عمومیکسب و کار برتر

چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟

صدادار نبودن تلویزیون ال جی معمولاً بر اساس عوامل متعدد و مختلفی رخ می‌دهد. در بسیاری از مواقع افراد مجبور می‌شوند به علت نداشتن صدا برای تعمیر تلویزیون ال جی اقدام کنند. این امکان وجود دارد که پس از روشن کردن تلویزیون و گذشت یک بازه زمانی کوتاه از فعالیت آن به طور یکباره صدا قطع شود یا حتی در زمان روشن شدن هیچ صدایی از آن شنیده نشود. رخ دادن این مشکل می‌تواند مربوط به تنظیمات صدا، مین برد یا از طرف بلندگوها باشد که می‌توانید با تعمیر یا تعویض قطعات آن را برطرف کنید. در ادامه مطالب کامل‌تری برای صدا‌دار نبودن تلویزیون ال جی بیان می‌کنیم و پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟

دلایل متعدد صدادار نبودن تلویزیون ال جی کدام‌ها هستند؟

جهت رفع مشکل عدم صدادار بودن تلویزیون ال جی، در وهله‌ی اول باید متوجه شوید که مشکل به وجود آمده مربوط به کدام قسمت است. پس پیشنهاد می‌دهیم قبل از آنکه به سراغ قطعات سخت‌افزاری دستگاه بروید، حتماً تنظیمات آن را چک کنید و با استفاده از کنترل دکمه افزایش صدا، صدای تلویزیون را افزایش دهید.

در این بخش برخی از مشکلات مهمی که باید به رفع هر یک از آن‌ها بپردازید را بیان می‌کنیم. از جمله مواردی که در زمان روشن کردن تلویزیون ممکن است با قطع صدای آن روبرو شوید عبارت‌اند از:

–         بروز مشکل در تنظیمات صدای تلویزیون ال جی

دلیل مهم و حائز اهمیتی که باعث صدادار نبودن تلویزیون ال جی می‌شود، به‌هم‌ریختن تمام تنظیمات دستگاه است. شاید شما با زبان دستگاه آشنایی لازم را نداشته باشید.

شاید به طور ناخواسته باعث به‌وجودآمدن یک سری تغییرات در قسمت صدای آن شوید. در چنین شرایطی تلویزیون فقط قادر به نشان دادن تصاویر است، بدون آنکه کوچک‌ترین صدایی از آن خارج شود. در صورت رخ دادن هر یک از مشکلاتی که نام بردیم، باید برای برطرف کردن آن اقدام کنید که نحوه رفع هر یک با دیگری تفاوت دارد.

چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟
صدادار نبودن تلویزیون ال جی

–         بررسی و چک کردن تنظیمات صدای تلویزیون ال جی

در اولین قدم باید سراغ تنظیمات صدای تلویزیون ال جی بروید. پس از آنکه وارد تنظیمات شدید، باید تمام بخش‌های مربوط به تنظیمات صدای دستگاه را به طور دقیق چک کنید.

اگر با تنظیمات مربوطه آشنایی لازم را ندارید، بهترین و مناسب‌ترین راهکار این است که تنظیمات قبلی را ریست کنید یا روی حالت Default بگذارید. در چنین شرایطی اگر مشکل مربوط به تنظیمات باشد، صدای تلویزیون به طور مجدد برقرار می‌شود.

–         بررسی مین برد تلویزیون

صدای تلویزیون ال جی توسط مین برد و اسپیکرهای موجود روی آن تولید می‌شود، پس اگر این قطعات با کوچک‌ترین مشکلی روبرو شوند دیگر شاهد صدایی از سوی تلویزیون نخواهید بود. با این اوصاف می توان گفت یکی از بخش‌های مهم و حائز اهمیتی که تأثیر مستقیمی روی صدای تلویزیون به همراه دارد، مین برد آن است.

 صدای تولید شده از سوی تلویزیون با کمک مین برد به اسپیکرها انتقال می‌یابد. درصورتی‌که این بخش خراب شود، با صدای قطع شدن تلویزیون مواجه خواهید شد. خوشبختانه در اکثر مواقع شما می‌توانید با تعمیر مین برد تلویزیون ال جی به رفع این مشکل بپردازید و این کار را با استفاده از یک سری تجهیزات خاص و ویژه و سازگار با مین برد انجام دهید.

–         تعمیر یا تعویض بلندگوی تلویزیون

به وجود آمدن مشکل برای اسپیکر یا حتی قطع شدن اتصالات آن به مین برد، از دیگر دلایل مهم و حائز اهمیت جهت صدادار نبودن تلویزیون ال جی تلقی می‌شود. شما صدای تلویزیون را از طریق اسپیکر می‌شنوید؛ بنابراین چنانچه صدای دستگاه به طور کامل قطع شود، بروز مشکل یا خرابی اسپیکر یکی از دلایل اصلی آن محسوب می‌شود.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید آیا اسپیکر تلویزیون خراب شده است یا خیر، باید به سراغ بلندگوهای جانبی بروید و آن‌ها را به تلویزیون وصل کنید. اگر متوجه شدید که صدا از بلندگوهای جانبی پخش می‌شود، در این صورت باید برای تعمیر یا تعویض بلندگوی تلویزیون ال جی اقدام کنید.

–         بررسی کردن ریموت کنترل

یکی دیگر از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید مشکل صدادار نبودن تلویزیون ال جی را رفع کنید، بررسی ریموت کنترل است. با استفاده از دکمه ولومی که روی کنترل قرار دارد، صدای دستگاه را زیاد کنید. درصورتی‌که با وجود افزایش صدای تلویزیون ال جی اما باز هم صدای دستگاه قطع بود، پس مشکل مربوط به‌جای دیگری است و باید به سراغ سایر موارد بروید. البته پیش از این کار حتماً باتری کنترل را نیز بررسی کنید.

–         بررسی گیرنده دیجیتال

گاهی صدادار نبودن تلویزیون ال جی فقط به دلیل مشکلات مربوط به گیرنده دیجیتال آن است. این امکان وجود دارد که گیرنده دیجیتال دچار ایراد شده باشد که در نهایت قطع شدن صدای تلویزیون را به همراه دارد. فراموش نکنید که باید خود گیرنده و تمام اتصالات مربوط به آن را به طور دقیق چک کنید و از این موضوع مطمئن شوید که اتصالات کاملاً دقیق و اصولی به تلویزیون وصل شده است.

–         بررسی تنظیمات افکت صدا

اکثر تلویزیون‌های ال جی تنظیمات افکت صدا را تنها برای خروجی دارند. چنانچه این تنظیمات به‌صورت درست انجام نگیرد، ممکن است صدایی آن با قطع شود. درصورتی‌که تنظیمات افکت را به حالت عادی و اولیه خود بازگردانید، قطعاً موجب بازگشت صدای تلویزیون ال جی با حالت اولیه خود می‌شوید.

چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟
تعمیر تلویزیون ال جی

سخن پایانی

صدادار نبودن تلویزیون ال جی به‌عنوان یکی از مشکلاتی تلقی می‌شود که ممکن است بسیاری از افراد با آن روبرو شوند. در این مواقع پیشنهاد می‌دهیم قبل از تعمیر تلویزیون ال جی به یک سری موارد مهم مانند چک کردن ریموت تلویزیون ال جی، بررسی اسپیکر و غیره بپردازید.

 در برخی مواقع شما می‌توانید بدون تعمیر، مشکل به وجود آمده را رفع کنید، اما اگر احساس کردید که صدا نداشتن تلویزیون ال جی به دلیل مسائل پیچیده‌تری رخ داده است، می‌توانید به تکنسین‌های ماهر در این زمینه مراجعه کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن تعمیر دستگاه شما را انجام دهند.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا