دانش و سلامت

۲۱ میلیون دُز واکسن کرونا در انبارهای وزارت بهداشت/ ورود ۱۸میلیون دُز دیگر تا یکشنبه

۲۱ میلیون دُز واکسن کرونا در انبارهای وزارت بهداشت/ ورود ۱۸میلیون دُز دیگر تا یکشنبه

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن انبار در انبار خود داریم ، گفت: فردا 8 میلیون دوز و روز یکشنبه 10 میلیون دوز و تا پایان ماه جاری ، 40 میلیون دوز وارد می شود. دوز واکسن و شاید ما تا 50 میلیون دوز داریم ، و ما از این بابت راحت هستیم.

به گزارش آپارات نیوز ، دکتر بهرام عین اللهی طی نشستی در مورد اجرای مرحله پنجم طرح “سردار حاج قاسم سلیمانی” که با حضور سرگرد جن ارائه شد ، گفت. سلامی ، فرمانده سپاه ، برای بررسی سردار سلیمانی ، فرمانده گفت: این در تاریخ کشور بی سابقه است و این بحران ناشی از بیماری کرونا است که متأسفانه هر روز جان بیش از 600 نفر از عزیزان را می گیرد. در کشور. در واقع هریک از این افراد دارای خانواده هایی هستند که عزاداری کرده اند و صحنه هایی که برای پرسنل بهداشتی وزارت بهداشت و همه مردم غیرقابل تحمل است.

وی افزود: ما شهدای گرانقدر زیادی را در این منطقه تقدیم کرده ایم و در هر صورت تلاش کادر بهداشت قابل ستایش است. در کشور ما پس از انقلاب ما موفقیت های زیادی در زمینه بهداشت و درمان داشته ایم و در منطقه و خاورمیانه حرف های زیادی برای گفتن داریم و در بسیاری از نقاط نقش اصلی را ایفا می کنیم. امروزه ما در دانشگاه های کشور 20000 عضو هیئت علمی داریم که دانشمندان بسیار خوبی هستند و در همه علوم پزشکی افراد برجسته ای با رتبه های علمی بالا داریم که به مردم خدمت می کنند و زحمت می کشند.

عین اللهی با اشاره به اینکه کرونا در سراسر جهان ایجاد شده و تلفات جانی زیادی ایجاد شده است ، گفت: “همه دانشمندان در تلاش برای مبارزه با این بیماری هستند.” لازم به ذکر است که از نظر همه دانشمندان جهان واکسیناسیون مهمترین عامل کنترل این بیماری است. البته رهایی از بیماری با واکسیناسیون امکان پذیر نیست ، اما از شدت بیماری می کاهیم و میزان مرگ و میر را کاهش می دهد. ما نمونه ای از آن را در کشور داریم. سال گذشته ، پرسنل بهداشتی ما واکسینه نشدند که منجر به مرگ و میر زیادی شد ، اما امسال تقریباً 95 درصد از پرسنل بهداشت واکسینه شدند. این نشان می دهد که واکسن یک راه موثر و مفید برای کنترل بیماری است.

وی گفت: “در نتیجه ، در آغاز کار دولت ، به نظر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور ، تلاش زیادی برای کار روی این موضوع انجام شده است. با تلاش های جمعی و زنگ زده ، ما ورود تعداد زیادی واکسن از کشورهای مختلف در مدت زمان کوتاه. در حال حاضر تقریباً 21 میلیون دوز واکسن انبار در انبار ما موجود است. فردا یکشنبه 8 میلیون دوز و 10 میلیون دوز وجود خواهد داشت و تا پایان ماه جاری 40 میلیون دوز واکسن و شاید تا 50 میلیون دوز خواهیم داشت و از این بابت راحت هستیم. از سوی دیگر ، مراکز تولید واکسن ما مانند برکت ، سیناگن ، فخرا ، پاستور و رازی نیز تأیید شده است.

عین اللهی گفت: در حال حاضر پنج مرکز تولید واکسن داریم که هر کدام با استفاده از روش های پیشرفته مختلف تولید می شوند. چندین مرکز در صف وجود دارد ، مانند واکسن نورا ، که با فناوری خوبی کار می کند و امیدواریم در ماه آینده بتواند وارد آن شود. بنابراین ما بیمه قلب خوبی برای آینده واکسیناسیون خود داریم.

وی گفت: “خدا را شکر اولین مرحله را مشاهده کردیم که ظهور واکسن بود.” فاز دوم که برای آن برنامه ریزی می کنیم مرحله واکسیناسیون و واکسیناسیون است که در این مرحله باید این حجم واکسن را سریع تزریق کرده و سریع واکسینه کنیم. در اینجا کارکنان عزیز و محترم وزارت بهداشت که واقعا زحمت کشیدند کار را به پایان رساندند.

عین اللهی با اعلام اینکه ما انتظار یک حرکت مردمی را داریم ، گفت: هر حرکت مردمی از ابتدای انقلاب تا کنون موفق بوده است. مانند نهضت بسیج که صحنه هایی را در دفاع مقدس ایجاد کرد که در جهان بی نظیر بود. در زمینه پزشکی نیز جامعه پزشکی را بسیج کردیم که در همه زمینه ها موفق بود. بنابراین برای واکسیناسیون م effectivelyثر ، ما به حرکات و کمک مردم نیاز داریم و انتظار داریم همه بتوانند به ما کمک کنند ، مانند فراهم آوردن فضایی برای واکسیناسیون ، یا نیروهای جوان ، دوست داشتنی ، مذهبی و حزب الله وارد شوند. بودن. البته در این مدت صحنه های خوبی را دیدیم. به عنوان مثال ، در سفر من به اهواز ، یک حسینیه معروف را نشان دادند که 24 ساعته توسط نیروهای حسینیه واکسینه شده بود و این بسیار خوب بود.

برو جلو

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا