دانش و سلامت

هدف غربالگریها در ایران سقط جنین است؟/اظهارات یک مسئول درباره آمارهای پزشکی قانونی

هدف غربالگریها در ایران سقط جنین است؟/اظهارات یک مسئول درباره آمارهای پزشکی قانونی

رئیس کمیته مطالعه و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه هدف از طرح “جوانان جمعیت” بررسی و عدم حذف دستورالعمل های انتخاب است ، گفت: وضعیت آشفته عملکرد در کشور مطابق با استانداردهای علمی و بین المللی بود.

محمد جواد محمودی در مصاحبه با آپارات نیوز ، وی در مورد طرح “حمایت از جوانان و خانواده” که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است ، گفت: در طول بحث های کمیته مشترک مجلس برای تصویب این طرح ، هرگز صحبتی در مورد حذف یا ممنوعیت الک کردن وجود نداشته است.

وی ادامه می دهد: “بر خلاف نظر برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بالینی و آزمایشگاهی که به دنبال انجام اقدامات غربالگری فعلی برای همه مادران باردار مفید ، ضروری و ضروری هستند ، در یکی از شناخته شده ترین منابع پزشکی اجتماعی و سیاست های بهداشتی (کتاب آکسفورد بهداشت عمومی جهانی) اظهار داشت که “غربالگری فقط برای برخی شرایط خاص تعریف شده ضروری است و کاملاً کنترل می شود و فقط درصورتیکه برنامه غربالگری بیشتر از آسیب رساندن به جامعه هدف باشد ، می تواند به نفع جمعیت هدف باشد.”

این طرح غربالگری در اختیار مادر و پزشک قرار می گیرد

مجازات پزشک برای مجبور شدن به غربالگری

محمودی گفت: “همچنین در راهنمای انتخاب انگلستان گفته شده است که انتخاب به نفع کل مردم نیست. بنابراین ، باید به گروههای هدف محدود شود. این به دلیل یک اشتباه مثبت و منفی کاذب اجتناب ناپذیر است که می تواند به مردم آسیب برساند.

وی با اشاره به اظهار نظر در مورد سه ماده از ماده 53 طرح مذكور ، یادآور می شود: آنچه از ابتدا توسط كارشناسان مختلف خواسته شد و هم اكنون در این طرح ممنوع شده است: “مجازات پزشك به علت مجبور به غربالگری است”. در حقیقت ، غربالگری ممنوع است و به پزشک متخصص یا والدین اختصاص دارد. این همان سیاستی است که وزارت بهداشت رسماً اعلام کرد.

با توجه به لیست نشانه های سقط جنین پزشکی ، بخش قابل توجهی از اقدامات پری ناتولوژیک بیشتر بر روی سقط جنین است تا سلامت جنین.

محمودی با بیان اینکه شکی در تلاش متخصصان پری ناتال برای حفظ سلامت مادر و جنین و لزوم حمایت از این افراد نیست ، اظهار داشت: در مورد “کمک به سلامت جنین” توسط متخصصین پری و در مقابل “تلاش برای شناسایی ناهنجاری ها” و سقط جنین “آنها” متاسفانه باید بگویند با توجه به لیست طولانی نشانه های سقط درمانی سازمان پزشکی قانونی در کشور ، بخش مهمی از اقدامات گروه پری ناتولوژی بر شناسایی و ارجاع سقط جنین برای معلولیت جنین و نه برای سلامت جنین متمرکز است. .

وی گفت: غربالگری به خاطر سلامتی انجام نمی شود و همانطور که از عنوان آن پیداست برای از بین بردن جنین ناسالم یا خاتمه بارداری پر خطر انجام می شود. در این نمایش ، در واقع هیچ هدفی غیر از سقط جنین ، که احتمالاً کاملاً سالم نیست ، وجود ندارد.

محمودی ادامه می دهد: از طرف دیگر ، با توجه به تشخیص بیماری های جنین ، با توجه به لیست نشانه های سقط درمانی سازمان پزشکی قانونی ، با بیش از 120 مورد بیماری جنین ، موارد بسیار نادر تشخیص اختلالات جنین در طی بارداری با هدف کمک به درمان پس از بارداری (حدود 5٪) و بقیه (حدود 95٪ موارد) با هدف سقط جنین بیمار انجام می شود.

هدف از غربالگری در ایران سقط جنین است و نه سلامت

وی معتقد است: به عبارت دیگر ، هدف از غربالگری در ایران سقط جنین است ، نه سلامت. از طرف دیگر ، سونوگرافی برای شناسایی ناهنجاری های معتبری که پس از 20 هفته بارداری بهترین نتیجه را دارند ، همچنان معتبر است و در طی این مرحله ، بیماری های قابل درمان جنین قابل شناسایی و کمک به متخصصان هستند. بدیهی است که این جستجوی ناهنجاری تنها در صورتی منطقی است که در برخی از مادران خطر وجود داشته باشد یا خود مادر بخواهد ، و تزریق آن در تمام زنان باردار کم خطر منطقی نیست.

حذف یا ممنوعیت انتخاب یک خوانش غیرواقعی توسط اتحادیه ها است

رئیس کمیته مطالعه و نظارت بر سیاست های جمعیت شناختی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: “مهمترین نکته نیاز به عدم مداخله افراد و م institutionsسسات دارای” تعارض منافع “در سیاست است. – انجام کسب و کار. واقعیت این است که حذف یا ممنوعیت انتخاب یک خوانش غیرواقعی است که عمدتا توسط اتحادیه های کارگری و تعارض منافع مطرح می شود و چون متن اصلی قانون رسانه هنوز منتشر نشده است ، به مکانی تبدیل شده است که این افراد در آن قرار دارند رفته.

تعداد سقط جنین با غربالگری در ایران بسیار بیشتر از سایر کشورها است

محمودی افزود: تأکید طرح “جوانان جمعیت” سازماندهی و بررسی دستورالعمل های مربوط به درمان سقط جنین است ، زیرا اگر نوزادی با اختلالات مادرزادی و بیماری های ژنتیکی در شرایط فعلی متولد شود و مادر به او مراجعه نشود آزمایش های غربالگری توسط پزشک در دوران بارداری ، پزشک توبیخ می شود. به همین دلیل برخی از پزشکان ، صرف نظر از دستورالعمل ها و شرایط خاص غربالگری ، غربالگری را توصیه می کنند. با این حال ، تعداد سقط جنین با غربالگری در ایران بسیار بیشتر از سایر کشورها است ، که متأسفانه تا حدی به غربالگری کاذب و سقط جنین سالم برمی گردد.

در صورت جلوگیری از انتخاب اثر انگشت ، مادران باردار را تحت فشار قرار دهید

طبق گفته وزارت بهداشت ، براساس “برنامه ملی غربالگری اختلالات جنینی” کارمندان بهداشت و ماماهای شاغل در خانه ها و مراکز بهداشتی ، انجام سه مادر باردار برای آزمایش و سونوگرافی برای شناسایی سه اختلال ژنتیکی ضروری است. (تریزومی 13 ، تریزومی 18 ، تریزومی 21 یا سندرم داون) به مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری شهری ارسال کنید و اگر مادر این آزمایشات را قبول و مقاومت نکرد ، از آنها بخواهید اثر انگشت این موضوع را امضا و ارسال کنند.

رئیس کمیته مطالعه و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، همچنین اظهار داشت: انتخاب شده است. در همین حال ، آمار معاینه کاذب و سقط جنین سالم ، همانطور که گفته شد ، آمار قابل توجهی است. تریزومی 13 و 18 به دلیل عدم تطابق با زندگی و مرگ جنین قبل یا اندکی پس از تولد موضوع این برنامه نیستند و این برنامه برای کمک به افراد مبتلا به سندرم داون در سقط جنین طراحی شده است.

محمودی همچنین گفت كه ماماها و كاركنان بهداشت باید هر سه ماه گزارشی در مورد مراقبت های قبل از زایمان ارائه دهند و در ازای آن هزینه دریافت كنند. بنابراین ، کارکنان تمام تلاش خود را می کنند تا گزارش خوبی از تعداد افراد انتخاب شده ارائه دهند.

ضرورت حضور سه وکیل در شورا برای تصویب دستورات اجرایی سقط جنین به دلیل پزشکی قانونی پرونده

وی با اشاره به بند 56 طرح “جوانان جمعیت” توضیح می دهد: “طبق این ماده ، پزشکی قانونی موظف است کمیسیون های اجرایی سقط جنین را به هیئت مدیره ای متشکل از رئیس سازمان پزشکی قانونی به عنوان رئیس شورا ، سه وکیل مجتهد در پزشکی. قوه قضائیه باید سه کارشناس مربوط به انتصاب وزیر بهداشت ، یک متخصص پزشکی قانونی را که توسط رئیس پزشکی قانونی معرفی شده ، قاضی دیوان عالی کشور به پیشنهاد رئیس ، تنظیم و تأیید کند. دادگستری و یک عضو ناظر کمیسیون بهداشت مجلس. مصوبات با حداکثر آرا approved تأیید می شود و منوط به رضایت حداقل دو وکیل است ، پس از آن قانون سقط جنین پزشکی در سال 1984 تصویب ، لغو و در واقع بر اساس دستورالعمل های تایید شده برای سقط جنین پزشکی.

محمودی معتقد است که حضور سه وکیل در این شورا به دلیل پزشکی قانونی سقط جنین بسیار مهم است و موضوع نمی تواند به علم پزشکی محدود شود.

موارد تحت سقط جنین باید به “کمیسیون سقط قانونی” ارجاع شود

رئیس کمیته مطالعه و نظارت بر سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ‘پس از تصویب دستورالعمل سقط جنین ، کمیسیون قانونی سقط جنین از قاضی ویژه ، یک پزشک متخصص اختصاصی تشکیل خواهد شد. و “یک پزشک قانونی “از کلیه مراکز پزشکی قانونی انتظار می رود موارد سقط جنین را به این کمیسیون ارجاع دهند. رأی این کمیسیون نیز قطعی است و چنین سقط های پزشکی با نظر و رأی نهایی اعضای این کمیسیون انجام می شود که ممکن است باعث کاهش عملکردهای نادرست و سقط جنین سالم شود.

ممنوعیت توزیع رایگان داروهای ضد بارداری

داروهای هورمونی خاصی را فقط با تجویز پزشک مصرف کنید

به گفته وی ، طبق این طرح ، مانند بسیاری دیگر از کشورها ، عرضه رایگان دارو و ضد بارداری در شبکه مراقبت های بهداشتی ممنوع است. افرادی که با تشخیص پزشک به داروی خاص هورمونی احتیاج دارند نیز می توانند با تجویز پزشک فقط طبق دستورالعمل داروهایی را برای بیماری های خاص بارداری دریافت کنند.

طرح “جوانان جمعیت” با سیاست کلی بهداشت منافاتی ندارد

حضور نماینده وزارت بهداشت در جلسات

محمودی درباره انطباق با این طرح با سیاست های کلی بهداشت و جمعیت و همچنین موضوع وزارت بهداشت در امور بهداشتی ، گفت: این طرح در کمیسیون مشترکی متشکل از نمایندگان کمیسیون های بهداشت ، فرهنگ اجتماعی و مجلس تصویب شد . مهم این است که اعضای کمیسیون بهداشت از روند پروژه آگاه بودند و به طور فعال درگیر بودند. نماینده عالی وزارت بهداشت نیز در همه جلسات حضور داشت. به نظر من ، از آنجا که مسئله جمعیت یک مقوله استراتژیک است و نیاز به اقدام فوری و استراتژیک توسط سیستم و دولت جمهوری اسلامی ایران دارد ، می تواند مخصوص موضوع عمومی سابق (بهداشت) و همزمان با آن باشد در سیستم علی (علت و معلولی) به هم مرتبط هستند ، بنابراین این طرح با سیاست های کلی بهداشت مغایرت ندارد.

سرانجام ، رئیس کمیته مطالعه و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علاوه بر این ، نظارت کلان و ارزیابی استراتژیک و سیاست گذاری توسط ستاد جمعیت و خانواده (استراتژی کلان) 11 یک نقشه علمی جامع از کشور است و استراتژی کلان 3 و 4 نقشه هایی برای مهندسی فرهنگی است) ، کیوریتور وی را انکار نمی کند و از مراحل سیاستگذاری اجرایی وزارت بهداشت نیست. البته ، باید ببینیم واژگان محترم در این باره چه گفته اند. همچنین باید منتظر بمانیم تا شورای عالی تشخیص بر اجرای یا عدم انطباق طرح “جمعیت جوانان و حمایت از خانواده” با سیاست های کلی سیستم نظارت کند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا