تجربه تاثیرِ اقدامات ضدکرونایی بر مهارِ آنفلوآنزا

تجربه تاثیرِ اقدامات ضدکرونایی بر مهارِ آنفلوآنزا

شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر اخبار نگران کننده زیادی ایجاد کرده است ، اما در آفریقای جنوبی پدیده “ریشه کنی مجازی آنفولانزای مشترک” یک عارضه جانبی مثبت نادر تلقی می شود.

هنگامی که Covid-19 در ماه مارس به آفریقای جنوبی رسید ، اپیدمیولوژیست ها برای یک ضربت مضاعف آماده می شدند. “شیوع ویروس کرونا همراه با شیوع ویرانگر سالانه ناشی از آنفولانزا.”

واحدهای ویژه نظارتی توسط انستیتوی ملی بیماری های عفونی (NICD) ایجاد شد ، اما این واحد در نهایت گفت که در سال جاری هیچ شیوع آنفلوانزا رخ نداده است ، این یک رویداد پزشکی بی سابقه در کشور است.

آفریقای جنوبی سالانه تقریباً 11000 مورد مرگ آنفولانزا را ثبت می کند و برنامه های بسیار پیچیده ای برای نظارت بر آنفلوانزا دارد. در سه آزمایشگاه جداگانه ، حدود 4000 نفر به طور تصادفی غربالگری می شوند و بیش از 1000 مورد آنفولانزا ثبت می شود. از این آزمایشگاه ها ، تنها یک مورد ویروس آنفلوانزا گزارش شده است.

برخی از کارشناسان بر این باورند که دلیل اصلی این پدیده که “از بین بردن مجازی آنفلوانزای فصلی” نامیده می شود ، بسته شدن مرزهای آفریقای جنوبی در سال جاری است و فرودگاه هایی مانند فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ از شش ماه گذشته بسته شده اند.

اما برخی دیگر از کارشناسان فکر می کنند بستن مرزها می تواند م effectiveثر باشد ، اما اقدامات حفاظتی گسترده ای مانند فاصله اجتماعی ، ضد عفونی کننده دست و استفاده از ماسک است که تفاوت قابل توجهی ایجاد کرده است.

به گفته این متخصصان ، این وضعیت یک آزمایش طبیعی است که نشان می دهد اگر همه ما ماسک بزنیم و این اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم ، حتی می توانیم شیوع آنفولانزا را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

کودکان دبستانی نیز عامل اصلی انتقال آنفلوانزا هستند و کارشناسان معتقدند که تعطیلی مدارس می تواند تأثیر بیشتری نسبت به شیوع Covid-19 در پیشگیری از آنفلوانزا داشته باشد ، که می تواند به عنوان یک پیشگیری از آن باشد. مدارس را در نیمکره شمالی بازگشایی کنید.

کارشناسان آفریقای جنوبی در پاسخ به سوالی درباره آنچه که آنها برای نیمکره شمالی توصیه می کنند ، به مکانهایی مانند ایالات متحده هشدار داده اند که آنفلوآنزا ویروسی غیرقابل پیش بینی است و لزوماً تجربه آفریقای جنوبی در بعضی از نقاط وجود دارد. این تکرار نخواهد شد

به گزارش CBS News ، آنها علاوه بر رعایت اصول و مقررات بهداشتی و همچنین اقداماتی از جمله ، از کشورهای دیگر خواسته اند “به دلیل احتمال وجود فصل جدی آنفولانزا” آمادگی لازم را داشته باشند. واکسیناسیون را علیه یک مداخله خاص ترویج دهید. این برای کشورهایی که کمپین های ضد واکسیناسیون رایج است توصیه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا