جامعه

دانش ایرانی/ بومی‌سازی مبدل‌های مدار الکترونیکی

دانش ایرانی/ بومی سازی مبدل مدارهای الکترونیکی

مبدل مدار الکترونیکی تولید داخلی جریان مستقیم را به جریان متناوب با فرکانس و ولتاژ دلخواه تبدیل می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آپارات نیوز؛ فاطمه نصرالله زاده یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت مهندسی پویا صنعت مادر با اشاره به اینکه ساخت مبدل نیاز کشور به واردات را کاهش داده است، گفت: مبدل از قطعات الکترونیکی به نام سلف و خازن تشکیل شده است که افزایش یا نزول کردن. جریان خروجی به آن آرام می شود. اینورترها را می توان همراه با ترانسفورماتورها برای تبدیل یک ولتاژ ورودی DC خاص به یک ولتاژ خروجی AC کاملاً متفاوت استفاده کرد.

افزایش بهره وری با استفاده از اینورتر

اینورتر می تواند بیش از 90 درصد انرژی مفید تولید کند. هنگامی که کلید روشن و خاموش فعال می شود، پالس های الکتریکی مستقیما تولید می شوند، بنابراین برای تولید جریان متناوب، جریان باید 50 تا 60 بار در یک ثانیه معکوس شود که این کار توسط اینورتر انجام می شود.

آن دسته از مبدل‌های برق الکترونیکی که برای کنترل و کارکرد ماشین‌های الکتریکی مانند ماشین‌های القایی، سنکرون و جریان مستقیم استفاده می‌شوند، به عنوان درایوهای ماشین الکتریکی یا درایوهای کنترل از راه دور شناخته می‌شوند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایجاد 10 شغل

این مدیر حوزه دانش بنیان افزود: نزدیک به 10 شغل در پویا صنعت مادر ایجاد شد که البته در صورت حمایت از شرکت های دانش بنیان قابلیت اشتغال زایی بیشتری را دارد.

امروزه مبدل‌های ایرانی ارزان‌تر از نمونه‌های اروپایی هستند، اما در زمینه قیمت رقابت سختی با نمونه‌های چینی وجود دارد که کار را برای شرکت‌های دانش‌بنیان سخت می‌کند.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا