جامعه

منبع نامشخص آلودگی در طغیان اخیر آبله میمونی/غربالگری تب و بثورات پوستی در مرزها

منبع نامشخص آلودگی در طغیان اخیر آبله میمونی/غربالگری تب و بثورات پوستی در مرزها

رئیس اداره مراقبت های مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اعلام اینکه تاکنون موردی از آبله میمونی در کشور گزارش نشده است، گفت: و در صورت نیاز در حال آزمایش هستند.

دکتر دکتر در گفت وگو با آپارات نیوز ابراهیم قادری وی گفت: ویروس آبله میمون در برخی از جوندگان در برخی از مناطق آفریقا یافت شده است و گاهی اوقات منجر به شیوع آن می شود که می تواند به انسان سرایت کند و کشورهای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت: منشا عفونت آبله میمونی در شیوع اخیر هنوز ناشناخته است و نگرانی هایی را ایجاد کرده است. همه کشورها در تلاش برای کنترل سریع آن هستند.» خوشبختانه، از آنجایی که ویروس خیلی مسری نیست، جهان احتمالاً مشکلی برای کنترل آبله میمون نخواهد داشت.

قادری با بیان اینکه واکسن آبله تا 85 درصد بر روی آبله میمون موثر است، افزود: در عین حال در شرایط فعلی نیازی به تزریق واکسن آبله نیست. البته برخی از کشورها ممکن است برای متخصصان مراقبت های بهداشتی یا افرادی که تماس مستقیم با افراد آلوده دارند واکسن تزریق کنند. چون می تواند از بیماری جلوگیری کند اما آن را در مقیاس وسیع تزریق کند، اصلاً چنین بحثی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آبله میمونی در کشور نداشته ایم، گفت: در شرایط فعلی اصلاً نگران واکسن نیستیم.

راه های انتقال آبله میمون و علائم آن

قادری درباره راه های انتقال آبله میمونی گفت: یکی از راه های انتقال این بیماری تماس با حیوان آلوده است. چه لاشه حیوان و چه حیوان زنده. در عین حال، تماس نزدیک با فرد مبتلا به ویروس آبله نیز می تواند منجر به انتقال این بیماری شود که از طریق قطرات تنفسی و ذرات تنفسی، ترشحات انسان و رابطه جنسی با فرد مبتلا، تماس با شخص بیمار منتقل می شود. دارایی و غیره

وی گفت: علائم شامل سردرد، بدن درد، درد عضلانی، خستگی، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است.

قادری در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای شناسایی موارد احتمالی آبله میمونی در کشور گفت: لازم به ذکر است که ما بیماری های دیگری نیز داریم که علائمی شبیه به آبله میمون دارد از جمله تب و بثورات پوستی که بیشترین آبله مرغان از این میان است. . و برخی بیماری‌های دیگر. «مهم‌ترین چیزی که می‌تواند به ما کمک کند مشکوک شویم که فردی مبتلا به آبله مرغان با این علائم است، این است که آیا فرد با بیمار دیگری از کشور دیگری در تماس بوده یا سابقه سفر به منطقه آلوده را داشته است. در کشور ما، در شرایطی که موردی از آبله میمون نداریم، توجه به سابقه تماس با افراد بیمار در کشورهای دیگر و یا سفر به منطقه آلوده ضروری است.

اقدامات وزارت بهداشت برای شناسایی موارد احتمالی آبله میمون

وی گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت نقاط مرزی را کنترل می کند و کسانی که تب و راش پوستی در مرزها دارند مورد ارزیابی و معاینه قرار می گیرند و در صورت نیاز از آنها آزمایش می شود. به همین دلیل است که در حد توان خود، در گذرگاه های مرزی چک های بهداشتی انجام می دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا