اقتصادیکسب و کار برتر

صادرات پروفیل، قیمت پروفیل صادرات، ویژگی پروفیل صادراتی

پروفیل صادراتی، یکی از مهمترین مقاطع فولادی در صنعت آهن آلات به شمار می‌آید و در بسیاری از زمینه‌ها کاربرد به سزایی دارد، از این رو صادرات پروفیل، به کشورهای همسایه همچون افغانستان، گرجستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه و ارمنستان و.. یکی از مقاصد مهم در مجموعه صنایع فولاد توفیقی به حساب می‌آید.

صادرات پروفیل، قیمت پروفیل صادرات، ویژگی پروفیل صادراتی

جالب است بدانید قوطی پروفیل صادراتی در انواع ضخامت، طول و عرض و همچنین شکل ظاهر مختلف تولید و روانه بازار می‌شود. کشور ایران یکی از تولید کننده‌های قوطی، میلگرد، لوله و بسیاری محصولات دیگر فولادی در سطر جهان است و بخش زیادی از صادرات را به خود اختصاص داده است. اما از بحث ویژگی، و نحوه صادرات قوطی و همچنین قیمت پروفیل صادراتی خارج نشویم و در ادامه مطلب به یک به یک آن خواهیم پرداخت. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت پروفیل صادراتی امروز

صادرات پروفیل، قیمت پروفیل صادرات، ویژگی پروفیل صادراتی

امروزه با توجه به ارزان بودن قیمت پروفیل صادراتی برای کشورهای دیگر، میزان عرضه آن را رو به افزایش کرده است، عواملی که بر قیمت این محصول تاثیر گذار هستند شامل، ضخامت، طول شاخه، طول، عرض و همچنین وزن آن بستگی دارد، علاوه بر این فاکتورهایی که نام بردیم، پارامترهایی نظیر جنس، کارخانه سازنده و همچنین نوسانات نرخ ارز و دلار در قیمت پروفیل صادراتی بی تاثیر نخواهد بود.

همان طور که در سطر بالا نیز اشاره کردیم، قوطی پروفیل یک محصول بسیار کاربردی در انواع صنعت‌ها است و به دو صورت صنعتی و ساختمانی تولید می‌شود. در نوع ساختمانی از درب و پنجره بگیر تا ساخت مبلمان و تزیینات مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نوع صنعتی از آن به عنوان ستون استفاده می‌کنند. در حال حاضر شاهد تولید انواع بسیاری پروفیل صادراتی هستیم که هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود حائز اهمیت هستند، یکی از مزیت‌های آن متریال به کار رفته در آن است. یعنی در هر محیطی قرار گیرد، به هیچ وجه زنگ نمی‌زند، خورده و پوسیده نمی‌شود. در این مطلب صنایع فولاد توفیقی جدولی تهیه کرده، و در آن تمامی جزئیات . قیمت پروفیل صادراتی به نرخ دلار درج شده است.

نکته قابل توجه: در جدول پیش رو قیمت‌ها روزانه آپدیت می‌شود، پس با توجه به نوسانات نرخ ارز و دلار روزانه از صنایع فولاد توفیقی استعلام قیمت بفرمایید.

جدول قیمت پروفیل صادراتی

نام محصول ضخامت(میلیمتر) طول شاخه(متر) قیمت(دلار)
پروفیل صادراتی 2 6 678.0
قوطی صادراتی 3 6 678.0
پروفیل صادراتی روغنی 1.6 – 0.7 6 678.0

مزایا و فواید صادرات پروفیل آهنی

صادرات پروفیل، قیمت پروفیل صادرات، ویژگی پروفیل صادراتی

شاید باورتان نشود اما ساخت پروفیل صادراتی با تولید داخلی آن دارای تفاوت‌های بسیاری است که در ادامه به آن می‌پردازیم. در واقع برای صادرات پروفیل و ساخت آن مراحلی را باید طی کرد که خود مبحث جداگانه دارد، اما ویژگی‌های پروفیل صادراتی شامل موارد زیر می‌باشد و در مورد هریک به طور مختصر شرح خواهیم داد.

  1. کیفیت مطلوب در ساخت پروفیل صادراتی
  2. دارای انعطاف پذیری بالا
  3. دارای آبکاری حرفه‌ایی
  4. مقاومت و استحکام پروفیل صادراتی

کیفیت مطلوب در ساخت پروفیل صادراتی

برای اینکه بتوان صادرات پروفیل را برای کشورمان همیشگی کرد، و از این راه سود بسیاری نصیبمان شود و یک شغل پر سود برایمان به شمار آید، بهتر است از ورق‌های با کیفیت برای تولید این محصول استفاده کنیم، برای ساخت قوطی آهنی از ورق سیاه و روغنی کمک می‌گیرند که هر کدام در جایگاه خودشان حائز اهمیت هستند، اما تجربه ثابت کرده، برای اینکه از هر نظر پروفیل صادراتی با کیفیت باشد بهتر است از ورق روغنی استفاده شود زیرا آلیاژی که در آن به کار رفته، سبب شده عمر این محصول بیش از 50 سال باشد و دچار زنگ زدگی، خوردگی و همچنین پوسیدگی نشود و این موضوع باعث بالا رفتن قیمت پروفیل صادراتی می‌شود.

دارای انعطاف پذیری بالا

به طور کلی قوطی پروفیل دارای انعطاف پذیری بالایی می‌باشد و در برخی مواقع می‌توان به راحتی به آن قوس داد، بنابراین در تولید آن باید دقت شود، علاوه بر کیفیت مطلوب، به میزان انعطاف پذیری آن نیز توجه کرد، یعنی در زمان خم‌کاری و قوس دادن به آن، دچار شکستگی و خورد شدن نشود، از این رو باید ترکیبات و ساخت ورق به گونه‌ای باشد که در عملیات کشش دچار پارگی نشود.

دارای آبکاری حرفه‌ایی

یکی از ویژگی‌های پروفیل صادراتی، آبکاری حرفه‌ای و مناسب است. زمانی که پروفیل زبری و یا صافی بیش از اندازه داشته باشد، از کیفیت مطلوب برخوردار نیست و زبری استانداردی را شما باید زیر دستتان حس کنید. همین موضوع سبب شده، در زمان خرید پروفیل حتما به آبکاری آن توجه کنید. در طی فرآیند آبکاری از متریال‌های با کیفیت استفاده می‌کنند، چنانچه غیر از این باشد به صورت ورقه‌ای از روی پروفیل بلند خواهند شد.

مقاومت و استحکام پروفیل صادراتی

برای اینکه بتوان صادرات پروفیل را به نحو احسنت انجام داد باید مقاومت و استحکام این محصول را مد نظر داشت. طبق آماری که داریم پروفیل صادراتی از لحاظ استحکام و مقاومت حرف اول را می‌زند و مشتری‌های خارجی از این موضوع راضی هستند. قوطی پروفیل در بخش‌های مختلف ساختمان قرار می‌گیرد، چنانچه از متریال‌های ضعیف در تولید آن استفاده شود در برابر ضربه‌های احتمالی به شدت آسیب می‌بیند و ضرر بزرگی به ساختمان وارد خواهد کرد.

صادرات پروفیل به کشورهای همسایه

صادرات قوطی پروفیل یکی از سود آورترین منبع درآمد برای کشور ایران است. مقاصدی که پروفیل صادراتی در آن به وضوح مشاهده می‌شود شامل موارد زیر می‌باشد.

  1. قطر
  2. عمان
  3. کویت
  4. قبرس
  5. پاکستان
  6. ازبکستان
  7. ارمنستان
  8. ترکیه
  9. عراق
  10. گرجستان
  11. افغانستان
  12. ترکمنستان
  13. سوریه

صادرات پروفیل به کشور ترکیه

با توجه به زلزله‌ای که در سال 1401 کشور ترکیه اتفاق افتاد. بسیاری از خانه‌ها و پاساژهای خرید آسیب جدیدی دیدند و بر اساس موقعیتی استراتژیکی که دارد رابطه دو جانبه با سایر کشورهای دیگر را به خود اختصاص داده است، از این رو تمامی محصولات آهنی و فولادی به غیر منابع نفتی را از کشور ما سفارش می‌دهند. ترکیه ششمین کشوری است که 90 درصد پروفیل صادراتی را در بر می‌گیرد و نکته قابل توجه این است، صادرات قوطی، به این کشور از طریق مرز بازرگان و دریایی صورت می‌گیرد.

صادرات پروفیل به کشور عراق

عراق یکی از همسایگان غربی ایران می‌باشد و بر اساس جنگی که در کشورشان رخ داد خرابی بسیاری به بار آمد و از آنجایی که در زمینه تولیدات فولاد نقش چشمگیری ندارد، همین موضوع سبب شده بعد از صادرات سیمان، پروفیل صادراتی را نیز از کشور ما تهیه کنند. به دلیل وارداتی که از کشور ما به عراق انتقال پیدا می‌کند، کاهش تعرفه گمرکی و گستردگی مرزی آن به ایران راه را به منظور صادرات پروفیل آهنی را بسیار سهل و آسان کرده است.

صادرات پروفیل آهنی به کشور گرجستان

کشور گرجستان هیچ مرز مشترکی با ایران ندارد اما همواره یکی از مشتریان همیشگی پروفیل صادراتی است. کشور ما از طریق آمریکا تحریم شده و ما نمی‌توانیم به کشورهای اروپایی صادرات محصولات فولادی را انجام دهیم، اما از آن جایی که تولید پروفیل صادراتی زبان زد همه‌ی کشورها می‌باشد و همین موضوع سبب شده تا تاجران اروپایی‌ها از طریق کشور گرجستان برای خرید پروفیل صادراتی اقدام ‌کنند.

فروش پروفیل صادراتی به کشور افغانستان

با توجه به اینکه جنگ داخلی در کشور افغانستان سالیان پیش اتفاق افتاده است. همین موضوع سبب شده تا فرآیند تولید محصولات آهنی متوقف شود. برای اینکه این کشور خرابی‌های حاصل از جنگ را جبران کند نیاز به محصولات فولادی دارد، از این رو صادرات پروفیل، میلگرد، لوله و بسیاری محصولات فولادی دیگر و همچنین سنگ، سیمان و بسیاری مصالح، از کشور ما به صورت مرتب به کشور افغانستان صورت می‌گیرد. مرز مشترک با این کشور سبب شده با کمترین هزینه اتفاق بیفتد.

مراحل عرضه پروفیل صادراتی به کشورهای همسایه

برای صادرات پروفیل به کشورهای همسایه باید چند مرحله را طی کرد که به شرح زیر می‌باشد، و به طور مختصر در مورد هر یک توضیح خواهیم داد.

  1. ثبت سفارش پروفیل صادراتی
  2. صدور پیش فاکتور بعد از مذاکره طرفین
  3. ثبت قرارداد معتبر بین دو طرف
  4. مجوز صدور فاکتور رسمی و قانونی
  5. آماده سازی و بسته بندی پروفیل صادراتی
  6. قرارداد با شرکت حمل و نقل و باربری و بیمه کالا
  7. اظهار پروفیل صادراتی به گمرک

ثبت سفارش پروفیل صادراتی

اولین مرحله برای صادرات پروفیل ثبت سفارش پروفیل صادراتی توسط کارشناس فروش از سوی مشتری خارجی اعمال می‌شود و مواردی همچون میزان سفارش، جنس، طول و عرض در آن به طور شفاف مشخص می‌شود، معمولا ثبت سفارش طی یک زمان مشخص ارائه داده می‌شود تا زودتر به دست صادر کننده ایران برسد.

صدور پیش فاکتور بعد از مذاکره طرفین

دومین مرحله صدور پیش فاکتور است و در آن حجم پروفیل صادراتی و قیمتی که قبل از پیش فاکتور بین طرفین مذاکره شده است درج شده، همچنین موارد دیگر همچون تعرفه گمرکی، وزن، ضخامت، تمام موارد مربوط به صادرات پروفیل فولادی در آن ارائه داده‌اند. بعد از اینکه دو طرف معامله به یک نتیجه مشترک رسیدن، آن گاه پیش فاکتور صادر خواهد شد و یک نسخه دست فروشنده و یک نسخه دیگر دست خریدار قرار می‌گیرد و در آن تمامی اطلاعات مهم مربوط به معامله یادداشت شده است.

ثبت قرارداد معتبر بین طرفین

در واقع برای اینکه شفافیت مالی مشخص شود، نیاز به یک ضمانت نامه قانونی بین صادر کننده و وارد کننده قرار می‌گیرد. ثبت قرارداد دارای شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و تمام نکات از حجم بار تا قیمت به دلار در آن ثبت شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مجوز صدور فاکتور رسمی و قانونی

در سطر بالا دانستید که قبل از معامله نهایی پیش فاکتور صادر می‌شود و در آن تمام توضیحات در مورد پروفیل صادراتی درج شده است. اما بعد از نتیجه گیری و عقد قرارداد وارد مرحله فاکتور رسمی و قانونی می‌شویم. در این وهله تمام تاییدات نهایی مربوط به سند خرید پروفیل صادراتی در آن درج می‌شود، بعد از صدور پیش فاکتور وارد مراحل بعدی می‌شویم.

آماده سازی و بسته بندی پروفیل صادراتی

بعد از عقد قرارداد وارد مرحله تولید و بسته‌بندی پروفیل صادراتی می‌شویم. بسته‌بندی این محصول باید به شکل اصولی باشد. در این مرحله از صادرات پروفیل با دقت کامل و بدون خط و خش صورت می‌گیرد. پروفیل صادراتی بر اساس فاکتور در دست داشته چک می‌شود، تا بدون هیچ کم و کاستی انجام شود.

قرارداد با شرکت حمل و نقل و باربری و بیمه کالا

حال که پروفیل صادراتی آماده و بسته‌بندی شد، برای ارسال آن باید با شرکت حمل و نقل باربری معتبر قرارداد بست و کالای مورد نظر را بیمه کرد، در این صورت قرارداد رسمی بین فروشنده و شرکت حمل و نقل بسته می‌شود و اگر مشکلی برای بار پیش آید، شرکت موظف است تمام خسارت‌های وارد شده را متقبل شود.

اظهار پروفیل صادراتی به گمرک

در این مرحله بعد از اینکه با شرکت حمل و نقل قرارداد بسته شد و کالا را بسته بندی کردیم، تمامی اسناد و مدارک مربوط به پروفیل صادراتی توسط شرکت به گمرک ارائه داده می‌شود، در واقع این مرحله برای اجازه گرفتن صدور بارنامه می‌باشد.

خرید پروفیل صادراتی از تولید کنندگان معتبر استان تهران

صنایع فولاد توفیقی همواره آماده ارائه فروش انواع پروفیل صادراتی اعم از لوله، نبشی، قوطی و… می‌باشد. شما عزیزانی که قصد خرید و استعلام قیمت پروفیل صادراتی و مابقی محصولات را دارید لطفا با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و آنها با توجه به نیاز شما تمامی مراحل صادرات پروفیل را در اختیار شما می‌گذارند و شما به راحتی می‌توانید خریدی راحت و آسوده را تجربه کنید.

منبع پروفیل صادراتی فولاد توفیقی به آدرس https://fouladtofighi.com/export-profile/ است.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا