دانش و سلامتکسب و کار برتر

پیکر تراشی چگونه انجام میگیرد؟

در مورد پیکرتراشی  و انواع آن چه می دانید؟

پیکرتراشی بدن یک روش کنترل شده کاهش چربی و کانتورینگ بدن است. این یک درمان غیر جراحی و یا جراحی است که به طور ایمن رسوبات چربی سرسخت را از بدن حذف می‌کند. افرادی که به دنبال پیکرتراشی هستند اهداف متفاوتی دارند. برخی از اهداف شامل سفت کردن، ساختن و تقویت عضلات در نواحی مانند شکم یا باسن است.

برخی شامل ازبین‌بردن چربی اضافی در نواحی سرسخت مانند بازوها یا ران‌ها هستند، برخی دیگر به دنبال اصلاح پوست اضافی یا بریدن و تغییر شکل نواحی مشکل هستند و برخی به دنبال انجام تمام موارد بالا هستند!  بست به نوع هدف نیز روش مناسب عمل پیکرتراشی توسط بهترین پزشک پیکر تراشی در تهران برای آنها انتخاب می‌شود.

پیکرتراشی سنتی بدن معمولاً از روشی تهاجمی مانند لیپوساکشن استفاده می‌کند. البته باید گفت این روش هنوز هم پرطرف‌دارترین روش انجام عمل پیکرتراشی است.  برش‌های ریزی روی سطح پوست ایجاد می‌شود. با استفاده از تجهیزات کنترل شده، پزشک چربی اضافی را در یک روش طولانی تخلیه می‌کند. سپس به خانه می‌روید و باید با یک دوره بهبودی طولانی و ناراحت‌کننده دست‌وپنجه نرم کنید. این مورد در مورد پیکرتراشی بدن بدون جراحی صدق نمی‌کند.

پیکر تراشی چگونه انجام میگیرد؟

عمل پیکرتراشی چگونه انجام می‌شود؟

این روش برای مردان و زنانی توصیه می‌شود که با چربی‌های سرسختی که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده‌اند سروکار دارند. فرآیند پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن به این صورت است که بافت را شکل می‌دهیم یا تغییر می‌دهیم و چربی اضافی را برای به‌دست‌آوردن بدن موردنظر برش می‌دهیم. آنچه در طول درمان اتفاق می‌افتد بستگی به نوع انتخاب شما دارد. برخی از روش‌ها شامل جراحی هستند، برخی دیگر نه.

در عمل لیپوساکشن توس متخصصان الو پزشک، در حین جراحی زیبایی تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرید و جراح با استفاده از چاقوی جراحی برشی ایجاد می‌کند. جراح یک لوله تیز و توخالی که به‌عنوان کانولا شناخته می‌شود را در محل برش قرار می‌دهد. از کانولا برای ضربه‌زدن به رسوبات چربی برای شکستن سلول‌های چربی استفاده می‌شود. سپس سلول‌ها به‌صورت دستی از طریق کانولا با استفاده از مکانیزم مکش از بدن خارج می‌شوند.

درمان‌های پیکرتراشی بدن بدون جراحی سلول‌های چربی را با استفاده از روشی طبیعی‌تر و غیرتهاجمی‌تر از بدن حذف می‌کنند. این درمان‌ها از انرژی خاصی برای ازبین‌بردن سلول‌های چربی زیرپوست استفاده می‌کنند. این فرآیند به‌عنوان لیپولیز شناخته می‌شود و سلول‌های چربی را از ذخیره چربی ناتوان می‌کند. هنگامی که آنها دیگر نتوانند کار خود را انجام دهند، سیستم ایمنی سلول‌های چربی آسیب‌دیده را جمع‌آوری کرده و سلول‌ها را به‌عنوان مواد زائد از بدن خارج می‌کند.

درمان‌ها نیازی به زمان استراحت ندارند، خطر عوارض جانبی پایینی دارند و معمولاً ۶ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد تا نتایج ظاهر شوند.

عمل پیکرتراشی غیرتهاجمی

پیکرتراشی غیرتهاجمی راه‌حل مناسبی برای کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است فریفته این درمان به‌ظاهر معجزه‌آسا شوند، اما ثابت نشده است که منجر به موفقیت طولانی‌مدت می‌شود. برای افرادی که با موفقیت به وزن دلخواه خود رسیده‌اند و می‌خواهند رسوبات چربی سرسخت دور کمر یا بازوها را از بین ببرند استفاده می‌شود. همراه با رژیم غذایی و ورزش، ازدست‌دادن چربی اضافی از بدن شما بخش کلیدی بهبود است. BMI کمتر از ۳۰ برای اکثر درمان‌های کانتورینگ بدن واجد شرایط است.

برخی از تکنیک‌های غیر جراحی کانتورینگ بدن با ترک سلول‌های چربی، تزریق گلیسرول به آنها و فرآیند فریز کردن کار می‌کنند. نتیجه نهایی این است که آنها با این فرآیند از بین می‌روند.

روش‌های دیگر از گرما برای کاهش چربی در نواحی موردنظر استفاده می‌کنند. این تکنیک‌ها برای استفاده در تعدادی از نواحی از جمله صورت، کمر، باسن، ران‌ها و شکم بی‌خطر هستند.

پیکرتراشی غیرتهاجمی در کدام نواحی بدن قابل انجام است؟

  • بازوهای بالایی
  • شکم
  • ران
  • پهلو
  • چربی اضافی دور باسن و شکم

انواع روش‌های پیکرتراشی غیرتهاجمی

·         کرایولیپولیز

CoolSculpting یک درمان مبتنی بر سرما است که سلول‌های چربی را منجمد می‌کند. فرآیند مورداستفاده به‌عنوان کرایولیپولیز یا مرگ سلول‌های چربی ناشی از سرما شناخته می‌شود. این روش کانتورینگ بدن محبوب‌ترین روش غیرتهاجمی برای کاهش سلول‌های چربی است.

هنگامی که این ناحیه نیاز به درمان دارد، جراح شما مکانی را در بالای پوست شما پیدا کرده و دستگاهی را متصل می‌کند. این دستگاه دمای آن ناحیه را کاهش می‌دهد که به سلول‌های زیر آن آسیب می‌رساند. سپس این سلول‌ها از بین می‌روند. این می‌تواند باعث آسیب عصبی شود، بنابراین باید قبل از آن با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید.

این  روش با خیال راحت روی باسن، شکم، زیربغل، چانه یا باسن قابل انجام است. برای بیمارانی که می‌خواهند برآمدگی‌های چربی را بدون تغییر شکل بدن خود کاهش دهند، ایده‌آل است.

با کمک کرایولیپولیز می‌توانید تا ۲۵ درصد از چربی را در هر جلسه کاهش دهید. این روند معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد و می‌تواند گونه‌های شما را گزگز کند.

·         لیپولیز

لیپولیز نوعی پیکرتراشی با لیزر است. در سال‌های اخیر، استفاده از روش‌های اصلاح بدن به طور فزاینده‌ای رواج یافته است. با تکنیک‌های کم تهاجمی، درمان‌های شما کم تهاجمی خواهد بود و همچنان می‌تواند نتایج قابل‌توجهی از نظر کانتورینگ بدن داشته باشد.لیزردرمانی می‌تواند به تجزیه سلول‌های چربی به طور طبیعی کمک کند و درعین‌حال پوست شما را ایمن و سالم نگه می‌دارد.

در حین لیپولیز ممکن است احساس گرم‌شدن داشته باشید.

 هر جلسه  در حدود ۲۵ دقیقه در هر منطقه  قابل انجام است. لیپولیز نتایج قابل‌توجهی را در حدود ۶ هفته و حداکثر نتایج را در ۱۲ هفته ایجاد می‌کند. این روش محدودیت تعداد  جلسات ندارد و تا زمانی که به  وزن مناسبی داشته برسید قابل‌اجراست.

·         UltraSlim یا پیکرتراشی با نور قرمز

درمان با استفاده از نور قرمز باعث می‌شود چربی اضافی به‌عنوان ضایعات آزاد شود. این روش به یک لامپ تخصصی نیاز دارد که نور را از طریق پوست می‌فرستد. طول موج‌ها توسط این لامپ‌ها تعیین می‌شود و به درمان مؤثرتر مشکلاتی مانند ضایعات آکنه کمک می‌کند. سلول‌های چربی موردنظر پس از خاموش شدن نور مقداری از مواد خود را آزاد می‌کنند.

یکی از مزیت‌های پیکرتراشی با نور قرمز، این است که می‌تواند بافت اسکار لیپوساکشن را بدون استفاده از چربی‌ها و کرم‌ها درمان کند که معمولاً نتایجی مشابه سایر درمان‌ها مانند مینی لیپو دارد. دوره نقاهت کوتاه است و هیچ خطری در این روش وجود ندارد. حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا اجرا شود فقط در سه یا چند درمان نتیجه می‌دهد.

افراد باردار و کسانی که مشکلات کبدی دارند نباید تحت عمل جراحی هیسترکتومی یا پروستاتکتومی رادیکال قرار گیرند. تا زمانی که وزن قابل‌توجهی اضافه نکنید، می‌توانید به نتایج طولانی‌مدت برسید.

·         UltraShape  یا انرژی اولتراسوند

UltraShape یک روش غیر جراحی است که از فناوری سونوگرافی هدفمند استفاده می‌کند. این یک درمان کاهش چربی است که برای ازبین‌بردن سلول‌های چربی در ناحیه شکم طراحی شده است، اما راه‌حلی برای کاهش وزن نیست.نامزدهای ایده‌آل باید بتوانند حداقل یک اینچ چربی را در قسمت میانی خود نیشگون بگیرند و شاخص توده بدنی (BMI) 30 یا کمتر داشته باشند.

روش UltraShape غیرتهاجمی است، بنابراین نیازی به بیهوشی نخواهید داشت. فناوری اولتراسوند سلول‌های چربی در ناحیه شکم را بدون آسیب رساندن به بافت اطراف هدف قرار می‌دهد. با تخریب دیواره سلول‌های چربی، چربی به شکل تری گلیسیرید آزاد می‌شود. کبد شما تری گلیسیریدها را پردازش کرده و آنها را از بدن شما خارج می‌کند.

·         truSculpt  یا انرژی فرکانس رادیویی

truSculpt یک تکنیک جدید کانتورینگ بدن است که از گرما برای ذوب سلول‌های چربی استفاده می‌کند و می‌توانید از آن برای کل بدن خود استفاده کنید. روش truSculpt برای افرادی است که دارای  چری اضافه در یک منطقه از بدن خود هستند. به‌عنوان‌مثال، اگر تمایل به کاهش وزن در قسمت پایین شکم یا بازو دارید و ورزش باعث سفت شدن این ناحیه نشده است، truSculpt ممکن است برای شما مناسب باشد.

در طول جلسات، پزشک ماژول truSculpt را بر روی منطقه تحت درمان حرکت می‌دهد. انتظار می‌رود که یک جلسه ممکن است تا ۳۴ درصد از چربی یا بافت چربی زیرجلدی را در ناحیه به طور دائم از بین ببرد. این کار از طریق انرژی RF تک‌قطبی انجام می‌شود و بدون آسیب به پوست یا سایر بافت‌های اطراف چربی تکمیل می‌شود.

عمل پیکرتراشی با جراحی

لیپوساکشن (لیپو)

یکی از داغ‌ترین روش‌های جراحی پیکرتراشی بدن، لیپوساکشن سال‌به‌سال است. این بسیار محبوب است زیرا باعث کاهش چربی در مناطق موردنظر می‌شود. تغییرات مثبت حاصل تا زمانی که بیمار وزن بدن خود را ثابت نگه دارد، دائمی می‌ماند.

وقتی افراد وزن اضافه می‌کنند، اندازه و حجم سلول‌های چربی افزایش می‌یابد. لیپو باعث کاهش تعداد سلول‌ها در یک ناحیه خاص می‌شود. بسته به حجم چربی در محل و زیبایی ناحیه موردنظر، تعیین می‌شود که چه مقدار چربی در طول عمل برداشته شود. لیپو به طور بالقوه می‌تواند تا ۱۰ پوند چربی را از بین ببرد. بااین‌حال، خطر عارضه با افزایش حذف چربی افزایش می‌یابد. همان‌طور که اشاره شد، این تغییرات قابل‌مشاهده می‌توانند با وزن ثابت بدن دائمی باقی بمانند، اما اگر بیمار در آینده وزن اضافه کند، سلول‌های چربی باقی‌مانده بزرگ‌تر خواهند شد.

به احتمال زیاد نام لیپوماتیک را شنیده باشید وبرای شما این پرسش مطرح شده باشد که چیست و چه تفاوت‌هایی با لیپوساکشن دارد. به این منظور می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

در حین لیپوساکشن چه اتفاقی می‌افتد؟

لیپو یک روش جراحی است. می‌توان آن را با بیهوشی عمومی انجام داد، به این معنی که بیمار در تمام طول عمل به خواب می‌رود، یا بی‌حسی موضعی به این معنی که بیمار بیدار است. زمانی که حجم بیشتری از چربی برداشته شود، از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. بی‌حسی موضعی که به بی‌حسی درد، کاهش ضربه و خونریزی کمک می‌کند، زمانی استفاده می‌شود که مقادیر کمتری چربی برداشته شود.

لیپوساکشن با استفاده از یک لوله توخالی و باریک به نام کانولا انجام می‌شود. کانولا ابزاری است که در مورد لیپوساکشن به یک جاروبرقی متصل می‌شود تا چربی بدن شما را مکش کند. کانولا از طریق برش‌هایی که قبلاً در پوست بریده شده بود وارد ناحیه موردنظر بدن می‌شود. سپس کانولا چربی را از طریق حرکت روبه‌جلو و عقب دکتر شل می‌کند. درحالی‌که این حرکت روبه‌جلو و عقب ادامه دارد، لوله باریک و مکش، چربی بدن را در آن ناحیه خارج می‌کند.

لیپوساکشن کدام نواحی از بدن را می‌تواند درمان کند؟

لیپوساکشن می‌تواند برای حذف چربی‌های پایدار از نواحی بدن که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده‌اند، از جمله موارد زیر استفاده شود:

  • سینه و پشت
  • باسن و ران
  • شکم
  • باسن
  • بازوهای بالایی
  • ساق پا و مچ پا
  • چانه و گردن

لیفت باسن برزیلی (BBL)

رقابت با لیپو در داغ‌ترین مسابقه پیکرتراشی بدن جراحی، لیفت باسن برزیلی (BBL) است. لیفت باسن برزیلی معمولاً به‌عنوان BBL شناخته می‌شود و یکی از داغ‌ترین روند پیکرتراشی بدن در سال ۲۰۲۲ است. مانند لیپو، می‌توان آن را تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام داد.

BBL چگونه کار می‌کند؟

BBL یک روش بزرگ کردن باسن است که چربی را از یک قسمت از بدن بیمار به باسن پیوند می‌دهد. نتایج طولانی‌مدت هستند زیرا فیلر مورداستفاده در BBL چربی خود بیمار است.

در طول BBL چه اتفاقی می‌افتد؟

در طی BBL، چربی ابتدا از طریق لیپوساکشن از بیمار استخراج می‌شود. اولین قدم مکش سلول‌های چربی اضافی از ناحیه موردنظر بدن است تا به باسن بیمار تزریق شود. در اکثر روش‌ها، چربی برداشته‌شده از ناحیه‌ای که بیمار تشخیص می‌دهد نیاز به کاهش چربی دارد، مانند زیر شکم، ران‌ها یا باسن گرفته می‌شود، بنابراین نتایج ظاهر کلی کل قسمت پایین‌تنه را بهبود می‌بخشد.

چربی بیمار برای افزایش حجم و افزایش کانتورینگ باسن به بافت تزریق می‌شود. ازآنجایی‌که چربی مستقیماً از بیمار گرفته می‌شود، خطر رد آن کمتر است.

ازآنجایی‌که لیفت باسن برزیلی یک روش جراحی است، خطر بالاتری در ارتباط با آن وجود دارد. توجه به این نکته ضروری است که انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در مورد BBLها هشدار داده و اعلام کرده است که میزان مرگ‌ومیر در این روش از هر جراحی زیبایی بیشتر است.

سایر خطرات عبارت‌اند از:

  • آمبولی چربی – تکه‌ای از چربی که جریان خون را مسدود می‌کند و در رگ خونی مستقر شده و باعث حمله قلبی یا سکته می‌شود.
  • دوره نقاهت طولانی و زمان استراحت. از نشستن به مدت دو تا هشت هفته خودداری کنید.
  • کبودی
  • تورم
  • درد و ناراحتی
  • بی‌حسی بدنبال پیوند چربی

کدام نواحی از بدن را می‌توان با BBL درمان کرد؟

اگرچه ممکن است به نظر برسد که لیفت باسن برزیلی فقط می‌تواند باسن را درمان کند، بخش کاهش چربی این روش روی سایر نواحی بدن تأثیر می‌گذارد. از طریق لیپوساکشن، می‌توان چربی را از شکم، باسن، کمر و ران‌ها استخراج کرد که بر ظاهر کلی بدن بیمار تأثیر می‌گذارد. یک باسن پرتر و گردتر در عرض یک هفته پس از جراحی قابل‌مشاهده است، اما نتیجه نهایی تا زمانی که بهبودی کامل حدود شش ماه پس از جراحی حاصل نشود، قابل‌مشاهده نخواهد بود.

جراحی پیکر تراشی لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک عمل زیبایی برای خلاص شدن از چربی های اضافی بدن است، این جراحی زیبایی می تواند در کلینیک سرپایی انجام شود و معمولاً به داروی بی هوشی نیاز ندارد، در طول جلسه درمان، مقدار زیادی چربی بدن با کم ترین مشکل برداشته می شود.

بیمار از طریق این جراحی پوستش شل نمی شود، لیپوماتیک همچنین بدن را تقویت می کند، مهم است توجه داشته باشید که کاهش سایز برای مدتی طولانی ادامه می یابد و همچنین می تواند سلولیت را حذف کند.در این جراحی، چربی به طور فیزیکی از بدن جدا می شود و توسط حرکات ارتعاشی لیپیدها رها می شود و این چربی ها بدون درد و خونریزی از بدن جدا می شوند، هدف از این جراحی تغییر اندازه و شکل بدن است، ریکاوری این جراحی بین ۳ تا ۷ روز است.

پیکر تراشی لیپوماتیک و مزایای آن:

– یکپارچگی چربی زیر پوست و مانند دیگر دستگاه های مکش، چربی را زیر پوست برنمی دارد.

– به دست آمدن فرم درست بدن در این جراحی بسیار کوتاه است و ۲ هفته طول می کشد.

– جمع شدن پوست و شکل دادن پوست بهتر از عمل جراحی است.

– در این جراحی بی حسی موضعی استفاده می شود.

– تورم و ترشحات در این جراحی بسیار پایین است.

– احتمال عفونت بسیار کم است.

– امبولیسم چربی بسیار پایین است و تاکنون هیچ پرونده ای گزارش نشده است.

– لازم نیست فرد در بیمارستان بستری شود و بعد از درمان مرخص می شود.

– خستگی و آسیب جسمی در این جراحی کم تر از سایر جراحی های دیگری است.

– امن، موثر و آسان است.

– اگر کانولا هیچ بافت چربی را نبیند، سیستم امنیتی فعال اجازه توقف فوری را می دهد.

– درد کم یا بدون درد.

– امکان انقباض عالی پوست وجود دارد

– بهبود سریع

– ارزان تر

منبع : (https://drgoya.com/blog/)

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا