جامعه

میرمحمدی: اولویت توزیع واکسن آنفلوآنزا برای افراد با ریسک بالاست

میرمحمدی: اولویت توزیع واکسن آنفلوآنزا برای افراد با ریسک بالاست

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت که طبق گفته رئیس سازمان غذا و دارو ، بخشی از واکسن آنفلوانزا وارد کشور شده و برای توزیع بهینه واکسن در حال مدیریت است به طوری که افراد مبتلا به خطر بالا فقط می تواند واکسن بزند.

جلیل میرمحمدی در گفت وگو با آپارات نیوز اظهار کرد: در چند روز با شروع فصل پاییز و شیوع آنفولانزا باید تدابیری اندیشیده شود تا تعداد مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی افزایش پیدا نکند ، زیرا نباید فقط فصل پاییز را انجام دهیم. وارد شوید ، بلکه همچنین آغاز سال تحصیلی است. سال از موج آنفولانزا می گذرد و به احتمال زیاد امسال شاهد موج جدیدی از آنفلوآنزا خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این شرایط افراد در معرض خطر از جمله کودکان و سالخوردگان مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ، تنفسی و ریوی و سایر بیماری های زمینه ای باید شناسایی شوند تا همزمان به آنفلوانزا و بیماری عروق کرونا ویروس قلب مبتلا نشوند که این بسیار خطرناک است. برای کنار آمدن با این وضعیت ، واکسن آنفلوانزا باید در اسرع وقت در میان این افراد به اصطلاح پر خطر توزیع شود.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آخرین مکالمه ای که با آقای داشتم شانزاز – رئیس سازمان غذا و دارو – برای تهیه واکسن آنفلوانزا اطمینان حاصل کرده است که می تواند به کشور وارد کند و آن را مدیریت کند تا به توزیع بهینه برسد. واکسن ها و برنامه هایی به گونه ای طراحی شده اند که در وهله اول واکسن را برای محافظت از افراد در برابر آنفولانزا به افراد پرخطر ارائه دهند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این ، معاون وزیر بهداشت باید بر اساس پروتکل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و ضد عفونی کننده و فاصله اجتماعی مدارس به صورت مستند نظارت کند ، زیرا با ظهور پاییز ، علاوه بر آنفولانزا ، در این شرایط خانواده ها باید با مشاهده اولین علائم سرماخوردگی ، از جمله تب و سرفه ، از رفتن فرزندان خود به مدرسه جلوگیری کنند. باید بیشتر مراقبت شود تا پاییز و زمستان با کمترین میزان آنفلوانزا و بیماریهای قلبی عروقی سپری شود.

وی همچنین به مردم توصیه کرد: درمورد افراد پرخطر احتیاط بیشتری داشته و تا آنجا که ممکن است از خانه خارج نشوند و در جلسات شرکت نکنند. امیدواریم کادر آموزشی و پرهیز از مسافرتهای غیرضروری با همکاری مردم و دانشجویان در این دوره موفق شوند تا زمانی که واکسن کرونا تهیه و در بین مردم توزیع شود.

سرانجام این عضو کمیته مشاوره بهداشت مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت تهیه واکسن آنفلوانزا گفت: طبق توضیحات رئیس سازمان غذا و دارو ، بخشی از واکسن آنفلوانزا وارد کشور شد. و اکنون آنها قصد توزیع آن را دارند. البته ، ما امیدواریم که تعداد قابل توجهی از واکسن ها در دسترس همه افراد ، به ویژه افراد در معرض خطر بالا و قیمت مناسب باشد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا