خارش پوست سر از چیست

رتینول لاکچری کوین موجود در سرم های لاکچری کویین خاصیت ضد پیری دارد که با افزایش متابولیسم سلول‌های پوستی به تولید کلاژن پوست می پردازد. رتینول موجود در سرم حاوی ویتامین A باعث کاهش آسیب‌های ناشی از نور خورشید، رفع لکه‌های قهوه‌ای و کاهش منافذ غیر عادی پوست می‌شود.

خارش پوست سر از چیست

سرم ویتامین A لاکچری کوین

ویتامین A موجود در سرم لاکچری کوین حاوی 50%  کوئین ویتامین A و ترکیبات روغن جوجوبا مانند رتینول، شولین، خواص آنتی اکسیدانی است که باعث کاهش خطوط ریز و ایجاد فرم صاف و همچنین به کاهش رنگدانه ها می شود.از پوست محافظت می کند و ساختار سبک دارد.

رتینول موجود در سرم ویتامین A لاکچری کوین چیست ؟

به گفته دکتر راشل نظریان، متخصص شوایگر، رتینول از ویتامین A مشتق شده است که در اکثر محصولات مراقبت از پوست به عنوان یک ماده ضد پیری یافت می شود .رتینول متابولیسم سلول های پوست را افزایش می دهد و در نتیجه تولید کلاژن را افزایش می دهد.رتینول که می تواند از طریق پوست جذب شود، در ترکیب با آنزیم های خاص به شکل اسیدی ویتامین A “ترتینوئین” تبدیل می شود. محصولات رتینول پایدار و ترکیب شده تاثیر بسزایی در التیام آسیب های ناشی از نور دلپذیر، از بین بردن لکه های قهوه ای و منافذ غیر طبیعی پوست دارند

خارش سر یک مشکل رایج است که به دلایل مختلف ایجاد می‌شود. اما دلیل خارش سر هر چه که باشد، این شرایط گاهی غیرقابل تحمل می‌شود. خوشبختانه راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که بوسیله آن می‌توان خارش پوست سر را در خانه درمان کرد. پس برای اینکه بدانید خارش سر شما چه علتی دارد و چگونه درمان می‌شود، بندهای بعدی را با دقت بخوانید.

علت خارش سر چیست؟

پوست سر شما از دیگر مناطق بدنتان نازک‌تر و احتمالاً حساس‌تر است. از طرفی شامپو، نرم‌کننده و دیگر محصولات مو دارای موادی هستند که می‌توانند واکنش‌های آلرژیک را در پوست سر شما تحریک کنند. حتی مواد طبیعی نیز ممکن است عامل خارش و حساسیت پوست سر شود. اما جدای از اثرات مخرب محصولات شیمیایی، مهم‌ترین عوامل خارش پوست سر عبارتند از:

شوره سر

این بیماری شایع باعث خارش پوستی، خشک و پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شود. پس اگر خارش سر دارید، دنبال پوسته های سفید بر روی مو یا لباس خود باشید. شوره سر مزمن یا مسری نیست، اما می‌تواند آزار دهنده باشد. اگر به دنبال هستید بدانید که در بیشتر افراد شامپو مخصوص شوره سر و پوست سر این مشکل را تحت کنترل خود درمی‌آورد. شوره سر شدید به عنوان درماتیت سبورئیک شناخته می‌شود.

شپش موی سر

این حشرات کوچک بالدار روی سر و گردن بیمار زندگی می‌کنند و باعث خارش قابل توجهی در این ناحیه می‌شوند. شپش‌ها از خون انسان تغذیه کرده و تخم‌های خود را در پایه شافت مو قرار می‌دهند. این حشرات با خزیدن جا به جا می‌شوند و می‌توانند بسیار مسری باشند. به خصوص هنگامی که شما در تماس نزدیک با فرد مبتلا هستید و یا از حوله، شانه، بالش و مواردی از این دست به صورت مشترک استفاده می‌کنید، احتمال درگیری شما هم وجود دارد.

بیماری فولیکولیت

مو از فولیکول‌های واقع در پوست رشد می‌کند. اگر یک فولیکول دچار عفونت باکتریایی یا قارچی شود، ملتهب و تحریک‌پذیر نیز خواهد شد. این بیماری به نام فولیکولیت شناخته شده و می‌تواند به فولیکول‌های دیگر گسترش یابد. این شرایط اغلب باعث ایجاد آکنه، خارش و درد می‌شود. فولیکولیت خفیف ممکن است طی چند روز بدون درمان خاص برطرف شود. اما در موارد حاد از داروی آنتی بیوتیک یا ضد قارچ در درمان این بیماری استفاده می‌کنند.

پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس یک بیماری مزمن خود ایمنی است که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته بر روی پوست می‌شود. حدود نیمی از افرادی که به این بیماری دچارند، بر روی سر خود احساس خارش دارند. داروهایی برای این بیماری وجود دارد که توسط پزشک داروخانه نیز تجویز می‌شود. اما اگر این داروها مؤثر نبودند، یک متخصص پوست می‌تواند درمان های قوی تری را تجویز کند.

اختلال عصبی در پوست سر

تا به حال تصادف رانندگی یا آسیب دیدگی گردن داشته اید؟ معمولاً منطقه آسیب‌دیده علاوه بر دردناک و سوزناک بودن، خارش نیز دارد. این خارش مربوط به عصب پوست سر است. آرتریت و بیماری دیسک دژنراتیو در گردن، تمام حواس را در بخش بزرگی از پوست سر توزیع می‌کند و احساس ناراحت کننده‌ای را بر روی پوست سر ایجاد می‌کند. این حالت معمولاً به عنوان خارش تعبیر می‌شود.

خشکی و اگزما

گاهی دلیل خارش سر بسیار ساده است. خشکی پوست سر معمولاً در اثر استفاده از مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ها، شامپوها و انواع محصولات مو ایجاد می‌شود. البته دلایل دیگری نیز برای این عارضه وجود دارد. به هر حال عدم آبرسانی و مرطوب کردن پوست سر می‌تواند به خشکی و خارش سر منتهی شود.

.راه های تسکین خارش سر

از جمله راه های درمان خارش سر می‌توان به روغن درمانی اشاره کرد. روغن درمانی در درجه اول خشکی پوست سر را برطرف می‌کند. این خود یکی از مراحل رهایی از خارش و تحریک‌پذیری پوست سر است. علاوه بر این هر روغن خواص منحصربه فردی داشته که ممکن است التهابات و حساسیت‌های پوست را تسکین دهد. به این ترتیب بهترین روغن‌ها برای درمان خارش سر عبارتند از:

روغن درخت چای

این روغن خواص فراوانی دارد. اما مهم‌ترین این خواص که اتفاقاً در تسکین خارش نیز نقش دارد، قابلیت ضد قارچی و آنتی باکتریال آن است. وجود این روغن در سرم سفید کننده لاکچری کوین باعث تفاوت قیمت سرم کویین سفید کننده با سایر یرند ها شده است .همچنین روغن درخت چای دارای خواص ضدالتهابی است و به همین جهت تمام التهابات و حساسیت‌های پوست سر را تسکین می‌بخشد. روغن درخت چای به عنوان یک درمان طبیعی برای شوره سر، پسوریازیس و آکنه و جوش شناخته می‌شود. بنابراین عوامل خارش سر ازطریق  از بین می‌روند.روغن درخت چای همچنین یک تمیزکننده عالی برای پوست سر و فولیکول‌ها است. یعنی انواع میکروب و چربی اضافه انباشته شده در فولیکول مو، به راحتی از طریق این روغن از بین می‌برد. این یکی از راه های نجات از خارش سر است.

روغن جوجوبا

یک درمان طبیعی برای خشکی پوست سر، اگزما و شوره سر است. روغن جوجوبا همچنین سرعت التیام زخم را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر دلیل خارش سر شما زخم و جراحت است، روغن جوجوبا کمک زیادی به شما خواهد کرد. این روغن علاوه بر آنتی اکسیدان و ضدالتهاب بودن، ضد قارچ و ضد عفونت نیز است. خاصیت ضدقارچی می‌تواند به درمان انواع عارضه های پوست سر که عامل خارش است، کمک کند.

روغن بنفشه پایه زیتون

این روغن نیز دارای ویتامین E و خواص آنتی اکسیدانی است. طولی نمی‌کشد که استفاده از  خارش سر شما را بهبود می‌بخشد. این روغن یک آبرسان قوی و مرطوب‌کننده پوست سر محسوب می‌شود. بنابراین اگر پوست سر شما دچار خشکی و اگزما و خارش ناشی از آن شده است، استفاده از این روغن به شما توصیه می‌شود.شما می‌توانید با مواد ساده‌ای که در هر خانه‌ای یافت می‌شود، خارش پوست سر را درمان کنید. موثرترین مواد در درمان خانگی خارش پوست سر به شرح زیر است:

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی سطوح بالایی از یک ماده طبیعی به نام اسید استیک است. هزاران سال است که مردم از این اسید به عنوان ضد عفونی کننده زخم استفاده می‌کنند و دلیل آن خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی آن است. سرکه سیب به ویژه در تسکین خارش پوست سر ناشی از پسوریازیس موثر است. برای این کار سرکه را در آب با نسبت 1 قسمت سرکه و 1 قسمت آب رقیق کنید.بعد از چند دقیقه یا بعد از خشک شدن باید آن را با آب گرم بشویید. وقتی سرکه روی پوست بمالید، مخصوصاً پوست ترک خورده یا تاول‌دار، می‌تواند باعث احساس سوزش شود. بنابراین افرادی که زخم های باز روی پوست سر دارند، باید از این درمان اجتناب کنند.

موز له شده

تحقیقات نشان می‌دهد که پتاسیم، چربی‌ها و ویتامین‌های موجود در موز می‌توانند به مرطوب کردن پوست سر، درمان شوره سر و بهبود سلامت مو کمک کنند.

ماست و تخم مرغ

ترکیب این دو محصول به عنوان یک درمان خانگی سنتی برای خشکی پوست سر و موهای خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماست و تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و به صورت موضعی استفاده می‌کنند. اگر به تخم مرغ یا شیر حساسیت یا آلرژی دارید، از این درمان اجتناب کنید.

مزیت های ریمل ابروی لاکچری کوین

نمایانگر جلوه ای طبیعی و متراکم بعد از استفاده

ماندگاری بلند مدت

پرپشت کننده ابرو

حجم دهنده

لیفت کننده و شکل دهی ابرو

ضدآب و استخری

استفاده از رنگدانه های قوی در چهار طیف رنگی مختلف

عدم ایجاد چسبندگی

همانطور که می دانید ابرو نقش بسیار مهمی در زیبایی هر شخص مخصوصا خانم ها ایفا می کند. از آنجایی که خالی شدن و ریزش ابروها تقریبا مشکل رایجی هست، لذا نیاز می باشد که برای هرچه زیباتر شدن به دنبال حل  این مشکل باشیم.

از این رو روش های زیادی برای این کار مانند لیفت ابرو، تتو، هاشور ابرو و … وجود دارد. یک روش بسیار راحت و متداول برای زیبایی ابروها استفاده از ریمل تخصصی ابرو می باشد.

ریمل ابرو لاکچری کوین  موجب پرپشتی و زیبایی ابروی شما می شود. از این رو به هنگام استفاده از این محصول می توانید بواسطه پررنگ تر شدن ابروهای خود و پر کردن فضاهای خالی بین ابروها، زیبایی جدیدی را تجربه کنید. به طوری که وقتی اطرافیان تان شما رو دیدند برایشان سوال می شود که چقدر تغییر کرده اید.

از طرفی دیگر طبیعی بودن این محصول باعث می شود حس کنید این رنگ ابرو متعلق به خود شماست. همچنین خاصیت تقویت کنندگی نیز دارد اما اگر به دنبال محصولی هستید که کمک به رشد ابروهای شما داشته باشد پشنهاد ما محصول قوی این برند یعنی ژل تقویت ابروی لاکچری کوین می باشد

 

دکمه بازگشت به بالا