جامعه

ورود اسکوتر برقی در معابر تهران منوط به تصویب آیین نامه و تأیید پلیس

ورود اسکوتر برقی در معابر تهران منوط به تصویب آیین نامه و تأیید پلیس

معاون توسعه و آموزش حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک جزئیات ظهور اسکوتر برقی مشترک را تشریح کرد.

یعقوب آزاده دل در گفت وگو با آپارات نیوز، وی در خصوص آخرین وضعیت اسکوتر برقی در تهران گفت: مدتی است که اسکوتر برقی در برخی از پارک های تهران فعال شده است و مردم می توانند از این دستگاه استفاده کنند اما در معاونت حمل و نقل به دنبال این هستیم. استفاده از اسکوتر برقی به عنوان وسیله حمل و نقل.

وی با بیان اینکه این مدل حمل و نقل پاک به زودی وارد چرخه حمل و نقل درون شهری می شود، افزود: البته در حال تدوین آیین نامه ای برای استفاده از اسکوتر به عنوان وسیله حمل و نقل هستیم، اما در عین حال پلیس نیز در حال بررسی ورود است. اسکوترهای برقی برای ترافیک عمومی در خیابان هستند تا پس از بررسی نظر نهایی خود را اعلام کنند.

معاون توسعه و آموزش حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک درباره آیین نامه اسکوترهای برقی در حال تدوین نیز گفت: توجه داشته باشید برای توسعه حمل و نقل پاک از اسکوتر به عنوان وسیله حمل و نقل نیز استفاده می شود. از قبیل دوچرخه، موتورسیکلت، خودرو و … باید مورد استفاده مردم قرار گیرد در این آیین نامه نوع اسکوتر، نشانگرها، مسیرها و … را تعیین می کنیم و سپس در صورت موافقت پلیس، این آیین نامه در سازمان حمل و نقل تردد انجام می شود. تایید شده و ما همچنان به فراخوان شرکت ها طبق الزامات مندرج در آیین نامه ادامه می دهیم.

آزاده دل با تاکید بر اینکه ظاهرا این روند تا سه ماه آینده زمانبر است، افزود: در حال حاضر اسکوتر برقی مشترک در پارک ها فعال است نه در پایتخت و باید منتظر تصویب آیین نامه و دسترسی به خیابان باشیم. ” شرکت باشید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا