عمومیکسب و کار برتر

نکات مهم در استفاده از تایمر آبیاری خانگی

بسته به مدل هایی که استفاده می کنید، باید برخی از جنبه ها را در حین استفاده نیز کنترل کنید. که در ادامه به آن می پردازیم:

اگر کوچکترین نشانه ای از فرسودگی باتری های خود مشاهده کردید، بهتر است آنها را تعویض کنید. احتمالاً هر 3 یا 4 ماه (بسته به عملکرد تایمر) باتری ها فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند.

این تایمر در فصول سرد و یخبندان قابل استفاده نیست. چون آب پشت تایمر راکد می ماند و احتمال یخ زدن زیاد است. در صورت یخ زدن آب در داخل دستگاه، ممکن است قطعات داخلی و سنسورهای دستگاه آسیب ببینند.

هر خرما دمایی دارد. به طور کلی دمای ورودی نباید زیر 40 درجه سانتیگراد باشد. زیرا هم برای گل و هم برای زمان مضر است.

ورودی و خروجی ها را به دقت ببندید تا قبل یا بعد از دستگاه نشتی نداشته باشد. خیس شدن تایمر می تواند به مدار داخلی آسیب برساند.

شیر آب یا شیر مخزن ورودی به محصول باید همیشه باز باشد. فراموش نکن. در غیر این صورت هیچ آبی به گل های شما نمی رسد.

هر تایمر محدوده ولتاژ خود را دارد. سعی کنید فشار آب را در این حد نگه دارید. زیرا اگر مقدار آب مورد نیاز به گل ها نرسد و اگر زیاد باشد ممکن است تایمر آسیب ببیند. باید فشار مناسب را بررسی و تنظیم کنید.

ساعت تایمر دیجیتال را با دقت تنظیم کنید. گزینه های AM و PM تعبیه شده در دستگاه صبح و بعدازظهر است. فراموش نکنید که ساعت را به درستی تنظیم کنید تا آبیاری دقیق و به موقع انجام شود.

اولین توری فیلتر ورودی یا خط تایمر آبیاری قطره ای چیست؟

برخی از تایمرها هنگام نصب دستگاه دارای فیلتر هستند. این فیلتر اول ذرات وارد شده به تایمر را می گیرد. به خصوص اگر از مخزن یا ظرف آب برای آبیاری استفاده می کنید، ممکن است آب حاوی ذرات ریز و شن باشد و تایمر نصب کنید. این اولین تلفن همراه فقط اجازه ورود و خروج آب به دستگاه را می داد. این فیلتر فشار آب را نیز کمی کاهش می دهد. پس باید در تنظیم فشار آب دقت کنید و فشار کم را در نظر بگیرید.

چه برندهایی تایمر هوشمند آب و آبیاری خودکار دارند؟

برند آکوا: برندی شناخته شده در زمینه محصولات مرتبط با آب است. از تجهیزات تمیز کردن گرفته تا تایمر، ما محصولات با کیفیت بالا مرتبط با بخش آب تولید می کنیم. این برند در تایوان فعالیت می کند و زیرمجموعه آن، آکوا گاردن، منحصراً بر روی محصولات باغی تمرکز دارد.

برند Orbit: Orbit یک برند معتبر در صنعت آبیاری است و تمامی محصولات تولیدی آن مربوط به آبیاری و باغبانی می باشد. تایمر آبیاری مداری محبوب ترین تایمر برای آبیاری گلدان ها، باغ ها، مزارع و گیاهان است و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

برند Ratio: یک برند آمریکایی با بزرگترین خط تولید در کلرادو، که بیشتر به خاطر تایمرهای آبیاری هوشمندش شناخته شده است.

برند بهکو: برندی ایرانی که عمدتاً وارد کننده و تولید کننده ابزار باغبانی است. سابقه طولانی در صنعت دارد و قیمت محصولات آن کمتر از نمونه های خارجی است.

نکات مهم در استفاده از تایمر آبیاری خانگی

برند Rainbird ساخت چین.

برند محبوب هانتر بی تجربه و تازه وارد در صنعت تایمر آبیاری است. البته لازم به ذکر است که برای تولید خود از گیاه و فناوری آکوا گاردن استفاده می کند. قطعات در تایوان تولید و در چین مونتاژ می شوند. این تایمر هنوز در ایران موجود نیست.

این کنترل کننده های آبیاری برای گلدان ها، باغ ها، مزارع کوچک، روف گاردن و … مناسب هستند.

چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری مستقیم را تنظیم کنیم؟

عوامل مختلفی در تعیین زمان و فشار مناسب آبیاری دخیل هستند. به عنوان مثال، نوع ظرف می تواند برنامه آبیاری را تعیین کند. برخی از گیاهان به آبیاری مکرر نیاز دارند، برخی از گل ها مانند کاکتوس ها به آب سریع نیاز ندارند و هفته ای یک بار آبیاری می شوند. اگر گل های متفاوتی دارید، می توانید هنگام آبیاری با دو یا چند سوراخ از محصول استفاده کنید. می توانید برای هر پریز برنامه زمانی مشخصی تنظیم کنید تا به همان نسبت آبیاری شوند.

زمان و فشار مورد نیاز معمولا با توجه به اولین آبیاری تعیین می شود. هنگامی که برای اولین بار آبیاری را شروع می کنید، باید کنتور را کمی بیشتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلاً 15 دقیقه.سپس یک لحظه وقت بگذارید و ببینید آیا گلها در عرض چند دقیقه آب کافی دارند یا خیر.

برای زمین، شیب زمین، میزان بارندگی، میزان نور خورشید، رطوبت خاک و عوامل دیگر با فشار و زمان مورد نیاز مرتبط است. اگر یک یا دو بار کاربرد بیماری را مشاهده کردید، می توانید زمان مناسب و وزن ثابت عفونت را تعیین کنید و بر اساس آن ادامه دهید. ویژگی‌های برخی از دستگاه‌ها، مانند تایمر آبیاری مداری، به شما امکان می‌دهد بدون دست زدن به برنامه از تأخیر باران استفاده کنید. به طور کلی نمی توان زمان و فشار خاصی را برای آبیاری بیان کرد و همه چیز به شرایط شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه شما بستگی دارد.

نتیجه

شیر تایمردار آبیاری آب نیرو می تواند:

وقتی در خانه نیستید به گل ها و باغچه خود آبیاری کنید.

گلها و باغچه را به طور منظم و در زمان مناسب آبیاری کنید تا رشد آنها ثابت باشد.

صرفه جویی در مصرف آب.

مکانیسم قطره به قطره از هدر رفتن آب در هنگام آبیاری جلوگیری می کند.

چندین گلدان یا قسمت های باغ خود را آبیاری کنید.

زمان آبیاری را به طور دقیق و با توجه به نیاز گل ها تنظیم کنید تا گل ها نیز آبیاری شوند و آب کمتری هدر رود.

اگر می‌خواهید گلدان‌هایتان بهتر رشد کنند یا نگران خشک شدن گل‌هایتان در طول سفر هستید یا اگر آب باغتان تمام شود، یک تایمر آبیاری خانگی بخرید. به سادگی آن را تنظیم کنید و اجازه دهید فرآیند آبیاری به طور خودکار انجام شود.

این کار باعث صرفه جویی در هزینه و زمان و استرس کمتر می شود. این یک ابزار ضروری برای هر باغبان و گلخانه است. با قیمت پایین می توانید هزینه مصرف بی رویه آب را کاهش دهید و پول با ارزشی مانند آب را هدر ندهید. با دقت نگاه کنید و برای آبیاری خودکار و هوشمند هر وسیله ای را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا