دانش و سلامت

دسترسی تولیدکنندگان غذا و دارو به نتایج آنالیز الکترونیکی

دسترسی تولیدکنندگان غذا و دارو به نتایج آنالیز الکترونیکی

دکتر مقدسی ، اظهار داشت که با تلاش متخصصان و مهندسان در زمینه غذا و دارو و همچنین همکاری بخش خصوصی ، از سیستم شبکه ملی آزمایشگاه سازمان غذا و دارو بهره برداری شده است ، افزود: سلامت محور ، سایر ویژگیهایی مانند دسترسی به آخرین روشهای استاندارد آزمون ، دسترسی به محدودیتهای مجاز آزمایشهای تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو و ثبت آزمایشگاههای بنگاههای تولیدی نیز در این فهرست گنجانده شده است.
از جمله ویژگی های این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت اشخاص حقوقی برای مشاهده برگه آنالیز ، ثبت نام و ارسال نمونه به آزمایشگاه و ثبت آزمایشگاه شرکت تولید کننده
  • ثبت نام اشخاص حقیقی ، از جمله مسئولان فنی ، عموم مردم و صاحبان مشاغل برای ثبت نام و پذیرش نمونه در سیستم
  • درخواست مجوز بهره برداری برای آزمایشگاه های شریک ، آزمایشگاه های منطقه آزاد و آزمایشگاه های مجاز تولید و اعتبارسنجی
  • در اصل درخواست تأیید را به آزمایشگاه های مجاز ارسال کنید
  • امکان ارائه درخواست صدور گواهینامه GLP

مقدسی افزود: با توجه به امکان ارائه همه فرم های الکترونیکی گزارش آزمایش مبتنی بر کالاهای بهداشتی در شبکه آزمایشگاه ملی و بخشنامه دکتر محمدرضا شن ساز ، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به کلیه ارگان ها و سازمان های ذیربط به منظور بررسی. ” از جمله گمرک جمهوری اسلامی ، سازمان ملی استاندارد ، وزارت امور داخلی ، سازمان بازرسی کل ، پلیس جمهوری اسلامی ، ستاد مبارزه با قاچاق انسان ، سازمان دامپزشکی ، وزارت کشاورزی ، وزارت صنعت ، معادن و تجارت ، دادگستری و سندیکا تولیدکنندگان. مواد اولیه دارویی و سازمان جمع آوری و فروش اموال ؛ از هم اکنون ، فقط برگه های گزارش تست الکترونیکی صادر شده توسط این شبکه که توانایی تأیید را دارند ، معتبر بوده و در مراجع قانونی کشور قابل استناد هستند و سایر گزارش های صادر شده در خارج از این شبکه فاقد اعتبار هستند. و توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است. آنها دارو نیستند.

دکتر مقدسی درباره مجوزهای قابل دریافت در این سیستم گفت: متقاضیان می توانند موافقت اصولی را دریافت کنند (پروانه اولیه ای که به متقاضی برای ایجاد آزمایشگاه داده می شود پس از بررسی اسناد و مطابق با مقررات و شرایط تأیید شده توسط سازمان) و مجوز بهره برداری. (مجوز صادر شده پس از آزمایشگاه توانایی انجام فعالیتهای آزمایشی را از طریق بررسی اسناد ، بازرسی و تأیید کمیته فنی ، برای شروع آزمایشگاه در محدوده عملکرد تأیید شده طبق مقررات قابل اجرا دارد) پس از اتمام ثبت نام در سایت و تأیید ، درخواست آنها را در صفحه کاربری ثبت کنید.

در پایان ، وی خاطرنشان کرد که متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام برای دسترسی به اطلاعات از شبکه آزمایشگاهی از طریق وب سایت https://fdlabnet.fda.gov.ir/ ، وی تأکید کرد ، همکاران ما در مرکز تماس 91301308 آماده است پاسخگویی و راهنمایی سوالات واحدهای محترم تولید کننده و وارد کننده.

2121

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا