جامعه

محسنی‌ بندپی: تحقق بودجه وزارت بهداشت با ابهامات بسیاری روبروست

محسنی‌ بندپی: تحقق بودجه وزارت بهداشت با ابهامات بسیاری روبروست

یکی از اعضای کمیته مشاوره بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه وزارت بهداشت در سال 1400 56 درصد افزایش یافت ، اما تحقق و عملکرد آن بسیار مهم است و باید مشکلات و ابهامات برطرف شود.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با آپارات نیوز ، در مورد بودجه بخش بهداشت در لایحه بودجه سال 1400 اظهار داشت: به طور کلی دولت در لایحه بودجه 1400 هزینه های زیادی را متحمل شده است که اجتناب ناپذیر است و آنچه باید پرداخت شود ، اما وسایل دولت برای پرداخت آن ناپایدار است و قطعی نیست که بدون توجه به این ، سال آینده با افزایش شدید تورم روبرو خواهیم شد.

وی ادامه می دهد: لایحه بودجه نسبت به سال گذشته 43 درصد و بودجه وزارت بهداشت 56 درصد افزایش یافته که باید به همراه منابع ناپایدار موجود در بودجه مورد بررسی قرار گیرد. یعنی اینکه آیا درآمد واقعاً محقق شده است که انتظار می رود بودجه وزارت بهداشت افزایش یابد.

عضو کمیته مشاوره بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر بودجه نظام سلامت سال آینده از 14.7٪ به 16٪ رسیده است که افزایش خوبی است ، اما بی ثباتی منابع دولت است یک مسئله بسیار مهم است. ” دولت انتظار دارد 2.5 میلیون بشکه نفت با قیمت 40 دلار بفروشد. این ابهامات باید در مجلس شورای اسلامی برطرف شود.

محسنی بندپی در پایان گفت: “هیچ کس نمی تواند تضمین کند که بودجه وزارت بهداشت با توجه به پیش بینی دولت در سال آینده 56 درصد افزایش می یابد ، زیرا منابع پایداری برای آن و تحقق واقعی بودجه وزارت بهداشت مبهم است. ” او بسیار زیاد است

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا