جامعه

مشارکت دو برابری مهندسان در انتخابات الکترونیکی

مشارکت دو برابری مهندسان در انتخابات الکترونیکی

با برگزاری الکترونیکی نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان ، مشارکت مهندسان بیش از دو برابر شد و تعداد تخلفات به صفر رسید.

به گزارش آپارات نیوز ، نهمین دوره هیات مدیره سازمان های عمرانی استان از 23 اکتبر آغاز می شود و به مدت یک هفته به طول می انجامد که تاکنون در 11 استان برگزار شده است. قابل ذکر است که مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات که به صورت الکترونیکی برگزار می شود بیش از دو برابر شده است.

انتخابات در 2 آنلاین در خراسان شمالی ، 4 آنلاین در کرمانشاه ، 7 آنلاین در 6 استان ایلام ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، کردستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، گلستان ، مازندران و مرکزی برگزار شد.

در این مدت هر فرد می تواند با IP و شماره تلفن خود که در سازمان نظام مهندسی ثبت شده است رای بدهد که این امر احتمال تخلف را به صفر رسانده است.

گزارشات نشان می دهد که برخی از افرادی که به طور سنتی در انتخابات گذشته رای بالایی داشتند ، نتوانستند در دوره فعلی آرای لازم را برای ورود به شورای ولایتی کسب کنند.

یکی دیگر از ویژگی های انتخابات فعلی حذف افراد دارای منافع متضاد است. مهندسانی که دارای تضاد منافع هستند یا در استان رد صلاحیت شده اند یا وزارت راه و شهرسازی بند 23 (ج) قانون مهندسی را برای آنها اعمال می کند.

طبق قانون ، کارکنان هشت دستگاه اجرایی و نظارتی شامل وزارت راه و شهرسازی ، وزارت امور داخلی ، شهرداری ها ، شورای شهر ، کارکنان سازمان نظام مهندسی ، بنیاد مسکن ، مناطق آزاد و شهرک های صنعتی باید بروند. به رای های لازم برای استعفا از دستگاه های مربوطه خود برسند.

از نظر بند 5 بند 2 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، که در سال 1375 تصویب و در سال 1394 اصلاح شده است ، “افراد (طبیعی یا حقوقی) باید مراقبت همزمان در زمینه تهیه زمین برای نمایندگی یا پذیرش را انجام دهند. منافع متضاد. “اجتناب کنید.”

آخرین آمار ارائه شده توسط مدیرکل دفتر توسعه ساختمان از میزان مشارکت مردم در نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نشان می دهد که میزان مشارکت مردم ایلام در سال 97 21 درصد و در حال حاضر بیش از 70 نفر است. درصد در خراسان. رضوی در 13 برابر با 13 درصد و امسال حدود 36 درصد ، در خراسان شمالی بیش از 28.5 درصد در سال 97 و در حال حاضر تا 44.5 درصد ، در خراسان جنوبی در سال 97 برابر با 26 درصد و در حال حاضر حدود 30 درصد است.

به گفته علی محمد عبدی قهرودی ، میزان مشارکت مردم کردستان در سال 97 3.10 درصد بوده است و اکنون حدود 41 درصد است ، در کرمانشاه در سال 1997 15.5 درصد و در حال حاضر 31.5 درصد است ، در کهگیلویه و بویراحمد حدود 32 درصد برای امسال. 97 و در حال حاضر تا 54.5 درصد ، در گلستان در سال 1997 معادل حدود 25 درصد و در حال حاضر 69.47 درصد ، در مازندران در سال 97 معادل 20 درصد و در حال حاضر تا 43.40 درصد ، در مرکزی برای 97 برابر با 17 36 درصد و امسال به 87.41٪ و برای استان البرز رقم 75.19٪ از مشارکت ثبت شده اکنون به 63.40٪ رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا