بین المللکسب و کار برتر

چرا اجاره خودرو در دبی به صرفه است ؟

صفر تا صد اجاره خودرو در دبی

گواهینامه رانندگی بین‌المللی جهت اجاره خودرو در دبی

گواهینامه بین‌المللی رانندگی ( IDP = International Driving Permit ) سندی به شکل کارت یا دفترچه و یا ترکیبی از این دو است که دارای اعتبار یک یا سه ساله می باشد و توسط مراجع ذی صلاح کشورهای مختلف صادر می گردد. به موجب این مدرک، شخص دارنده، حق رانندگی با وسایل نقلیه موتوری را در کشوری غیر از وطنش، پیدا می کند و می تواند با وسیله ی نقلیه خود سفر کند. اين گواهينامه علاوه بر زبان فارسي به ۷ زبان بين‌المللي از جمله انگليسي، فرانسوي، روسي، عربي، آلماني، اسپانیایی و چینی نیز ترجمه می گردد و قابلیت استفاده در بسیاری از کشورهای جهان را دارد. گواهینامه رانندگی بین‌المللی نمی تواند نقش یک گواهینامه رانندگی را در کشور محل سکونتتان ایفا کند و تنها زمانی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام کنید که گواهینامه رانندگی ملی را دریافت کرده باشید. به عبارت دیگر این سند بین المللی تنها زمانی معتبر است که همراه با اصل گواهینامه صادره از کشور مرجع باشد.

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی:

  1. اصل گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و سه روز، برای گواهینامه بین المللی رانندگی یک ساله و اعتبار حداقل سه سال برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی سه ساله
  2. یک قطعه عکس تمام رخ ۴*۳ (با حجاب اسلامی برای بانوان)
  3. گواهینامه بین المللی قبلی (در صورت معتبر بودن)
  4. اصل یا تصویر صفحه اول گذرنامه
  5. تکمیل فرم درخواست
  6. مبلغ حدود 200 هزار تومان بابت هر جلد گواهینامه رانندگی بین‌المللی یک ساله

روش های دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی:

مراجعه به یکی از نمایندگی های کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور

۳از طریق اینترنت

برای ثبت درخواست صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی در داخل کشور به صورت اینترنتی، کلیک کنید. در این روش، فقط گواهینامه رانندگی بین المللی یک ساله قابل دریافت است و در لحظه ثبت درخواست، باید حداقل یک ماه و ده روز از اعتبار گواهینامه رانندگی ملی باقی مانده باشد. ظرف مدت یک هفته پس از ارسال مدارک توسط پست به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، می توانید گواهینامه ی خود را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز اجاره خودرو در دبی

  • دریافت گواهینامه بین المللی
  • ارسال نام، آدرس، تلفن و شماره اتاق هتل
  • ارسال اسم و فامیل درخواست کننده (دارنده ی گواهینامه)
  • ارسال تصوير گواهينامه و تصوير پاسپورت
  • سن راننده (سن مجاز ۲۳ سال است و با شرایط خاص امکان اجاره ی خودرو وجود دارد.)
  • ارسال محل، تاریخ و ساعت تحویل بازگرداندن خودرو به شرکت

هزینه ودیعه برای اجاره خودرو در دبی

  • واريز مبلغ وديعه بابت جرایم رانندگی که ۳۰ روز کاری بعد از تحویل خودرو عودت می شود.
  • پرداخت نقدی مبلغ ۱۵۰۰ درهم بابت ودیعه اتومبیل خودرو های اکونومی در ایران
  • برای تسویه مبلغ بصورت ریالی ۳۰ درهم کارمزد تبدیل و حواله از ودیعه کسر خواهد شد و بر مبنای مبلغ ۱۴۷۰ درهم با نرخ روز تسویه انجام می شود.
  • برای رزرو می بایست مبلغ 2 میلیون تومان واریز گردد که بر روی مبالغ تسویه و فاکتور محاسبه خواهد شد.
  • برای خودرو های لوکس با بخش فروش در ارتباط باشید.

نحوه دریافت و بازگرداندن خودرو در دبی

  • شما می توانید خودرو را علاوه بر محل شرکت، در هتل یا به هنگام ورود در فردوگاه نیز تحویل بگیرید.
  • تحویل گرفتن و تحویل دادن خودرو در محل شرکت رایگان است و در قبال آن هزینه ای از شما دریافت نمی شود.
  • تحویل گرفتن و تحویل دادن خودرو در محل شما (یعنی فرودگاه یا هتل) شامل هر بار پرداخت هزینه 50درهمی می شود.
  • هزینه پارکینگ فرودگاه (هر بار ۳۰ درهم) هنگام دریافت یا بازگرداندن خودرو بر عهده شخص اجاره کننده است.
  • هنگام بازگرداندن خودرو کسری بنزین طبق سیستم خودکار و کامپیوتری ماشین محاسبه شده و دریافت می شود.
  • کلیه ی هزینه های سالیک (عوارض خیابان و منطقه) از اجاره کننده ی خودرو دریافت می شود.
  • کلیه ی جریمه ها به همراه سرویس شارژ دریافت می شود. (هر جریمه ۴۰ درهم سرویس شارژ)
  • پرداخت مبلغ جریمه از روی دپوزیت با نرخ روز جهت تبدیل ریال دپوزیت به درهم انجام می گیرد.

هزینه های جانبی رنت ماشین در دبی

  • هزینه ی اجاره ی صندلی کودک (برای کودکان زیر ۴ سال اجباری است) روزانه ۳۰ درهم است.
  • اجاره GPS یا مسیریاب در صورت درخواست به ازای هر شب ۲۰ درهم است.
  • در صورت درخواست راننده و مترجم (فارسي به انگليسي – براي امور تجاري – سفارت ها) دستمزد روزانه ۴۵۰ درهم (راننده و مترجم) است.
  • به ازاي هر نفر راننده ی اضافه داراي گواهينامه ی بين المللي روزانه ٢٠ درهم بابت بيمه دريافت مي شود.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در تحویل خودروی انتخابی، خودروی مشابه از نظر ویژگی های ظاهری و قیمتی تحویل داده می شود.

اجاره ی خودرو به همراه راننده در دبی

  • راننده برای ٨ تا ٩ ساعت در روز در خدمت شما خواهد بود.
  • دستمزد راننده روزانه ۲۳۰ درهم است.
  • دستمزد راننده ی مخصوص برای خودروهای لوکس و لاکچری روزانه ۳۳۰ درهم است.

بیمه ی خوردو

  • بیمه کامل – فول اینشورنس که هزینه جانبی ندارد.

ساعات کاری شرکت جهت تحویل خودرو

  • شرکت از روز شنبه تا روز جمعه از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب فعال است.
  • تحویل خودرو در محل هتل یا فرودگاه از ساعت ۱۰ صبح به بعد انجام می شود.
  • امکان هماهنگی و تحویل خودرو در روز جمعه با پرداخت هزینه ی اضافی وجود دارد.

چرا اجاره ماشین در دبی اهمیت دارد؟

همان‌طور که اشاره شد، رفت‌وآمد به مراکز دیدنی و جاهای تفریحی دبی، احتمالا هزینه زیادی به همراه دارد. استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، تاکسی و حتی مونوریل و تراموا و تاکسی دریایی در دبی بسیار متداول است؛ اما شاید دسترسی راحتی برای رسیدن به مقصد موردنظر وجود نداشته باشد. پس شاید داشتن یک ماشین شخصی به گردش راحت و بی‌دردسر کمک کند. همچنین با توجه به اینکه خودروهای لوکس در دبی چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند، پس بد نیست که از شرایط اجاره اتومبیل در دبی اطلاع داشته باشید.

چرا می‌گوییم که اجاره خودرو کراس اوور در دبی به‌صرفه است؟ زیرا هزینه‌های تاکسی در دبی گران است و گاهی تنها هزینه رفت و آمد با تاکسی در دبی، چندین میلیون هزینه خواهد داشت. اما می‌توان با کرایه ماشین در دبی، هزینه سفرهای شهری را به حداقل رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله در وبسایت رامین گشت مراجعه کنید.

از طرفی هم ممکن است که شما تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی‌ مانند اتوبوس و مترو را نداشته باشید، در این شرایط بهترین گزینه، اجاره اتومبیل در دبی است.

چرا اجاره خودرو در دبی به صرفه است ؟

چرا هزینه اجاره اتومبیل در دبی به‌صرفه است؟

شاید برخی از افراد برای تفریحات و خرید در دبی هزینه‌های زیادی در نظر بگیرند، اما نسبت به آن برای حمل و نقل در دبی نگران باشند. زیرا همان‌طور که گفته شده، همه می‌دانند هزینه کرایه تاکسی‌ها چقدر بالاست. درحقیقت، با توجه به اینکه هزینه سوخت و بنزین در دبی قیمت پایینی دارد، بهترین راه برای رفت‌وآمد در سطح شهر، اجاره خودرو است. شما می‌توانید با سایر جزئیات مخارج خود در مقاله آشنا شوید تا بهتر برنامه‌ریزی کنید.

تنها چالشی که شاید شما را برای اجاره ماشین در دبی با مشکل روبه رو کند، مسئله ترافیک است. البته از نظر اقتصادی، اجاره اتومبیل در دبی به ترافیک آن می‌ارزد.

فرض کنید به یکی از مراکز تفریحی یا خرید دبی رفته‌اید و بعد از چند ساعت گشت‌وگذار می‌خواهید به اقامتگاه یا هتل خود بازگردید، اگر خودرویی را اجاره نکرده باشید، به‌طورحتم باید در هوای گرم و بیابانی دبی به دنبال تاکسی بگردید. در نتیجه مناسب‌ترین راه برای رفت‌وآمد، اجاره خودرو در دبی با راننده یا بدون راننده است.

بهتر است بدانید که رانندگی در بزرگراه‌های مدرن دبی، یکی از تفریحات افراد ساکن این شهر است و توصیه می‌کنیم که شما هم تجربه رانندگی با پیشرفته‌ترین خودرو‌ها و تکنولوژی ساخت جاده را تجربه کنید.

شرایط اجاره ماشین در دبی

دقت کنید قبل از اینکه بخواهید برای اجاره خودرو در دبی اقدام کنید، نیاز به گواهینامه بین‌المللی دارید. همچنین سن راننده در این کشور با ایران متفاوت است و فردی که ماشین را اجاره می‌کند، باید بالای 20 سال باشد. به‌طور حتم، اجاره اتومبیل در دبی یکی از تجربه‌های لذت‌بخش حین است؛ زیرا می‌توانید با هزینه‌‌ای نسبتا کم، بهترین ماشین‌های دنیا را اجاره کنید و از سواری آن‌ها لذت ببرید. با ارائه مدارک موردنیاز، می‌توانید به‌راحتی ماشین مورد نظر خود را اجاره کنید.

این مدارک عبارتند از:

  • اصل و کپی از گواهینامه بین‌المللی
  • اصل و کپی از گواهینامه ایرانی
  • اصل و کپی از ویزا
  • اصل و کپی از پاسپورت
  • اصل و کپی از بلیط هواپیما برای ایرانیان

نکته مهمی‌ که باید بدانید، این است که شرایط اجاره خودرو در دبی با راننده و بدون راننده امکان‌پذیر است. فقط به این نکته توجه داشته باشید که اگر بخواهید از خودروی اجاره‌ای برای تفریحاتی مانند آفرود استفاده کنید، باید شرکت موردنظر را در جریان بگذارید.

قیمت اجاره اتومبیل در دبی چقدر است؟

شهر دبی به شگفتی‌های بی‌نظیرش معروف است. در این شهر، خودروهای لوکس متعددی را در خیابان مشاهده خواهید کرد. اما سوالی که بیشتر افراد می‌پرسند این است که «قیمت اجاره ماشین‌های لوکس چقدر است؟»
به‌طور کلی، هزینه‌های دبی به‌صورت سالانه یا حتی در برخی از مواقع به‌صورت فصلی متفاوت خواهند بود؛ اما باید بدانید که برخی از خودرو‌ها مانند بوگاتی که انحصاری هستند و تعداد کمتری از آن در سطح شهر دیده می‌شود، نسبت به سایر خودروها قیمت و هزینه اجاره بالاتری دارند.
درحقیقت، قیمت اجاره ماشین در دبی به عواملی مانند نوع ماشین، مدت‌زمان اجاره، نیاز یا عدم‌نیاز به راننده، سال ساخت، مدل انتخابی و موارد دیگر بستگی دارد. در نتیجه نمی‌توان قیمت و هزینه مشخصی را اعلام کرد.

هزینه‌های جانبی اجاره اتومبیل در دبی 

علاوه‌بر عوامل اصلی که بر قیمت اجاره خودرو در دبی تاثیر می‌گذارند و به آن‌ها اشاره کردیم، عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث افزایش هزینه اجاره ماشین می‌شوند و به شرح زیر هستند:

  • هزینه اجاره صندلی کودک (برای کودکان زیر ۴ سال اجباری است) روزانه به قیمت اجاره خودرو اضافه می‌کند.
  • اجاره GPS یا مسیریاب در صورت درخواست به ازای هر شب، هزینه اجاره خودرو را افزایش می‌دهد.
  • در صورت درخواست راننده و مترجم (فارسي به انگليسي، براي امور تجاري، سفارت‌ها)، دستمزد روزانه به مبلغ اجاره اضافه می‌شود.
  • در صورت تحویل خودرو در محل شما (هتل یا فرودگاه) هزینه بیشتر محاسبه خواهد شد.

ودیعه برای اجاره ماشین در دبی

اجاره انواع ، نیاز به پرداخت ودیعه دارد. همچنین شرایط پرداخت ودیعه به‌صورت درهم و ریال برای ایرانی‌ها فراهم شده است. نکته مهم این است که بدانید هزینه پرداختی شما به‌عنوان ودیعه حدود 20 تا 30 روز بعد از تحویل خودرو برگشت داده می‌شود. تا بررسی‌های لازم برای جریمه و نقض قوانین انجام ‌شود. در صورتی که دچار تخلف شده باشید، مبلغ جریمه از ودیعه شما کم می‌شود و مابقی آن به حساب شما واریز خواهد شد.

چه ماشین‌هایی را در دبی اجاره کنیم؟

با توجه به اینکه دبی یکی از شهر‌های مطرح جهان در تردد خودروهای لوکس است، باید بدانید که هزینه اجاره برخی از ماشین‌ها در دبی با قیمت بسیار بالایی همراه خواهد بود. البته می‌توان ماشین‌های اقتصادی دیگری را در نظر گرفت که نسبت به خودروهای لوکس و انحصاری، قیمت کمتری داشته باشند. شما می‌توانید با اجاره خودرو کراس اوور در دبی از سفر خود لذت ببرید. برای اجاره اتومبیل در دبی می‌توانید از طریق دسته‌بندی‌های مختلف که برای خودروها انجام می‌شود، خودروی مدنظر خود را انتخاب و اجاره کنید.

دکمه بازگشت به بالا