جامعه

توضیحات سازمان زیباسازی تهران درباره تخریب مجسمه میدان آزادی

توضیحات سازمان زیباسازی تهران درباره تخریب مجسمه میدان آزادی

معاون وزیر فرهنگ و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره تخریب مجسمه در میدان آزادی توضیح داد و گفت: “این مجسمه یکی از عناصر موقتی است که در سال 1998 در بهارستان تهران نصب شده است. منطقی نبود ، نه.

به گزارش آپارات نیوز ، شاپور دیوسالار ، معاون فرهنگی هنری و امور هنری سازمان زیباسازی شهر تهران در مورد تخریب کار حجمی در میدان آزادی توضیحاتی داد و گفت: “کار چهره های رنگی” یکی از کارهای موقت نصب شده در رویداد بهارستان 98. همانطور که می دانید ، روح آثار بهارستان موقتی است و شکل کار به گونه ای است که هر ساله این نوع آثار جمع می شود ، اما این اثر به دلایل مختلف بیش از دو سال و در نهایت به دلیل آسیب دیدگی در میدان آزادی ماند ظاهر کار نابود شد.

وی افزود: یکی از دلایل جمع آوری این اثر ناپدید شدن شکل این تندیس بود زیرا اثر در ظاهر کاملاً از بین رفته بود و چندین ترک در آن دیده می شد. با توجه به اینکه این اثر در یکی از میادین اصلی شهر واقع شده بود ، از بین رفتن ظاهر آن باعث آلودگی بصری گسترده شد. در همین راستا با هنرمند این اثر برای مرمت آن مذاکره کرده ایم که انجام نمی شود.

معاون وزیر فرهنگ و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران دلایل مرمت این اثر را تشریح کرد و گفت: “بدیهی است که ما این اثر را به هنرمند اطلاع داده و حتی گزارشی برای بازگرداندن و تعیین میزان خسارت کار برای او ارسال کرده ایم. . ‘کار ، ما درخواست کرده ایم که ارائه نشود. با این وجود شورای هنرمندان مجدداً از هنرمند خواستند که برای بازگرداندن اثر با هم همکاری کنند ، اما در پایان ، مبلغی که سازنده عنوان کرده بود نه تنها منطقی نبود ، بلکه کاملاً برابر با ساخت یک اثر هنری جایگزین بود.

دیواسالار ادامه می دهد: “یکی از اصلی ترین موضوعات مخالفت با مرمت این اثر ، علاوه بر پیشنهاد قیمت بالای هنرمند ، مشکل نصب بود و این اثر به دلیل موقتی بودن زیرساخت های لازم برای مرمت را نداشت. ساختار با بتن خام و بدون اسکلت انجام شده است. “این کار انجام شد. رنگ این کار در هوای بارانی نیز باعث خشک نشدن کامل بتن شد و سرانجام شاهد ساییدگی شدید پارگی در کل تصویر بودیم. در واقع ، این نصب مشکلات در آن زمان فقط به دلیل موقتی بودن کار پذیرفته می شدند ، اما با گذشت زمان این مشکلات تأثیر جدی در شکل ظاهری اثر گذاشت ، که چاره ای جز جمع آوری آن نداشتیم.

وی با اشاره به اهمیت برج آزادی در چهره شهر اظهار داشت: برج آزادی یکی از مهمترین و شناخته شده ترین عناصر شهر تهران است ، بنابراین برای نصب نباید تعداد و نمای این ساختمان مهم را تحت الشعاع قرار داد. آثار. این البته بدیهی است. نصب این اثر فقط به دلیل بهارستان و ایجاد جو بهاری در شهر و به دلیل موقتی بودن عنصر انجام شده است.

معاون وزیر فرهنگ و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در همه جای دنیا کارهای شهری از جمله نقاشی های دیواری و عناصر حجمی متناسب با سلیقه مردم و شهروندان تغییر می کند و فقط آثار محدودی هستند که از ویژگی های هنری خاصی برخوردار هستند. حفظ شود بنابراین ، مجموعه ای از آثار برای جلوگیری از آلودگی و ازدحام بصری شهر ، به عنوان یکی از وظایف این سازمان تعریف شده است.

دیوسالار با تأکید بر مرتبط بودن آثار بهارستان گفت: هنرمندان و البته شهروندان باید به موقت بودن آثار بهارستان توجه کنند زیرا اگر چنین دیدگاهی را دنبال نکنیم تعداد زیادی را در سالهای آینده شاهد خواهیم بود. مجسمه ها و آثار. “آنها یک تاج و یک گاو دارند!

طبق گزارش روابط عمومی بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران ، وی خواستار مرمت آثار هنری شد و گفت: “امسال تلاش می کنیم نگاه جدیدی به موضوع مرمت و نگهداری آثار هنری داشته باشیم. ، زیرا متأسفانه در طول سال ها تمرکز اصلی بر ساخت و نصب آثار بوده است ، در حالی که مرمت و نگهداری آثار و حتی حذف برخی نسخه ها برای بهبود سیمای شهری و فضای بصری مناسب در شهر ضروری است. .

معاون وزیر فرهنگ و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: “به دلیل فرصت ، بیش از 50٪ بودجه را برای برداشت ، مرمت و هرس بناهای شهری اختصاص داده ایم تا بتوانیم منظر شهری را آرام کنیم. . بنابراین ، یک مطالعه تحقیقاتی ایجاد شده است که در آن حذف ، ترمیم و نمونه هایی که قرار است جابجا شوند به طور کامل شناسایی شده و طی ماه های آینده در طول این پروژه تحقیقاتی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا