عمومیکسب و کار برتر

خواص روغن ماکادمیا

شما می‌توانید برای بهبود سطح سلامتی پوست و موی خود از روغن ماکادمیا اصل به صورت موضعی استفاده کنید. این روغن دارای مواد مغذی و چربی‌های مفیدی است که به شما کمک می‌کند، پوست و مویی نرم و زیبا داشته باشید.

خواص روغن ماکادمیا برای پوست

جالب است بدانید که از روغن ماکادمیا در تولید لوسیون‌های پوستی و کرم‌های صورت استفاده می‌شود. روغن ماکادمیا اصل نتایج بسیار خوبی برای پوست شما به همراه دارد. نکته قابل توجه در مورد خرید روغن ماکادمیا این است که می‌توان آن را به صورت موضعی مصرف کرد تا نتیجه بهتری به دست آید.

جوان ‌سازی پوست

هر قطره از روغن ماکادمیا اصل سرشار از اسیدهای چرب ضروری، مانند اسید پالمیتولئیک است که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن دارای آنتی‌اکسیدان اسکوالن است. اسکوالن یک آنتی‌اکسیدان است که استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد. این خاصیت از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند و باعث محافظت از پوست در برابر سموم محیطی و آسیب UV می‌شود.

اسکوالن به طور طبیعی در بدن وجود دارد و جذب آن از طریق پوست آسان است. با این حال، پس از سی‌سالگی، تولید اسکوالن به شدت کاهش می‌یابد. با خرید روغن ماکادمیا این آنتی‌اکسیدان را می‌توانید به پوست خود هدیه دهید. خواص ضد باکتری اسکوالن علاوه بر مرطوب‌کنندگی پوست، آکنه و تحریکات پوستی را کاهش می‌دهد و به تعادل رنگ پوست نیز کمک می‌کند.

مرطوب ‌کننده پوست

روغن ماکادمیا دارای اسید اولئیک نیز هست. این اسید به جلوگیری از اتلاف آب ترانس اپیدرمی (TEWL) کمک می‌کند. این خاصیت باعث می‌شود که پوست شما مرطوب شود. اگر پوست خشک و حساسی دارید با خرید روغن ماکادمیا می‌توانید آن را با روشی طبیعی نرم و مرطوب کنید. جالب است بدانید که روغن ماکادمیا اصل یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده است.

ترمیم پوست

روغن ماكادميا سرشار از فيتواسترول است كه عناصر سازنده غشا سلولي و ساختار ما را تشکیل می‌دهند. فیتواسترول‌ها به همان روشی که کلسترول در پوست ما کار می‌کند، عمل می‌کنند. از این رو از روغن ماکادمیا اصل برای کمک به ترمیم پوست، استفاده می‌شود. از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند دیگری که در روغن ماکادمیا یافت می‌شود، توکوترینول‌ها هستند. توکوترینول یک نوع منحصر به فرد ویتامین E است که نه تنها پوست را تغذیه می‌کند، بلکه ماندگاری روغن را افزایش می‌دهد و پوست را از آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

ضد باکتری و ضد قارچ

ترکیبات فنلی موجود در روغن ماکادمیا خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد. این ترکیبات نه تنها آن را برای یک رژیم مراقبت از پوست سالم ضروری می‌کند، بلکه ماندگاری روغن را نیز به شدت افزایش می‌دهد. از این رو خرید روغن ماکادمیا به عنوان عنصر پایه مناسب برای محصولات مراقبت از پوست ضروری است.

خواص روغن ماکادمیا

خواص روغن ماکادمیا برای مو

روغن ماكادمیا اصل به عنوان یك محصول حالت دهنده مو در ماسک‌های مو و دیگر محصولات مانند آن استفاده می‌شود. خرید روغن ماکادمیا برای مو به شما کمک می‌کند تا موهایی نرم، سالم و شفاف داشته باشید.

تقویت موها

نفوذ روغن ماكادمیا اصل و طبیعی در مقایسه با برخی روغن‌های دیگر مؤثرتر است. مشخص شده است که روغن‌های گیاهی و میوه‌ای مانند روغن ماکادمیا یا روغن نارگیل به طور مؤثرتری در فولیکول‌های مو نفوذ می‌کنند. وقتی روغن ماکادمیا به ساقه مو متصل شود و آن را با اسیدهای چرب تقویت کند، فولیکول‌های موی شما قوی‌تر و سالم‌تر می‌مانند. استفاده از تونیک رویش مجدد مو بیز برای بهبود فولیکول مو و رویش مجدد موها به شما پیشنهاد می شود. روغن ماکادمیا همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان است که به موها کمک می‌کند تا از قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا از خود محافظت کنند.

مرطوب کننده مو

روغن ماكادمیا از چنان خواص مرطوب‌کننده‌ای برخوردار است كه موهای شما را سالم، نرم، حجیم و پرپشت‌تر می‌کند. اگر با موهای خشک یا آسیب‌دیده دست و پنجه نرم می‌کنید، استفاده از چند قطره روغن ماکادمیا در انتهای موهای شما می‌تواند آن‌ها را نرم و مرطوب کرده و به سلامت موها کمک کند.

مناسب موهای فر

روغن ماکادمیا به ویژه برای موهای فر محبوب است. موهای فر در برابر آسیب‌های محیطی آسیب‌پذیر هستند. این موها عموماً خشک بوده و به راحتی شکسته می‌شوند. با این حال می‌توانید با خرید روغن ماکادمیا به بازیابی رطوبت ساقه موی خود کمک کنید. این روغن پروتئین طبیعی به موی شما می‌دهد. همچنین موهای شما با این روغن راحت‌تر حالت می‌گیرد. خرید روغن ماکادمیا به شما کمک می‌کند تا پوست و مویی نرم، سالم و زیبا داشته باشید.

خواص روغن ماکادمیا
روغن‌ها و دانه‌های روغنی بسیاری در دنیا وجود دارند که در طول سال‌ها به انسان‌ها در پخت و پز و سلامت بدنشان کمک کرده‌اند. در بین آن‌ها شاید روغن ماکادمیا کمتر شناخته شده باشد. این روغن از دانه روغنی با همین نام گرفته می‌شود و دارای خواص بسیار فراوان است. روغن ماکادمیا سرشار از مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب مفید و پتاسیم است. به همین دلیل، بسیاری از مردم بر این باورند که روغن ماکادمیا دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل شما را با این روغن و خواص آن آشنا کنیم.

روغن ماکادمیا چیست؟

این روغن ظاهری شفاف و رنگ زرد روشن دارد که برخلاف روغن نارگیل در دمای اتاق مایع است. روغن ماكادمیا سرشار از اسیدهای چرب و پتاسیم است. به ویژه غلظت اسید پالمیتولئیک، آن را به عنصری محبوب در محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل می‌کند. از آنجا که آجیل ماکادمیا یکی از گران‌ترین آجیل‌های دنیا محسوب می‌شود، قیمت روغن ماکادمیا نیز بالاست. گرچه قیمت این روغن به عوامل بیشتری وابسته است.

کمتر کسی وجود دارد که دانه روغنی ماکادمیا را بشناسد. این دانه که می‌توان آن را جز آجیل‌ها نیز دانست، دارای طعمی قوی و مواد مغذی فراوانی است. دانه ماکادمیا روی درختان ماکادمیا که بومی استرالیا هستند، رشد می‌کنند. روغن ماکادمیا، که از دانه آن نیز ارزشمندتر است، مانند روغن زیتون، روغن ماکادمیا در دمای اتاق مایع است. مردم از این روغن در آشپزی و کاربردهای بهداشتی و زیبایی استفاده می‌کنند. رنگ آن شفاف تا کمی کهربایی است و طعم کمی آجیلی خود را حفظ کرده است.

خواص روغن ماکادمیا برای سلامتی

همانطور که گفته شد این روغن طیف گسترده‌ای از کاربردها را دارد و برای سلامتی نیز بسیار مفید است. در ادامه به برخی از خواص آن برای بدن انسان اشاره خواهیم کرد:
سلامت قلب
روغن آجیل ماکادمیا دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب مفید است که آن را از بسیاری از روغن‌های دیگر متمایز می‌کند، حتی روغن زیتون مقدسی که بسیاری از مردم آن را ستایش می‌کنند! همانطور که می‌دانید تری گلیسیریدها اساسا چربی در خون هستند که می‌تواند برای قلب شما بسیار خطرناک باشد، زیرا می‌تواند شریان‌ها را مسدود کند و احتمال حملات قلبی و سکته را افزایش دهد.
محتوای اسید اولئیک بالا در روغن آجیل ماکادامیا، که از روغن زیتون نیز بیشتر است، برای متعادل کردن مجدد سطح کلسترول و در واقع کاهش سطح تری گلیسیرید در خون مهم است. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ رایج‌ترین چربی‌هایی هستند که تعادل آن‌ها در بدن ما بسیار مهم است و بسیاری از واکنش‌های بدن به این دو بستگی دارد. روغن ماکادمیا اساسا این تعادل را دارد و آن را به عنوان منبعی از این چربی‌ها برای بدن انسان تبدیل می‌کند.

سطوح انرژی
روغن ماکادمیا دارای کالری بالایی نیز هست که می‌تواند انرژی لازم برای کل روز شما را تامین کند. همین زیاد بودن کالری آن اگر بیش از حد شود می‌تواند مشکل ساز باشد. بنابراین، هنگام مصرف مراقب دوز آجیل ماکادمیا و روغن ماکادمیا باشید، زیرا می‌تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود، که لیست طولانی از خطرات سلامتی را در پی دارد.

منبع غنی از آنتی اکسیدانی
تحقیقات نشان داده که روغن آجیل ماکادمیا حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها، از جمله توکوترینول‌ها، است که می‌تواند تاثیر به سزایی بر سلامت کلی بدن داشته باشد. آنتی اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. این رادیکال‌های آزاد یکی از موادی هستند که طی متابولیسم سلولی آزاد می‌شوند و می‌توانند طیف وسیعی از بیماری‌ها مزمن از جمله آپوپتوز و جهش سلولی را به دنبال داشته باشند. وجود مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان در روغن ماکادمیا آن را به یک مکمل قوی برای سیستم ایمنی بدن تبدیل می‌کند و می‌تواند به پاکسازی کل بدن شما کمک کند.

سلامت چشم
برخی از آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن ماکادمیا از دژنراسیون ماکولا جلوگیری کرده و روند پیشرفت آب مروارید را کندتر می‌کند. این امر از طریق همان فرآیند خنثی سازی رادیکال‌های آزاد مانند سایر اثرات آنتی اکسیدانی این حاصل می‌شود.

مراقبت از پوست
یکی از آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن ماکادمیا به نام اسکوالن بسیار کمیاب است و تاثیر بسیار قوی روی پوست ما دارد. اسکوالن یک آنتی اکسیدان طبیعی است که در بدن ما وجود دارد، اما افزودن مقدار بیشتری از روغن ماکادمیا می‌تواند به حفظ چربی زیر پوست کمک کرده و از چین و چروک، لکه‌های پیری، سرعت بهبود آهسته و سایر علائم پیری نیز جلوگیری کند.

اصلاح و آبرسانی
علاوه بر حفظ چربی‌های زیر پوست، روغن ماکادمیا می‌تواند پوست را آبرسانی کرده و آن را مرطوب نگه دارد. مرطوب نگه داشتن پوست به خصوص برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار مهم است، چرا که پوست با گذشت زمان می‌تواند خاصیت ارتجاعی خود را سریع‌تر از دست داده و زودتر چروک شود.
روغن ماکادمیا می تواند راهی فوق العاده برای مرطوب کردن روزانه پوست شما باشد، به خصوص برای مردانی که مرتب اصلاح می‌کنند. به جای استفاده از روغن‌های اصلاح سنتی، از ماهیت ضد التهابی این روغن که به تسکین پوست و جلوگیری از قرمزی آن کمک می‌کند، بهره بگیرید؛ زیرا به شما کمک می‌کند پوستی صاف‌تر و شفاف‌تر داشته باشید.

سلامت مو و لب
اگر موهای وزی دارید که بعد از حمام در هوا پخش می‌شوند و یا لب‌هایی دارید که در تمام طول سال خشک هستند، این روغن می‌تواند چاره کار شما باشد. محتوای اسید غنی روغن ماکادمیا نیز آن را برای موهای شما مفید می‌کند. مخلوط کردن آن با شامپوهای طبیعی می‌تواند به افزایش درخشندگی و سلامت موهای شما کمک کند و فولیکول‌های موجود در بستر آن‌ها را تقویت کند و ریزش مو را کاهش دهد. همچنین برای بهبود و تقویت بیشتر موهای خود میتوانید تونیک تقویت کننده مو ۳۰۰ میل بیز را در روتین مراقبت از موی خود قرار دهید.
جالب است بدانید این روغن را به دلیل داشتن خواص عالی در انواع محصولات آرایشی از جمله رژ لب، نرم کننده‌های پوست، کرم‌های ضد آفتاب و آبرسان‌های بعد از حمام، پاک کننده‌های لاک، شامپو، روغن‌های ماساژ و سایر محصولات پوستی استفاده می‌شود.

روغن تراپی موها
در روغن تراپی موها معمولا از این روغن استفاده می‌کنند، زیرا؛
• روغن ماکادمیا به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان خود می‌تواند به صاف کردن ساقه‌های مو، نرم شدن بافت و افزایش درخشندگی کمک کند.
• روغن ماکادمیا با خواص مرطوب کنندگی قوی که دارد می‌تواند کف سر را مرطوب کرده و پروتئین موها را به آن‌ها بازگرداند. این کار باعث تقویت موها می‌شود و در عین حال آن را قابل کنترل‌تر کرده و از وز شدن و گره خوردن نیز جلوگیری می‌کند
• روغن ماکادمیا پر از اسیدهای چرب است و به عنوان تغذیه کننده فولیکول‌های مو شناخته می‌شود. به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها، ممکن است به بهبود موهای آسیب دیده کمک کند.
طرز استفاده از روغن ماکادمیا
با استفاده از روش‌های زیر از روغن ماکادمیا استفاده کنید:
• ماساژ: چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را در روغن ماکادمیا ترکیب کنید تا یک روغن ماساژ تسکین دهنده و آبرسان درست کنید.
• ترکیب آن با روغن های دیگر: روغن حامل ماکادمیا یک پایه عالی برای ترکیب کردن با سایر روغن‌ها است. همچنین می‌توانید آن را به محصولات مراقبت از پوست مورد علاقه خود مانند سرم‌ها و مرطوب کننده‌های پوست اضافه کنید.
• ماسک مو: این روغن را روی پوست سر بمالید تا از آن به عنوان یک ماسک موی قوی بهره ببرید.

دکمه بازگشت به بالا