اقتصادیکسب و کار برتر

بهترین روغن برای ام وی ام ۱۱۰

روغن موتور ام وی ام 110 و 110 S

در این مطلب  قصد داریم به تمام سوالات شما درباره روغن موتور ام وی ام 110 و تیپ‌های مختلف آن پاسخ دهیم. پیش از پرداختن به این موضوع، شما را به خواندن مقالات روغن موتور MVM X22، روغن موتور MVM X33، روغن موتور MVM 315 و روغن موتور مناسب MVM 550 درباره روغن موتور سایر خودروهای خانواده‌ی ام وی ام دعوت می‌کنیم. اکنون بهتر است به بحث اصلی برگردیم. انتخاب روغن موتور مناسب ام وی ام 110 به مشخصات فنی و موتور این خودرو وابسته است.

بهترین روغن برای ام وی ام ۱۱۰

مشخصات فنی ام وی ام 110 و 110 S

خودروی ام وی ام 110 اولین خودروی مونتاژ شده توسط مدیران خودرو است که در سال 1384 وارد بازار ایران شد. در مجموع ام وی ام 110 در سه نوع سه سیلندر، چهار سیلندر دنده‌ای و چهار سیلندر اتوماتیک تولید شد که ام وی ام 110 سه سیلندر بین سال‌های 84 تا 93، ام وی ام 110 چهار سیلندر اتوماتیک بین سال‌های 88 تا 93 و ام وی ام 110 چهار سیلندر دنده‌ای بین سال‌های 88 تا 95 در بازار ایران حضور داشتند.

موتور سه سیلندر 800 سی‌سی حجم و 12 سوپاپ، و موتور چهار سیلندر 1100 سی‌سی حجم و 16 سوپاپ دارد. هر دو موتور از نظر آلایندگی استاندارد یورو 3 دارند. از سال 1394 مدیران خودرو نخستین فیس‌لیفت این خودرو را با عنوان ام وی ام 110 S به بازار عرضه کرد. این خودرو از نظر ظاهری و فنی ارتقا یافته است ولی همچنان از یک موتور سه سیلندر با 1 لیتر حجم استفاده می‌کند که البته نسبت به موتور سه سیلندر در ام وی ام 110 قوی‌تر است.

در ابتدا دو تیپ از این خودرو به نام‌های ام وی ام 110 S کامفورت و ام وی ام 110 S لاکچری به بازار عرضه شدند، اما تولید آنها فقط تا سال 1396 ادامه یافت. از سال 1397 تنها یک تیپ از ام وی ام 110 S با نام اسپرت لاکچری تولید می‌شود . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موتور انواع خودرو ام وی ام 110 به جدول زیر مراجعه کنید:

نوع خودرو MVM 110
3 سیلندر
MVM 110
4 سیلندر
MVM 110S
3 سیلندر
نوع موتور چهار زمانه، خنک کننده با آب، دو میل سوپاپ روی سر سیلندر، DOHC انژکتور تزریق چند نقطه‌ای (MPFI)
حجم موتور (ml) 812 1051 998
نسبت تراکم 9.5:1 9:1 11:1
حداکثر قدرت موتور (اسب بخار) 51 68 68
دور موتور برای حداکثر قدرت موتور (r/min) 6000 5200 6000
حداکثر گشتاور موتور (N.m) 70 90 93
دور موتور برای حداکثر گشتاور موتور (r/min) 3500-4000 3000-3500 3500-45

روغن موتور ام وی ام 110 mvm110

حتما خودرو ام وی ام ۱۱۰ تاکنون در خیابان برای شما جلب توجه کرده است. این خودرو به دلیل سایز کوچک و هاچبک بودن به خود بسیار معروف است و وزن سبک آن نیز یکی دیگر از ویژگی های این خودرو است. خودرو ام وی ام ۱۱۰ توسط کمپانی چری تولید شده و در ایران با پشتیبانی و نمایندگی و مونتاژ مدیران خودرو، تولید شده است.

این خودرو در دو نوع سه سیلندر و چهار سیلندر در بازار موجود می باشد. نوع ۳ سیلندر این خودرو مصرف سوخت کمتری دارد و در بیرونش از چیزی حدود ۴.۵ لیتر در صد کیلومتر مصرف می‌کنند که تقریبا می توانند رتبه کم مصرف ترین خودرو را به خود بگیرد.

خودرو ام وی ام ۱۱۰ تقریباً کوچکترین سایز خودرو در بین خودروهای موجود در ایران را دارد و از لحاظ ظاهری و جمع و جور بودن برای کسانی که به این سبک خودرو علاقه مندند بسیار مناسب است. در صورت تصادف با این خودرو، ممکن است این قطعه دچار آسیب های احتمالی از جمله شکستن، خط برداشتن و کنده شدن بخشی از آن شود، که باید آن را تعویض و یا نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. این قطعه را می توان در لیست لوازم یدکی ام وی ام 110 به راحتی یافت و تهیه کرد.

بهترین و خرید روغن موتور ام وی ام ۱۱۰

روغن موتور این خودرو همانگونه که از سایز خودرو پیداست با توجه به کوچک بودن سوپاپ های این خودرو، روغن موتوری با استاندارد درجه ی گرانروی 10W40 است که کیفیت API آن می‌تواند SJ به بالا باشد. بنابراین روغن موتورهای 10W40که API آنها SJ یا SL می باشد، توسط “یزدان اویل” برای ام وی ام ۱۱۰ پیشنهاد میگردد.

حجم روغن موتور این خودرو تقریباً کمترین حجم روغن موتور خودرو هایی که در ایران هست را دارد. خودرو ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر، چیزی حدود ۲.۹ لیتر روغن موتور برای تعویض کامل با فیلتر احتیاج دارد و خودرو ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر، ۳.۶ لیتر روغن موتور برای تعویض کامل با فیلتر احتیاج دارد. بنابراین خرید یک بسته ی ۴لیتری کافی است.

اهمیت روغن موتور

روغن موتور (Motor Oil) وظیفه روانکاری قطعات موتوری خودرو و در نتجیه جلوگیری از به وجود آمدن اصطکاک در بین قطعات آهنی موتور و پیشرانه را دارد. با توجه به وظیفه آن، استفاده از روغن موتور با غلظت و کیفیت مناسب برای خودرو بسیار حائز اهمیت است.

منظور از بهترین روغن موتور برای خودرو چیست؟

زمانی که صحبت از بهترین روغن موتور برای ماشین می‌شود، ممکن است به گران قیمت ترین روغن موتور فکر کنیم که قطعا بهترین کارایی را برای خودرو ما خواهند داشت، اما به طور کلی بهترین روغن موتور خودرو آن محصولی است که قبل از داشتن کیفیت و قیمت مناسب، در وهله اول با موتور خودرو شما سازگار باشد لذا صرف نظر از قیمت روغن موتور، سازگاری با خودرو شما در انتخاب نوع محصول بسیار موثر است. به طوری که کیفیت پایین روغن موتور باعث روشن شدن چراغ روغن و استپ میشود.همچنین توجه داشته باشید که غلظت زیاد روغن موتور موجب افت راندمان موتور و غلظت کم آن باعث افزایش اصطکاک در قطعات موتوری خواهد شد.

راهنما بهترین روغن موتور برای ماشین شما

در این بخش به معرفی بهترین و مناسب ترین روغن موتور برای هر خودرو خواهیم پرداخت و غلظت و استاندارد های روغن موتور که مورد تایید شرکت سازنده هر خودرو است را برای شما معرفی کرده و برای هر استاندارد سه برند در رنج های قیمتی مختلف به شما پیشنهاد خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید روغن موتور داشته باشید. البته یک سری از برند های روغن موتور از بالا ترین کیفیت ها برخوردارند و بسیار برای خودرو ی شما مناسب اند که می توانید لیست برند های معروف روغن موتور را مطالعه نمایید تا انتخابی دقیق تر داشته باشید.

مجموعه ما به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین مرکز فروش لوازم یدکی ام وی ام انواع ماشین های خارجی و لوازم یدکی در سراسر کشور در تلاش است بهترین خدمات و بالاترین میزان کسب رضایت مشتری را فراهم آورد، کافیست به ما اعتماد کنید.

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا