عمومی

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام از کجاست؟

وقتی اینستاگرام را باز می‌کنید تعدادی اینفلوئنسر را می‌بینید که شبانه روز مشغول تولید محتوا در این شبکه اجتماعی هستند. شاید برای شما هم جالب باشد که این افراد چطور از این روش به درآمد میلیاردی رسیده‌اند.  تا چند سال پیش اگر جوانی 20 تا 30 ساله را سوار بر یک خودرو شاسی بلند می‌دیدیم، با خودمان می‌گفتیم او حتما یک آقازاده است و هر چه دارد، از پدرش به او رسیده. اما امروز دیگر نمی‌توانیم چنین حدسی بزنیم، چراکه اینفلوئنسرها همه معادله‌ها را برهم زده‌اند!

در واقع فضای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام حتی به نوجوانان هم اجازه داده که با تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، به درآمد میلیاردی در سال برسند! بنابراین دیگر محدودیتی از نظر درآمدی برای سنین مختلف وجود ندارد. اما این اینفلوئنسرها از چه طریقی درآمد کسب می‌کنند؟

با من در این مقاله همراه باشید تا به شکل جامع روش‌ های کسب درآمد اینفلوئنسرها را به شما توضیح بدهم. همینطور در انتهای مقاله نکاتی کاربردی و عملی برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر به شما می‌گویم.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام از کجاست؟

روش‌ های کسب درآمد اینفلوئنسرها

روش‌های درآمدی که در ادامه توضیح می‌دهم، بی ارتباطی با تعداد فالوورهای اینفلوئنسرها نیست؛ چه بسا که در ابندا با خرید فالوور اینستاگرام کار خود درا شروع کرده باشند. عملا فرد اگر صرفا مخاطبانی را داشته باشد که بتواند روی آنها تاثیر بگذارد، می‌تواند از همه این روش‌ها به درآمد برسد.

1_ تبلیغات

رایج‌ترین روش کسب درآمد اینفلوئنسرها، تبلیغات است. در واقع همانطور که خودتان هم بارها در اینستاگرام دیده‌اید، این افراد تبلیغ کسب و کارهای دیگر را در استوری و پست‌های‌شان کرده و خب در ازای این تبلیغ هزینه‌ای را از برند مورد نظر می‌گیرند. اینفلوئنسرها تاثیر زیادی روی مخاطبان خودشان دارند و به همین دلیل هم اینفلوئنسر مارکتینگ روش مناسبی برای افزایش مشتری به حساب می‌آید. در مورد بازاریابی افراد تاثیرگذار در مقاله «» بیشتر توضیح داده‌ایم.

این هزینه با توجه به تعداد فالوورهای اینفلوئنسر و چیزهای دیگری مثل زمینه فعالیت، میزان تعامل پست‌ها، بازدید استوری و… مشخص می‌شود. اما اصولا اینفلوئنسرهای بزرگ برای یک تبلیغ چیزی بین ده تا چند ده میلیون تومان دریافت می‌کنند.

2_ فروش محصولات شخصی

در این چند سال خیلی از اینفلوئنسرها اقدام به فروش محصولات شخصی خودشان کرده و اتفاقا بازخورد خیلی خوبی هم گرفته‌اند.

در این روش، اینفلوئنسر با توجه به شناختی که از مخاطبان خودش دارد، یک محصول خاص را در تعداد بالا خریداری کرده و کاربران را به خرید محصول مورد نظر ترغیب می‌کند.

3_ راه‌اندازی کسب و کار شخصی

این روش کسب درآمد به‌تازگی خیلی میان اینفلوئنسرهای خارجی رواج پیدا کرده. در این روش، اینفلوئنسر اقدام به راه‌اندازی یک کسب و کار شخصی کرده و در ادامه با توجه به داشتن تعداد زیادی مخاطب، به راحتی کسب و کار و محصولاتش را تبلیغ می‌کند.

به عنوان نمونه سلنا گومز، خواننده معروف، اقدام به راه‌اندازی برند شخصی خودش در زمینه لوازم آرایشی کرده. یا در یک نمونه دیگر، بعضی از تاثیرگذاران تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی خودشان را می‌کنند.

4_ افزایش مخاطبان برای معارفه محصولات

در دنیای بازاریابی، مخصوصا بازاریابی محصولات آموزشی مثل کتاب و دوره، اصولا افراد یک وبینار یا سمینار رایگان معارفه برگزار کرده و محصول‌شان را به تعداد زیادی از مخاطبان معرفی می‌کنند. به این ترتیب تعدادی از شرکت‌کنندگان در این رویداد، به خرید محصول علاقه‌مند می‌شوند.

با این توضیحات، عملا هر چه تعداد مخاطبان رویداد رایگان بیشتر شود، آمار فروش محصول هم رشد می‌کند. حالا اینفلوئنسرهایی که در یک حوزه شناخته شده هستند، علاوه بر تبلیغ خود محصول، می‌توانند با تبلیغ رویداد، تعداد مخاطبان آن را هم بالا ببرند.

به عنوان نمونه، آقای عادل طالبی که یک اینفلوئنسر در دنیای بازاریابی دیجیتال است، یک دوره آموزش بازاریابی دیجیتال دارد که در زمان شروع دوره، رویدادهای رایگانی را برای معرفی‌اش برگزار می‌کند. در این شرایط با توجه به شناخته‌شده و برند بودنش، عملا افراد زیادی در رویدادهای رایگانش شرکت کرده و خب در ادامه تعداد زیادی از آنها اقدام به شرکت در دوره اصلی می‌کنند.

5_ فروش محصولات طرفداری

تعداد اندکی از اینفلوئنسرها هم اقدام به فروش محصولات خاص طرفداری برند خودشان یا دیگر برندها را می‌کنند. به عنوان نمونه اینفلوئنسرهایی که در دنیای حرفه‌ای ورزش مثل کشتی کج، فوتبال آمریکایی و… فعالیت می‌کنند، محصولاتی مثل کلاه، ماگ، تیشرت و… با لوگو برندهای مطرح را به فروش می‌رسانند. مثلا کلاهی با لوگو فلان تیم فوتبال آمریکایی. فروش این محصولات در تعداد بالا، سود بسیار زیادی را عاید اینفلوئنسر می‌کند.

6_ جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه

البته که این یک روش کسب درآمد نیست، اما خب روشی است که یک اینفلوئنسر می‌تواند به کمکش روی دنیای اطرافش تاثیر مثبت بگذارد. همانطور که خودتان هم بارها مشاهده کرده‌اید، در زمان وقوع اتفاقاتی مثل سیل، خشکسالی و… بعضی از اینفلوئنسرها اقدام به جمع‌آوری کمک‌های خیرخوانه می‌کنند.

مثلا علی دایی، فوتبالیست بزرگ کشورمان در زمان وقوع زلزله دلخراش کرمانشاه، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه و کمک به زلزله‌زدگان کرد.

برای اینفلوئنسر شدن به چه نیاز داریم؟

خب، حالا که با روش های کسب درآمد اینفلوئنسرها به‌طور کامل آشنا شدیم؛ اجازه بدهید به‌طور خلاصه هم به این اشاره کنم که اصلا باید برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر چه چیزهایی داشته باشیم؟

1_ ایده مناسب!

خب اگر در حالت پیش‌فرض انسان معروفی نیستید، قطعا باید برای شروع یک ایده مناسب داشته باشید. ایده مناسب به شما امکان می‌دهد که در مورد آن محتوای جذابی تولید کنید. البته این را هم بگویم که شرط داشتن محتوای جذاب فقط ایده خوب نیست و موارد دیگری را هم باید رعایت کنید که در مقاله «» آن‌ها را آورده‌ام. مثلا ممکن است مثل واینرها (طنازان) اقدام به انتشار ویدیوهای طنز اینستاگرامی کنید، امکان دارید بخواهید از طریق آموزش دادن محبوب شوید یا اصلا مثل این اینفلوئنسر جدید، خابی، ایده خاصی داشته باشید که به نظرتان می‌تواند به محض اجرا، سیل مخاطبان را به سمت شما بکشاند.

2_ مهارت اینستاگرام مارکتینگ

در مرحله دوم نیاز است که به‌خوبی با اصول بازاریابی اینستاگرام آشنا باشید. در این مسیر ابتدا باید بدانید که چطور در این شبکه اجتماعی محتوا تولید کرد، همینطور باید تکنیک‌های را هم بلد باشید.

اگر واقعا قصدتان برای کسب درآمد از اینفلوئنسری جدی است، پیشنهاد می‌کنم حتما نگاهی به مقالات پرتال در مورد داشته باشید تا دانش و مهارت‌تان در این زمینه رشد کند.

بازایابی در اینستاگرام کار سخت و پیچیده‌ای نیست، اما یکسری اصول و قواعد دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. مثلا اول از همه باید مخاطبان و رقبای خودتان را بشناسید، بعد از آن هدف‌تان را مشخص کنید. پیشنهاد می‌کنم مقاله «» را بادقت بخوانید، چون در این مقاله به طور کامل در مورد بازاریابی در اینستاگرام توضیح داده‌ایم و حتما به دردتان می‌خورد.

3_ رسانه اینترنتی

در ادامه، وجود یک رسانه اینترنتی مختص خودتان، می‌تواند به شما در مسیر معروف شدن، کسب درآمد و… کمک زیادی کند. منظورم از رسانه اختصاصی، یک پیج اینستاگرام نیست، بلکه یک وب سایت است. در واقع به دلیل آزادی عمل زیاد، شما می‌توانید در سایت محصولات مورد نظر خودتان را قرار بدهید، می‌توانید در مورد خدمات و تبلیغات‌تان صحبت کنید، در مورد خودتان بگویید و حتی با ارائه آمار، به مخاطبان بفهمانید که تبلیغ کردن در پیج شما چقدر برای‌شان بازدهی دارد.

مهم‌تر از همه، به کمک یک وب سایت و اجرای روش‌های بازاریابی اینترنتی، می‌توانید حتی از گوگل هم مخاطبان را جذب کرده و با هدایت آنها به اینستاگرام، تعداد فالوورهای‌تان را بالا ببرید.

اینفلوئنسر یعنی چی؟

قبل از هر چیز بهتر است با معنی کلمه اینفلوئنسر آشنا شوید و متوجه شوید که چه کسانی این عنوان را با خود یدک می کشند. همانطور که اشاره داشتیم با فراگیر شدن فضای مجازی در زندگی مردم، بسیاری از افراد اقدام به فعالیت های مستمر در زمینه های مختلف آموزش آشپزی، بلاگری، آموزش آرایشگری، تولید محتوای طنز و … کردند. به افرادی که توانسته اند با تولید محتوا در زمینه های مختلف به شهرت دست پیدا کنند اینفلوئنسر می گویند.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام از کجاست؟

اکثر درآمد اینفلوئنسرها از طریق تبلیغات در فضای مجازی به دست می آید و نمی توان درآمد ثابتی را به طور ماهیانه برای آنها عنوان کرد. اما قطعا هر چقدر فالوور بیشتری داشته باشند و البته بازدید از پیجشان نیز بیشتر باشد، قیمت تبلیغات نیز بالا می رود.

علت معروف شدن اینفلوئنسرها

الگوریتم اینستاگرام به شکلی طراحی شده است که اکسپلور طبق سلیقه مخاطبان نمایش داده می شود و به همین دلیل هم شما به هر چیزی که علاقه داشته باشید در این فضا مشاهده می کنید. همین امر سبب می شود که شما هر ویدیویی که در اینستاگرام مشاهده می کنید مطابق میلتان است و ساعت ها گرفتار تماشای آن می شوید.

اما باید به این توجه داشته باشید که عده زیادی به جای مصرف کننده محتوا بودن، ترجیح می دهند که تولید کننده محتوا باشند. تولید کننده های محتوا یا همان اینفلوئنسرها تلاش می کنند تا محتوای مورد استقبال مردم را تولید کنند. از محتوای طنز گرفته تا محتوای آموزشی در زمینه های مختلف همیشه مورد استقبال مردم بوده اند و باعث محبوبیت افراد شده اند.

برای نخستین بار Influencer ها در سال ۲۰۰۰ میلادی با ساخته شدن یک سرویس اشتراک ویدیو بـه نام یوتیوب «YouTube» شکل گرفتند. با گذشت زمان وقتی این سرویس اشتراک ویدیو توسط کمپانی بزرگ گوگل خریداری شد. افرادی زیادی از سراسر دنیا ویدئوهای جذاب در حوزه هاي مختلف منتشر می‌کردند و بعد از چند سال بـه واسطه وجود ویدئوهای عالی مخاطبان فراوانی بسوی خود جذب کرد.

محتوایی که اینفلوئنسرها ارائه می دهند چیست؟

محتوای اینفلوئنسرها محتوای ثابت و مشخصی نیست و شما ممکن است در طول روز با ویدئوهای عجیب و غریبی مواجه شوید که هیچگاه به ذهنتان خطور نمی کرده است تا کسی در مورد همچین موضوعی تولید محتوا کند. اما بیشترین محتوایی که توسط اینفلوئنسرها تولید می شود، محتوای طنز، پست های انگیزشی و محتوای آموزشی است. محتوای آموزشی در زمینه های مختلف مانند خطاطی، اینستاگرامر شدن، یوتیوبر شدن، کارهای کامپیوتری، ترفندهای عکاسی و … می باشد.

اینفلوئنسرهای ایرانی چگونه فالوورهای خود را بالا نگه می دارند؟

یکی از راه های محبوب ماندن در اینستاگرام بالا نگه داشتن فالوورهای پیج است. اینفلوئنسرهای ایرانی هم مجبور هستند همیشه فالوورهای پیج شان را بالا نگه دارند چون این موضوع رابطه مستقیم با درآمدشان دارد. به همین دلیل سریع ترین و ساده ترین راه است. شاید برای شما جای تعجب داشته باشد اما اینفلوئنسرهای ایرانی هم هر از گاهی فالوور می خرند تا فالوورهای جدید جایگزین فالوورهایی باشد که اخیرا ریزش کرده اند. به همین دلیل است که همیشه گفته ایم خرید فالوور اینستاگرام اصلا کار غیراصولی و عجیبی نیست و تمام پیج های بزرگ در اینستاگرام از این روش برای بالا بردن فالوورهایشان استفاده می کنند.

دکمه بازگشت به بالا