جامعه

زالی: باید برای تامین واگن های بیشتر در متروی تهران اقدام شود

زالی: باید برای تامین واگن های بیشتر در متروی تهران اقدام شود

ویژه برنامه مدافعان سلامت به مناسبت روز پرستار به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در محل انتظار ایستگاه میدان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد.

به گزارش آپارات نیوز، همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، برنامه مدافعان سلامت با حضور علیرضا زالی فرمانده عملیاتی کرونا استان تهران و سید محمد نقیب جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد. معاونت اجتماعی و فرهنگی.

زالی گفت: با مدیریت خوب کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران، تصاویر پرستاران و کادر درمانی بر روی دیوارهای این ایستگاه نصب شده و خود مردم امروز در این ایستگاه حضور دارند.

فرمانده عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا استان تهران با بیان اینکه چهره خسته کادر پزشکی در برخی از عکس ها دیده می شود، گفت: عکس ها خاطره ای از خاطرات شیرین کادر پرستاری را نشان می دهد.

وی بیان کرد: در متروی تهران تلاش های خوبی برای رعایت بهتر فاصله های اجتماعی انجام شده و در این زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی، ماسک و…

زالی با بیان اینکه امیدواریم شهروندان نوبت سوم واکسن را به موقع دریافت کنند، گفت: یکی از موضوعات مهم بحث تامین واگن در شبکه مترو است.
فرمانده عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا استان تهران افزود: نیاز به تامین واگن بیشتر در شبکه مترو وجود دارد و در تولید واگن ملی نیز پیشرفت خوبی داشته ایم.

وی افزود: برای کلانشهرهای بیشتر از جمله مترو تهران باید واگن های بیشتری تامین شود.

زالی در پاسخ به سوالی درباره تعداد شهدای کادر پزشکی گفت: بیش از 240 شهید مدافع سلامت به دلیل کرونا داشته ایم.
فرمانده عملیاتی ستاد کرونا در تهران در پاسخ به اینکه سرویس مترو تهران که تا ساعت 22:30 بود، اکنون تا ساعت 22:00 ادامه دارد و به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افرادی که واکسینه نشده اند، ممنوع است. برای ورود مستقیم به مترو در این زمینه اذعان می کند: یکی از نقاط آسیب پذیر در رعایت فاصله اجتماعی مترو، تلاش های متعدد در ماه های اخیر است. اما مهمترین موضوعی که می تواند به حفظ جان شهروندان و مسافران کمک کند استفاده از ماسک در سفر است.

وی ادامه داد: شهروندان تهرانی همگی از واکسن ویروس ضعیف شده استفاده کرده اند و توصیه می شود. شهروندان بالای 40 سال نیز باید برای دریافت نوبت سوم واکسن به مراکز مراجعه کنند که در محیط های شلوغ مانند مترو محافظت کافی را فراهم می کند.

زالی با اشاره به اینکه تامین واگن برای متروی تهران یکی از موضوعات اصلی رعایت فاصله اجتماعی است، گفت: اعتبارات شهرداری تهران به تنهایی کافی نیست و نیاز به “بودجه ملی” است که کشور در آستانه بودجه بندی است.» به نظر می رسد توجه به حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی حومه ای (مترو) بودجه کاملا متفاوتی را می طلبد و دوستان باید در حوزه ریالی و همچنین ارزی قابلیت های جدیدی برای تامین واگن داشته باشند.

وی افزود: همچنین باید فرصتی فراهم شود که ناوگان اتوبوسرانی تهران با حدود 5 هزار و 500 دستگاه اتوبوس بتواند این ناوگان را نوسازی کند. بنابراین در شبکه مترو نیاز است که بتواند بسیاری از مشکلات را حل کند و با افزایش ترافیک، بخش بزرگی از فواصل اجتماعی را تامین کند. تامین واگن.

زالی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه واگن سازی پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است و امکان تامین برخی سیستم های شستشو در حمل و نقل عمومی (مترو) از طریق کشورمان نیازمند بحث پیش خرید تضمینی و اعتبارات لازم است. برای کلان شهرها، حمل و نقل عمومی یکی از آسیب پذیرترین مناطق در منطقه کرونا به نظر می رسد. کمک به شرکت مترو از نظر اعتبار و ظرفیت ریالی تا بتواند از واگن های بیشتری برای خدمات رسانی به شهروندان در خطوط مترو استفاده کند.

فرمانده عملیات ستاد مبارزه با کرونا در تهران درباره آمار جان باختگان کادر پزشکی گفت: تعداد شهدای شکنجه شده در سراسر کشور حدود 240 نفر است که البته تعدادی از پرونده های این عزیزان در حال انجام مراحل اداری است و این تعداد نیز در حال انجام است. می تواند به 188 برسد و این اختلاف تعداد به دلیل مسائل اداری است.

زالی گفت: کسانی که واکسینه نشده اند و نگرانی برای کسانی است که می خواهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. کاهش ساعت مترو قطعا در ستاد ملی کرونا اعلام و تصمیم جدیدی اتخاذ خواهد شد. اما برای اجرای قانون جدید و جلوگیری از افرادی که واکسینه نشده اند، تجمیع داده ها و اتصال داده ها شرط اصلی اجرای این قانون است، بخشی از داده ها وارد سامانه شده و بخشی از آن ادغام شده است. این باید انجام شود و هر چه زودتر این داده ها وارد سیستم شود. این پیشگیری هوشمندانه انجام خواهد شد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در پایان این مراسم با اهدای گل و هدایایی به پرستاران حاضر در محوطه انتظار ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا