عمومی

توضیحاتی راجع به بیماری افسردگی تنفسی

قبل از آنکه به معرفی این بیماری بپردازیم بهتر است به این نکته اشاره کنیم تمامی کسانی که از بیماریهای تنفسی رنج می برند باید در اماکن شلوغ ( به ویژه در دوره های اوج گیری بیماریهای مسری) از ماسک استفاده کنند و با تقویت سیستم ایمنی بدن، بدن خود را در برابر ورود انواع ویروس ها و باکتری ها ایمن سازند. این دو مورد نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت عمومی افراد دارند.

افرادی که از بیماریهای تنفسی رنج می برند در دریافت اکسیژن با مشکلاتی رو به رو هستند. همین امر سبب می شود که این افراد دائما خسته باشند و نتوانند فعالیت های خود را به خوبی انجام دهند. یکی از بیماریهای مهم دستگاه تنفسی «بیماری افسردگی تنفسی» است که به دلیل تشابه علائم آن با بیماریهای دیگر تنفسی در بسیاری  از موارد نادیده گرفته می شود. در اینجا تلاش می کنیم تا شما را با بیماری افسردگی تنفسی آشنا کنیم.

افسردگی تنفسی یا هیپو ونتیلیشن

بیماری افسردگی تنفسی چیست و چگونه درمان می‌شود؟ - مجله خبری داروخانه آنلاین

این بیماری نوعی اختلال است که اثر آن تنفس کند می‌شود. در واقع در این بیماری ریه‌ها نمی‌توانند به خوبی عمل دم و بازدم را انجام دهند و در نتیجه دی اکسید کربن در بدن انباشته می‌شود. در صورت انباشته شدن دی اکسید کربن درون بدن مشکلات حادی برای سلامتی به وجود می‌آیند و عمکلرد اندام‌های بدن با اختلالات زیادی رو به رو می‌شوند. علائم این بیماری به شرح زیرند:

  • خستگی بیش از حد و احساس خواب آلودگی
  • تنگی نفس
  • بیماری افسردگی
  • کبودی لب و انگشتهای دست و پا ( به دلیل تجمع دی اکسید کربن در بدن)
  • اختلال حواس
  • سردرد
  • در موارد شدید حملات صرع

چه عواملی سبب ابتلا به بیماری افسردگی تنفسی می شوند؟

عوامل متعددی سبب بروز این بیماری می شوند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب دیدن ریه و خراب شدن دیوار قفسه سینه
  • اضافه وزن شدید
  • آپنه انسدادی خواب
  • ابتلا به بیماریهای مزمن ریوی
  • مصرف برخی داروها مانند داروهای بنزودیازپین ها، آرام بخش ها
  • مصرف الکل
  • استعمال دخانیات و مواد مخدر

آیا بیماری افسردگی تنفسی قابل درمان است؟

به طور کلی، بیماریهای تنفسی برای همیشه قابل درمان نیستند و افراد مبتلا باید دائما مراقب سلامتی خود باشند. سرماخوردگی و آنفولانزا یکی از مواردی هستند که سلامتی بیماران تنفسی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند. به همین دلیل این افراد باید در مواقعی که خطر ابتلا به این بیماری ها بالاست (مانند مواقع سرد سال) به خوبی از خود محافظت کنند.

یکی از روشهایی که برای درمان بیماری افسردگی تنفسی پیشنهاد می شود اکسیژن درمانی است. در این روش اکسیژن زیادی به درون ریه ها فرستاده می شود و همین امر نقش مهمی در فعال سازی ریه برای انجام دادن عمل دم و بازدم را دارد.

استفاده از دستگاه سی پپ در طول روز و یا در هنگام خواب نقش موثری در تامین نیاز بدن به اکسیژن و فعال سازی ریه دارد. اگر شدت آسیب به ریه در این بیماری زیاد باشد از عمل جراحی استفاده می شود. همچنین، این افراد باید وزن خود را کاهش دهند. این موضوع در حفظ سلامتی بدن و دستگاه تنفسی اهمیت بسیار زیادی دارد.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم تا شما را با بیماری افسردگی تنفسی آشنا کنیم. همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم یکی از روشهای جلوگیری از عفونت دستگاه تنفسی تقویت سیستم ایمنی بدن است. شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توانید از انواع مکمل ها استفاده کنید. اما این مکمل ها را باید از مراکز معتبر مانند داروخانه ها تهیه کنید. تمامی مکملهایی که در داروخانه ها به فروش می رسند دارای تاییدیه بهداشت و سازمان غذا و دارو هستند.

داروخانه آنلاین داروخانه ای اینترنتی است که امکان خرید انواع مکمل بدنسازی، مکمل تقویت سیستم ایمنی و مکمل تقویت قوای جنسی را به صورت آنلاین برای شما فراهم ساخته است و شما می توانید محصولات سفارشی خود را در کمترین زمان ممکن درب منزل دریافت کنید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا