جامعه

همه چیز درباره معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت قبوض/ مستأجران چه کنند؟

همه چیز درباره معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت قبوض/ مستأجران چه کنند؟

آپارات نیوز/ گلستان مدیرکل کمیته امداد استان گلستان جزئیات طرح معافیت کمیته امداد برای پرداخت قبوض آب، برق و گاز را تشریح کرد.

بر اساس قانون بودجه 1400، مشترکین دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در خصوص جزئیات این طرح گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف هستند. گاز مصرف کنید اما رایگان بودن قبوض منوط به رعایت الگوی مصرف است.

عیسی بابایی افزود: یکی از خدماتی که سالانه به مددجویان کمیته امداد انجام می شود، حق آزاد شعب است که مددجویان این نهاد از پرداخت گاز، آب، برق و پروانه ساختمانی معاف هستند و در سال جاری مطابق با معافیت های مجلس شورای اسلامی از هزینه انشعابات نیز مشمول معافیت یا تخفیف قبوض آب، برق و گاز بود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از وجود 80 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: نزدیک به 20 هزار خانوار به هر یک از شرکت های آب، برق و میزبانی پیشنهادی تحت حمایت کمک می شوند. کمیته در گلستان اطلاع رسانی لازم جهت مشارکت بقیه خانواده های تحت پوشش در این طرح انجام شد.

وی تاکید کرد: در طرح معافیت مشترکان از پرداخت قبوض آب، برق و گاز، الگوی مصرف مشخص شده و پرداخت قبوض تا الگوی مصرف مشخص شده رایگان است و استفاده بی رویه از الگوی مصرف در هزینه لحاظ می شود. آنچه از مشتری انتظار می رود پرداخت کند.

بابایی خاطرنشان کرد: مشترکین تحت پوشش سال های گذشته یعنی قبل از سال 1400 و امسال توسط کمیته امداد اورژانس و امسال ضمن در نظر گرفتن الگوی مصرف، از ابتدای آمار لوازم خانگی، آب، برق و … لحاظ نشده است. هزینه های تخفیف گاز امسال (در 11 ماهه اول سال جاری بر روی قبوض آنها محاسبه می شود و مشمولان کمیته امداد در سال 1400 نیز از همان تاریخ از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.

مدیرکل کمیته کمکی استان گلستان با بیان اینکه جلسات مشترکی با شرکت های خدمات رسان در استان گلستان داشتیم و مقرر شد اطلاعات و شماره اشتراک مشتریان تحت حمایت این شرکت ها برای بهره مندی از این طرح در دسترس باشد. آب، برق. و گاز معرفی شد.

وی گفت: مشتریان تحت حمایت کمیته امداد اضطراری برای استفاده از تخفیف یا معافیت پرداخت قبوض آب، برق و گاز، شماره اشتراک کنتورهای خود را از طریق درگاه اینترنتی soha.emdad.ir ثبت کنند. این موسسه: مشتریان می توانند کدی را وارد کنند که مدیران ملی می توانند در قسمت نام کاربری و رمز عبور حساب خود را ثبت کنند و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات عمومی در این طرح ثبت نام کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: این طرح برای کسانی است که شماره اشتراک به نام مشتری دارند، یعنی اگر خانه و قبوض آب، برق و گاز به نام مشتری نباشد مشمول این طرح نمی شود. مالکین. این گروه از مشتریان می توانند با هماهنگی مدیر ساختمان، تخفیف در هزینه نهایی قبض آب را لحاظ کنند، البته مشتریان مستاجر نیز می توانند از این امر بهره مند شوند. با ارائه مدارک مربوطه از جمله اساسنامه برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا