بین الملل

سفارت ژاپن در تهران نقل قول منتسب به سفیر این کشور را رد کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز ، سفارت ژاپن در تهران امروز (پنجشنبه) در صفحه توییتر خود در واکنش به نقل قول “علیرضا زالی” فرمانده مقر کرونا در تهران ، سفیر ژاپن در تهران در مورد خرید واکسن کرونا: این که این مقاله مربوط به اهدای واکسن Astrazenka ساخته شده در کشور ما در ژاپن باشد ، صحت ندارد.

سفارت در توییت دیگری اعلام کرد: دولت های ژاپن و ایران و سفارتخانه های هر دو کشور برای اهدای واکسن ها همکاری نزدیکی دارند. ما صمیمانه امیدواریم که این اهدای واکسن به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایران و تقویت روابط بین دو کشور کمک کند.

سفارت ژاپن در تهران نقل قول منتسب به سفیر این کشور را رد کرد

لازم به ذکر است که “علیرضا زالی” فرمانده ستاد مبارزه با فساد کرونا در تهران در بیانیه ای گفت: سفرای ما در خارج از کشور به دنبال واکسیناسیون نبوده اند. من با سفیر ژاپن صحبت کردم و او گفت که سفیر ایران اصلاً به دنبال واکسن نبوده است. این چه نوع دیپلماسی است؟

محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه نیز در پاسخ به اظهارات زالی در اینستاگرام نوشت: کدام دستگاه تاکنون بیش از 24 میلیون واکسن وارداتی و اکثر نیازهای تولید داخلی را علیرغم تحریم ها و همه خرابکاری ها و غیره وارد کرده است؟ (جزئیات بیشتر)

وزیر امور خارجه ژاپن ، توشیمیتسو موتگی ، اندکی قبل از تصمیم این کشور برای اهداء 2.9 میلیون دوز واکسن آسترازنکا به ایران تحت برنامه سازمان ملل متحد کواکس اعلام کرد که مقدار واکسن به ایران رسیده است.

سید عباس عراقچی ، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفیر سابق ایران در توکیو نیز پس از ورود اولین تحویل واکسن اهدایی ژاپنی به ایران در توییتی به زبان ژاپنی از دولت و مردم ژاپن صمیمانه تشکر کرد و می نویسد : با تشکر صمیمانه از دولت و مردم ژاپن. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام /


تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا