عمومیکسب و کار برتر

تاریخچه برند ساعت مچی امگا

داستان برند معروف امگا از سال 1848 آغاز شد، زمانی که جوان 23ساله جاه‌طلبی به نام لویی برانت کارگاه کوچکی را در شهر لشو دو فوند سوئیس به راه انداخت. برانت با رویای ساخت ساعت‌های جیبی ظریف، در ساخت ساعت‌های فوق‌العاده و بسیار دقیق به شهرت رسید و پایه‌های یک امپراتوری ساعت‌سازی را بنا نهاد.

تاریخچه برند ساعت مچی امگا

این برند مانند سایر برندهای لوکس ساخت ساعت را از هیچ شروع کرده و به‌جایی رسیده که اگر کسی به دنبال خرید ساعت مچی لاکچری باشد برند امگا جز اولین گزینه‌هایش خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم تاریخچه‌ی برند امگا را از ابتدای کار تا اکنون به‌طور مفصل شرح دهیم تا اگر قصد خرید ساعت امگا سواچ را دارید بیشتر با این برند حرفه‌ای و دیرینه آشنا شوید. برند Omega ساعت‌سازی خود را در سال 1848 یک کارگاه کوچک در شهر لشو دو فوند سوئیس آغاز کرد که توسط لوئیس برنت (Louis Brandt) پایه‌گذاری شده بود.

پس از مرگ لویی برانت، پسرانش لویی پل و سزار رویای او را ادامه دادند. آنها در تولید ساعت کامل امگا پیشگام بودند و خلاقیت بیشتری برای نوآوری داشتند. این حرکت در سال 1894 به ثمر نشست، زمانی که برند امگا صنعت ساعت‌سازی را برای همیشه تغییر داد. در آن سال، امگا اولین محصول تولید انبوه را در جهان معرفی کرد – کالیبر امگا. این اختراع انقلابی با استانداردسازی قطعات، تولید را ساده‌تر کرد. در سال 1931، کالیبر امگا با رکوردهای دقیق در رصدخانه ژنو، نام برند امگا را به شهرت بین‌المللی رساند.

با آغاز قرن بیستم، ساعت‌های امگا در خط مقدم فناوری زمان‌سنجی قرار داشتند. اما امگا می‌خواست دنیای ساعت‌های ورزشی را نیز متحول کند. بازی‌های المپیک موقعیت ایده‌آلی برای شرکت امگا بود تا توانایی‌های استثنایی خود را در زمان‌سنجی نشان دهد. در سال 1932، امگا زمان‌سنجی رسمی المپیک را به دست گرفت و مشارکت طولانی‌مدت خود را در رویداد المپیک آغاز کرد که بیش از 80 سال به طول انجامید. در هر مسابقه، امگا نوآوری‌های پیشگامانه خود در زمان‌سنجی را نشان داد. در المپیک 1948 لندن، شرکت امگا از اولین دوربین عکاسی رونمایی کرد که هر گونه شک و تردیدی در پایان مسابقه را از بین می‌برد.

با پیشرفت تکنولوژی، امگا از همه چیز از تاچ‌پد گرفته تا سیستم‌های زمان‌سنجی کاملاً کامپیوتری استفاده کرد. اما اینها فقط برای زمان‌سنجی نبود. مشارکت امگا به‌عنوان زمان‌سنج رسمی، یکپارچگی مسابقات المپیک را حفظ کرد. با زمان‌سنجی دقیق تا هزارم ثانیه، حتی کوچک‌ترین حرکات نیز قابل شناسایی بودند. این دقت تضمین می‌کرد که هر برنده‌ای بلامنازع است و هیچ حرکتی نادیده باقی نمی‌ماند. در طول چندین دهه پیشگامی در فناوری زمان‌سنجی، امگا در جاودانه‌سازی برخی از برجسته‌ترین لحظات تاریخ المپیک نقش به‌سزایی داشت.

از چهار مدال طلای جسی اُونز در سال 1936 تا دو‌ی سرعت یوسین بولت، امگا تمام موفقیت‌های بزرگ در المپیک را ثبت کرده است. هنگامی که نادیا کومانچی، اولین امتیاز کامل 10 ژیمناستیک را در سال 1976 کسب کرد، فناوری امگا آن لحظه را ثبت نمود. این شرکت شاهد نسل‌هایی از ورزشکاران خارق‌العاده بود که مرزها را جابجا کردند. امگا در حال حاضر یک رشته جدایی ناپذیر در ملیله المپیک است. تخصص امگا محدود به زمین نیست. افسانه این برند با سفر فضایی در سال 1962 آغاز شد و امگا اسپیدمستر اولین ساعتی بود که در پروژه مرکوری- اطلس۶ در فضا استفاده شد.

اما لحظه سرنوشت‌ساز امگا در سال 1969 با فرود آپولو 11 روی ماه رخ داد، رویدادی که کاوش‌های فضایی را برای همیشه تغییر داد. در حالی که جهان با بهت نظاره می‌کرد، باز آلدرین با Omega Speedmaster Moonwatch روی ماه قدم گذاشت. این اسپیدمستر با راهپیمایی نمادین روی ماه، جایگاه خود را به عنوان Moonwatch و نماد جاه‌طلبی انسان تا ابد تثبیت کرد و حتی نقش مهمی در سایر مأموریت‌های فضایی دهه 60 ناسا داشت. ساختار مستحکم و زمان‌سنجی این ساعت، آن را برای عملیات‌های فضایی عالی کرده است.

برند امگا را بهتر بشناسید.

کمتر کسی پیدا می‌شود که به ساعت مچی علاقه داشته باشد و نام برند امگا برایش بیگانه باشد. برند ساعت مچی امگا یک برند ساعت لوکس است که در گروه برندهای سوئیسی ساعت قرار دارد. در طول بازگشت دلخراش آپولو 13، این اسپیدمستر بود که زمان احتراق موتور را تعیین کرد تا از فرود ایمن روی زمین اطمینان حاصل شود. این لحظه سرنوشت‌ساز، شهرت آن را به عنوان یک ساعت فضایی ایده‌آل تضمین کرد. امروزه، Moonwatch نمادی است که اوج اکتشافات فرازمینی را نشان می‌دهد. برای دوستداران ساعت، این یکی از اقلام مورد علاقه کلکسیونرها است.

در طی سی سال اول ساعت‌سازی، برنت خاضعانه به فروش ساعت‌های خود به سراسر جهان ادامه داد. اما  وقتی او در سال 1879 درگذشت پسران او به نام‌های لوئیس-پاول و سزار به‌سرعت پا جای پای پدر گذاشتند تا بینش بی‌نظیر او را در ساعت‌سازی وسعت ببخشند. در سال 1885 برادرها موتور ساعت اختصاصی خود که به لابرادور مشهور بود را به‌طور انبوه روانه‌ی بازار کردند و چند سال بعد در سال 1892 اولین ساعت دقیقه‌شمار خود را معرفی کردند. تنها دو سال بعد برادران مشهور، موتور امگا – 19 خطی را راه‌اندازی کردند که‌موجی عظیم را در صنعت ساعت‌سازی ایجاد کرد و خیلی زود نام کمپانی خود را به نام این موفقیت عظیم تغییر دادند.

لوئیس- پاول برنت  و سزار برنت که راه پدر را ادامه دادند هر دو در سال 1903 از دنیا رفتند و بزرگ‌ترین کمپانی ساعت‌سازی سوئیس را با تولید 24000 ساعت در سال در 800 کارمند در به دست 4 جوان سپردند که بزرگ‌ترین آن‌ها پاول امیل برنت بود که در آن زمان هنوز 24 سال هم نداشت. برنت معمار و سازنده‌ی Omega بود. تأثیر او در نیم‌قرن آینده نیز احساس می‌شود. کمتر کسی پیدا می‌شود که به ساعت مچی علاقه داشته باشد و نام برند امگا برایش بیگانه باشد. برند ساعت مچی امگا یک برند ساعت لوکس است که در گروه برندهای سوئیسی ساعت قرار دارد.

این برند مانند سایر برندهای لوکس ساخت ساعت را از هیچ شروع کرده و به‌جایی رسیده که اگر کسی به دنبال خرید ساعت مچی لاکچری باشد برند امگا جز اولین گزینه‌هایش خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم تاریخچه‌ی برند امگا را از ابتدای کار تا اکنون به‌طور مفصل شرح دهیم تا اگر قصد خرید ساعت امگا را دارید بیشتر با این برند حرفه‌ای و دیرینه آشنا شوید. در طول قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، قبل از کوارتز و جی پی اس، صنعت و جامعه به ساعت های مکانیکی دقیق وابسته بود. برای تشویق به پیشرفت در این زمینه، مزایای زیادی برای کمپانی های ساعت سازی درنظر گرفته می شد و رقابتی هم بین کمپانی ها برای دقت در اندازه گیری زمان وجود داشت.

امگا در این میان به موفقیت های زیادی رسید و گوی سبقت را از دیگر رقبا ربود. امگا چندین رکورد در این زمینه دارد. در سال 1931، در فستیوال ژنو، امگا 6 جایزه اول را گرفت و در همان سال شعار « امگا، زمان دقیق برای زندگی» را برای خود برگزید. این تنها یک شعار مبالغه آمیز نبود. امگا تا سال ها بعد توانست در این زمینه همچنان در صدر بماند. چنانکه در سال 1950 ساعتی که در زیر می بینید و اولین ساعت با تنظیم کننده توربیلون است توانست رکورد دقت در زمان را فستیوال ژنو بزند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا