دانش و سلامت

همه نکاتی که ترخیص شدگان کرونا از بیمارستان‌ها باید رعایت کنند

همه نکاتی که ترخیص شدگان کرونا از بیمارستان‌ها باید رعایت کنند

همانطور که می دانید افراد مختلف با ابتلا به ویروس کرونا ، سطح متفاوتی از بیماری را تجربه می کنند. برخی نیاز به بستری شدن در بیمارستان و برخی دیگر بهبودی با استراحت در خانه دارند. از همه مهمتر ، حتی اگر بیمار را در بیمارستان کتک بزنید ، هنوز درمان شما کامل نشده است و هنوز هم به مراقبت احتیاج دارید.

به گزارش آپارات نیوز ، حداقل 3 هفته پس از شروع علائم دیگر ناقل نیستید و پزشک معالج شده است. اکنون که سلامتی خود را نسبتاً خوب به دست آوردید ، باید علاوه بر حفظ سلامتی ، نکات بهداشتی را نیز رعایت کنید تا از شیوع این بیماری و عفونت دیگران جلوگیری شود. در بیمارانی که از بیماری کووید 19 بهبود می یابند ، کمبود انرژی ، تنگی نفس و از دست دادن اشتها گزارش شده است و به دلیل آسیب ویروسی به ریه ها و سایر اندام ها ، بدن برای بهبودی و بازگشت به شرایط قبلی خود به زمان نیاز دارد. تا آن زمان ، فرد باید به سیستم ایمنی بدن خود توجه کند و فاصله اجتماعی را حفظ کند ، زیرا احتمال عود بیماری ویروسی وجود دارد.

طبق شبکه ملی تحقیقات بیماریهای تنفسی ، بیمار باید پس از ترخیص به درمان خود ادامه دهد ، بنابراین برای پیگیری درمان لازم است که مرتبا به کلینیک و دکتر مراجعه کنید. هر پزشک همچنین زمان تجویز دارو و مدت زمان آن را تعیین می کند.
اگر بیمار بعد از دوره نقاهت دچار مشکلات و علائمی مانند تب ، تنگی نفس و سرفه خشک مداوم نباشد ، نیازی به بررسی مجدد آن ندارید. فقط در صورت مشاهده علائمی مانند تب و مشکلات تنفسی باید مجدداً به پزشک مراجعه کنید. عفونت مجدد بیماران فوت شده با Covid 19 اثبات نشده است و معمولاً این بیماران می توانند زندگی عادی روزمره خود را پس از قرنطینه در خانه از سر بگیرند. توجه به نکات زیر کافی است:

داروهای تجویز شده خود را به طور مرتب و در ساعات مشخص شده روی نسخه مصرف کنید و حتی اگر احساس بهبودی کردید ، مصرف دارو را تا پایان دوره درمان قطع نکنید.

این داروها بر اساس شرایط جسمی و شرایطی برای شما تجویز می شوند. از توصیه آن به دیگران خودداری کنید.

اگر سرفه شما بدتر شد ، یا دوباره تب کردید یا باعث تنگی نفس شدید ، بلافاصله به یک مرکز بهداشتی مراجعه کنید.

عوارضی که می تواند در کنار فرد باقی بماند به دو دسته تقسیم می شود ، دسته اول با گذشت زمان و بدون دارو بهبود می یابد: مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی که ممکن است پس از بهبودی برنگردد ، که بعد از 2 تا 3 برمی گردد. ماه به موقع برمی گردد. دسته دوم که در آن باید دارو و درمان شروع شود ، مانند عوارض ریوی ناشی از فرد مبتلا به سرفه یا تنگی نفس ، باید به پزشک مراجعه کرده و با دارو بهبود یابد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا