اقتصادیکسب و کار برتر

راهنمای خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی

خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی با توجه به برندهای مختلفی از کولر گازی که در بازار ایران وجود دارد، نیازمند دانش و آگاهی کافی است. شما برای خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی می توانید به فروشگاه های الکترونیکی و لوازم خانگی مراجعه کنید. همچنین می توانید خریدتان را از سایت های معتبر فعال در زمینه لوازم الکترونیکی و خانگی انجام دهید. با این حال قبل از خرید، بهتر است مشخص کنید که قصد خرید چه نوع کولر گازی یا اسپیلتی را دارید.

دستگاهی که انتخاب می‌ کنید باید از لحاظ اندازه، کیفیت و قیمت مناسب بوده و با نیاز شما سازگار باشد. همچنین بهتر است از برندهای معتبر و باتجربه در این زمینه استفاده کنید. اگر شما هم قصد خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی باکیفیت بالا را دارید در ادامه با ما همراه باشید. اینجا هستیم تا با بیان نکاتی درباره راهنمای خرید انواع کولر گازی به شما برای یک خرید خوب با قیمت مناسب کمک کنیم.

راهنمای خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی
راهنمای خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی

انواع کولر گازی:

معمولا کولر گازی از نظر نوع استفاده به دو دسته کولرهای خانگی و صنعتی تقسیم می شود. اسپلیت ها نوعی از کولرهای گازی خانگی هستند. همچنین این نوع از کولرهای گازی معمولاً شامل دو واحد خنک کننده و گرم کننده می شوند که جدا از هم قرار دارند. خود اسپلیت ها هم بر اساس سیستم کاری به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

  • کولر گازی یا اسپلیت ایستاده.
  • کولر گازی یا اسپلیت دیواری.
  • کولر گازی یا اسپلیت پرتابل.
  • کولر گازی یا اسپلیت پنجره ای.

اگر نیاز به حرکت دستگاه دارید، هنگام خرید کولر گازی اسپلیت ایرانی توجه کنید که قابلیت جابجایی و حرکت داشته باشد.

راهنمای خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی
خرید انواع کولر گازی

هنگام خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

کولر گازی یا اسپلیت یکی از پر کاربردترین وسایل در فصل تابستان است. برای اینکه هنگام خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی بهترین انتخاب را داشته باشید، نیاز است اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید. شما با در اختیار داشتن راهنمای خرید کولر گازی می توانید دستگاهی متناسب با نیازتان تهیه فرمایید. در ادامه به بررسی نکات ضروری که هنگام خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی بایستی رعایت کنید، می پردازیم.

متراژ محیطی که قصد خرید کولر گازی برای آن را دارید:

اولین نکته ای که در خصوص خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی باید به آن توجه کنید، متراژ و ابعاد محیط است. چون برای سرمایش مناسب باید کولر گازی، ظرفیتی متناسب با محیط داشته باشد. مثلاً اگر فضای خانه بزرگ باشد و ظرفیت کولر گازی و اسپلیت پایین باشد، نمی تواند به طور کامل محیط را خنک کند. برعکس این حالت، اگر متراژ خانه در مقایسه با ظرفیت کولر پایین باشد، باعث بیش از حد خنک شدن خانه می شود. در نتیجه مصرف انرژی بسیار زیاد خواهد شد. در کنار متراژ محیط باید به  مواردی مثل تعداد پنجره ها، آفتاب گیر بودن فضا، تعداد افرادی که از این فضا استفاده می‌کنند، دستگاه‌ ها و فضاهای گرمازا و ارتفاع سقف هم توجه کنید.

 BTU یا توان مصرفی کولر گازی:

به بیان ساده تر، توان مصرفی به این معناست که یک کولر تا چه اندازه می‌ تواند از محیط گرما بگیرد و دمای اتاق را کاهش دهد. پس توان مصرفی قطعا یکی از مواردی است که هنگام خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال کولر ارزان با ظرفیت BTU۱۲۰۰۰ می ‌تواند اتاقی با متراژ حدوداً۲۰ متر مربع را خنک کند.

کمپرسور کولر گازی:

کمپرسور یا موتور از اجزای مهم کولر گازی است. کمپرسور مورد استفاده در کولرهای گازی سه نوع هستند:

  • کمپرسور پیستونی.
  • کمپرسور روتاری.
  • کمپرسور اسکرال.

کمپرسور وظیفه گردش مبرد (گاز) در سیستم کولر گازی را برعهده دارد. در نتیجه بسته به شرایط آب و هوا و منطقه جغرافیایی باید مدل مناسب کمپرسور را انتخاب کرد. مثلاً کمپرسور روتاری معمولی برای شهرهای جنوبی با آب و هوای گرم و مرطوب مناسب نیست.

راهنمای خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی
راهنمای خرید انواع کولر گازی و اسپلیت

برچسب انرژی:

قطعا یکی از مهمترین نکاتی که در خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی باید مورد توجه قرار بگیرد، برچسب انرژی است. هیچ کسی دوست ندارد در این شرایط اقتصادی هزینه های بالایی برای قبض برق پرداخت کند. همچنین بایستی بگوییم کمپرسور‌ اینورتر مصرف انرژی کمتری دارد. پس به جای کولرهای گازی با کمپرسور معمولی، کولر گازی با کمپرسور اینورتر بخرید.

ضمانت و گارانتی:

در نظر داشته باشید که برند محصول مورد نظر شما معتبر باشد. امروزه برندهای مختلفی در حال تولید کولرهای گازی در سطوح کیفیتی گوناگونی هستند. بایستی بدانید برندهای معتبر معمولا محصولات باکیفیتی تولید می کنند که عملکرد خوب و قابل قبولی دارند. پس حتما قبل از خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی مطمئن شوید که محصول اورجینال و اصلی، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

کولر گازی باکیفیت و دارای گارانتی از کجا بخریم؟

اگر به دنبال خرید کولر گازی و اسپلیت ایرانی با کیفیت بالا، قیمت مناسب و گارانتی طولانی مدت هستید، در فروشگاه اینترنتی کولرنیو محصول مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد. فروشگاه ما یکی از بزرگترین وارد کننده های کولر گازی در کشور است. شما می توانید محصولات برترین برندهای جهان را با کمترین قیمت و ضمانت ۵ ساله را از ما خریداری کنید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا