بین الملل

دیدار نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و اداره پزشکی قانونی چگونه گذشت؟

دیدار نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و اداره پزشکی قانونی چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام، در راستای تاکید دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بهروز ناصری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در مورد تعامل دانشگاه و اعضای هیئت علمی با «حرفه، صنعت و جامعه» بر اساس سند تحول و تعالی. دانشگاه، نشست با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در محل پزشکی قانونی استان ایلام برگزار شد.


بیشتر بخوانید:

انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و پزشکی قانونی استان بوشهر


در این نشست مهرشاد طهماسبی رئیس پزشکی قانونی استان ایلام به معرفی توانمندی های علمی، آزمایشگاهی و نیروی انسانی این دانشگاه پرداخت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام با اشاره به ماموریت پزشکی قانونی به عنوان یک نهاد مستقل زیر نظر قوه قضائیه، معاینه اجساد را بخش کوچکی از فعالیت های این گروه و معاینات مردان و مردان دانست. زنان، معاینات روانپزشکی، سقط جنین، بالینی و .. از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد.

مهرشاد طهماسبی ارائه آمار به جامعه شناسان، روانشناسان و … را برای آسیب شناسی موضوعات امکان پذیر دانست و گفت: با توجه به دستورات دولتی این مجموعه، برخی فعالیت های ویژه در اختیار مراکزی مانند موسسه پزشکی قانونی قرار دارد.

وی با ابراز خرسندی از تعامل با جامعه دانشگاهی، همکاری با صاحب نظران در حوزه های مختلف را راهگشای پیشرفت هر سازمانی دانست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام در خصوص مطلوبیت ارائه خدمات، تحقیقات کاربردی، بررسی آمارها، روندها و پیش بینی های بعدی، ارائه راهکارهای مناسب برای مسائلی از قبیل تصادفات، درگیری ها و آسیب های اجتماعی، همکاری آزمایشگاهی با دانشگاه، دانشجوی مرتبط پایان نامه ها و تهیه انیمیشن های آموزشی به ظاهر جرم نیز نامیده می شود.

دانشگاه باید مرکز حل مشکلات باشد

استادیار روان شناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به نقش آموزش، پژوهش و دانشگاه در «صنعت، جامعه و زندگی» مردم به ظرافت های علوم رفتاری و ارتباط آن با عملکرد افراد. در مورد مسائل روانی

شهرام مامی خاطرنشان کرد: دانشگاه و دانشگاهیان همیشه آماده حل مشکل و کار هستند.

حسین پیمان، استادیار گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز بر لزوم ارتباط موثر دانشگاه با جامعه و تشکیل کمیته یا شورای مشترک دانشگاه و پزشکی قانونی تاکید کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، ایلام تک، با اشاره به توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان با بیش از یک میلیون دانشجو و 30 هزار هیئت علمی و فضای فیزیکی، سابقه این امر را نیز دارد. دانشگاه در استان ایلام

رحمت الله محمدی پور افزود: با کمک 200 نفر از اعضای هیأت علمی تمام وقت در رشته های مختلف و بیش از این تعداد نیروی متخصص، بیش از 6000 دانشجو که حدود نیمی از آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، به آزمایشگاه، ورزش مجهز شدند. سالن‌ها، مرکز رشد، خانه نوآوری، مراکز تحقیقاتی، کارگاه‌های کامپیوتر، آزمایشگاه‌های زبان، مهمان‌خانه‌ها، سیستم‌های اینترنتی مناسب، مکان‌های آموزشی کافی، کتابخانه‌ها، مکان‌های فرهنگی، سلف سرویس و غیره. با دسترسی مناسب در شهر فضایی را فراهم کرده است که افراد می توانند از آن استفاده کنند. از تسهیلات بانکی بسیار راحت و بی سابقه مطالعه می کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های مرتبط با «صنعت، جامعه و جامعه» برای حل بحران‌ها و مشکلات، گفت: دانشگاه باید در کانون حل مشکلات و تلاش اساتید برای نقش‌آفرینی در «حرفه، صنعت و جامعه» باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری و تشکیل کمیته مشترک پزشکی قانونی و دانشگاه از مهمترین محورهای این نشست بود.

بررسی ارتباط بین ژن ها و نژادهای مختلف، امکان بررسی نمونه های ژنی در آزمایشگاه های دانشگاهی، استفاده از آمار واقعی در تحقیقات، تکامل و تغییرات اساسی در علم، آینده رویدادها، تیم های مشاوره تحصیلی، استفاده از آمار در زمینه های مختلف. تحقیقات و فناوری، ثبت نام در علوم پزشکی، پروژه های تحقیقاتی کاربردی و … یکی از موارد این نشست مشترک چند ساعته توسط آرش نادمی، استادیار گروه آمار، احمد مومنی، استادیار حقوق، اختر سلطانی، استادیار گروه الهیات، علیرضا رنگین، استادیار گروه فیزیولوژی و جواد فیض اللهی، استادیار بود. مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا