کنندگان گفت: قیمت توزیع واکسن آنفولانزای تولید داخل حدود 210 هزار تومان و قیمت این واکسن برای مصرف کننده 213 هزار تومان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا