راهنمای خرید لباس ورزشی زنانه

روزهایی که برای تمرین خود شلوارک قدیمی و یک تیشرت نخی گشاد می‌پوشید، گذشته است. امروزه انواع لباس‌ ورزشی زنانه در مجموعه‌های متنوعی از سبک‌ها و رنگ‌ها عرضه می‌شوند که دائماً با مد روز تغییر می‌کنند، و دارای طرح‌های مهندسی شده‌ای هستند تا لباس‌های ورزشی شما راحت و کاربردی باشند.

راهنمای خرید لباس ورزشی زنانه

کارشناسان فروشگاه ورزشی اسپورتلند در اینجا در مورد لباس ورزشی زنانه و هر آنچه که باید در هنگام خرید آن بدانید صحبت کرده‌اند تا با استفاده از این راهنما تمرینات ورزشی خود را با لذت بیشتری انجام دهید.

درست است که اکثر لباس‌های ورزشی معمولاً راحت هستند، بسیاری از افراد به دنبال لباس‌ورزشی زنانه شیک و منحصربه‌فرد هستندکه بتوانند آن‌ها را با لباس‌های دیگر خود ست کنن.

از طرفی اکثر زنان، لباس ورزشی زنانه ای می‌خواهند که نرم و برازنده باشد، و زنانگی بیشتری را با جزئیات ظریف نشان بدهد. هنگام جستجو برای خرید لباس ورزشی زنانه مهم است که سبک‌های لباس ورزشی را متناسب با فعالیت‌های انتخابی خود انتخاب کنید. آیا لباس باشگاه زنانه برای کلاس HIIT می‌خواهید یا برای دوچرخه سواری؟ ورزش‌های با تأثیر بیشتر مثل کراس فیت به قطعات حمایتی بیشتری نسبت به فعالیت‌های کم‌تأثیر مثل کلاس یوگا یا تای چی نیاز دارند.

محبوبیت روزافزون لباس‌ ورزشی زنانه شیک و مد روز، لباس‌های زنانه راحت‌ را به چیزی تبدیل کرده است که به همان اندازه که برای باشگاه مناسب است می‌توان در خارج باشگاه نیز آن‌ها را پوشید.

اما شما برای تمرینات ورزشی خود به چیزی فراتر از شیک بودن نیاز دارید. لباس ورزشی زنانه با کیفیت بالا می‌تواند تجربه تمرینی شما را به دلایل متعدد افزایش دهد. اگر لباس شما ناراحت کننده باشد، به خوبی نفس نکشد، همیشه در حال پایین افتادن از کمرتان باشد یا روی زمین کشیده شود یا نیاز به تنظیم داشته باشد، می‌تواند حواس شما را از تمرین منحرف کرده و از تأثیر و لذت آن بکاهد.

پوشیدن لباس ورزشی زنانه مناسب نه تنها عملکرد شما را افزایش می‌دهد، بلکه به جلوگیری از آسیب‌های بی‌مورد نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، وقتی خوب به نظر می‌رسید، احساس خوبی خواهید داشت.

راهنمای خرید لباس ورزشی زنانه

ویژگی‌های لباس ورزشی زنانه مناسب چیست؟

در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که به گران‌ترین فروشگاه ورزشی بروید و یک مجموعه عالی را انتخاب کنید، اما دست نگهدارید. اول بینید که از چه تمرین‌هایی بیشتر لذت می‌برید و چه لباس ورزشی زنانه ای برای آن فعالیت‌ها بهتر عمل می‌کند.

جنس پارچه:

برخی از پارچه‌ها به گونه‌ای هستند که عرق را در حین ورزش از پوست شما خارج می‌کنند و برخی دیگر آن را جذب می‌کنند. وقتی صحبت از لباس‌های ورزشی می‌شود، باید بهترین پارچه را انتخاب کنید که با عملکرد شما مطابقت داشته باشد.

لباس ورزشی زنانه ساخته شده از پارچه‌های حاوی پلی‌پروپیلن یا پارچه‌هایی مانند COOLMAX® و SUPPLEX®  انتخاب خوبی برای ورزش و سایر فعالیت‌هایی هستند که در آنها احتمالاً زیاد عرق می‌کنید، زیرا اجازه می‌دهند عرق از پوست شما تبخیر شود.

از طرف دیگر، لباس ورزشی زنانه برای باشگاه از جنس نخ پنبه عرق را جذب می‌کند. به همین دلیل است که لباس ورزشی دخترانه یا زنانه نخی هنگام ورزش خیس و سنگین می‌شود.

 از انتخاب انواع لباس بدنسازی و ورزشی زنانه که تنفسی نیستند اجتناب کنید. هرگز از لباس‌های تولید شده از مواد پلاستیکی یا لاستیکی استفاده نکنید زیرا مانع از تبخیر عرق شده و دمای بدن شما را در طول تمرین بسیار بالا نگه می دارد.

تناسب لباس:

برای اطمینان از تناسب لباس ورزشی زنانه این نکات را در نظر بگیرید:

  • باید لباس اسپرت زنانه گشاد و راحت بپوشید. اما اگر در حال دویدن یا دوچرخه‌سواری هستید، از شلوارهای گشادی که ممکن است در پدال‌ها یا پاهایتان گیر کنند، اجتناب کنید.
  • برای فعالیت‌هایی مانند یوگا یا پیلاتس، لباس ورزشی زنانه شیک کشسان و متناسبی که عرق را از بین می‌برد، انتخاب خوبی هستند.

 به طور کلی، به خاطر داشته باشید که شما یک لباس ورزشی زنانه می‌خواهید که مانع انجام حرکات تمرینی شما نشود.

آب و هوا:

هنگام پوشیدن لباس ورزشی زنانه در فضای باز این نکات را در نظر داشته باشید:

  • آب و هوای گرم. در طول ماه‌های گرم تابستان، پارچه‌هایی را انتخاب کنید که به پوست شما اجازه تنفس بدهد و عرق را از بین ببرد. لباس اسپرت زنانه خنک و راحت بپوشیدکه به شما اجازه حرکت آزادانه را می‌دهد. در آفتاب داغ، لباس ورزشی زنانه رنگ روشن بپوشید. همچنین می‌توانید لباسی بخرید که جلوی اشعه‌های مضر خورشید را بگیرد. این لباس‌ها دارای برچسب فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) هستند.
  • هوای سرد. وقتی بیرون خیلی سرد است، باید لباس ورزشی دخترانه یا زنانه گرم بپوشید، اما به خاطر داشته باشید که وقتی ورزش می‌کنید ضربان قلب و دمای بدنتان افزایش می‌یابد. پس طوری لباس بپوشید که در صورت لزوم بتوانید آن‌ها را در بیاورید لباس ورزشی زنانه ضد عرق را روی لایه زیرین خود بپوشید و یک لایه عایق دما روی آن قرار دهید. همیشه سر، گوش‌ها و دست‌های خود را بپوشانید تا دمای بدنتان پایین نیاید.
  • آب و هوای مرطوب یا بادی. هیچ چیز نمی‌تواند بدتر از گرفتار شدن در باد و باران یک تمرین در فضای باز را خراب کند. روی لباس ورزشی زنانه خود یک لایه اضافه بپوشید که از پوست شما در برابر عوامل بیرونی محافظت کند. به دنبال عبارت «ضدآب» یا «مقاوم در برابر آب» روی برچسب لباس ورزشی زنانه بگردید. در حالت ایده‌آل، این لایه نیز باید قابل تنفس باشد.
  • هنگام ورزش در شب یا صبح زود، مطمئن شوید که لباس ورزشی زنانه شما دارای قطعات بازتابنده است.

راهنمای خرید لباس ورزشی زنانه

انواع لباس ورزشی زنانه

نیم تنه ورزشی

برای هر ورزشکاری داشتن یک نیم تنه ورزشی خوب ضروری است. زیرا در طول تمرینات شدید مانع آسیب دیدگی احتمالی رباط‌های قفسه سینه می‌شود.

تاپ‌ ورزشی

انتخاب تاپ مناسب برای تمرین به ترجیحات شخصی و نوع تمرینی که انجام می‌دهید بستگی دارد. برخی از افراد تاپ شل و تنفس‌پذیر را ترجیح می‌دهند که گردش هوای کافی را فراهم می‌کند، در حالی که برخی دیگر تاپ‌های جذبی را که همراه با بدن حرکت می‌کنند ترجیح می‌دهند.

شلوار و شلوارک ورزشی زنانه

پراستفاده‌ترین شلوار ورزشی زنانه لگ‌ها بوده و بعد از آن شلوارک‌ها انتخاب محبوبی هستند. لگ ورزشی زنانه همه کاره بوده، پوشش و پشتیبانی کافی را ارائه می‌دهد و تقریباً برای همه انواع ورزش‌ مناسب هستند. شلوارک بیشتر به عنوان لباس بدنسازی در نظر گرفته می‌شود زیرا به خوبی عضلات پا را به نمایش می‌گذارد.

ست ورزشی زنانه

انواع تاپ و شلوارک، تیشرت و شلوار و لباس ورزشی یکسره زنانه در بازار موجود هستند که این ست های ورزشی زنانه کار شما را برای رفتن به باشگاه راحت‌تر می‌کنند و نیازی نیست برای اینکه ببینید چه تیشرتی را با چه شلواری بپوشید زمان صرف کنید.

لباس ورزشی زنانه پوشیده

زنانی که عادت دارند لباس ورزشی پوشیده به تن کنند باید حواسشان باشد که جنس پارچه لباسی که انتخاب می‌کنند بسیار مهم است. بسیاری از برندها به طور فعال بر روی تولید لباس ورزشی زنانه برای زنان مسلمان کار می‌کنند تا آن‌ها بتوانند ضمن تلاش برای حفظ تناسب اندام با رعایت آنچه شرع و قوانین اجازه می‌دهد فعالیت نمایند.

بهترین مارک لباس ورزشی زنانه کدام است؟

اکثر برندهای لباس ورزشی زنانه اکنون محصولات تولیدی ضد رطوبت ارائه می‌دهند که نه تنها شما را خشک نگه می‌دارند، بلکه دمای بدن را تنظیم می‌کنند. مثل لباس ورزشی زنانه نایک در لاین Dri-Fit یا شلوار ورزشی زنانه Lululemon.  در بخش فناوری پیشرفته نیز می‌توانید لباس‌ ورزشی زنانه با ردیابی GPS، نمایشگر ضربان قلب، یا ساخت‌های هوشمند پشتیبانی‌کننده ماهیچه و اصلاح وضعیت قرارگیری بدن را بیابید.

  • در سایت لباس ورزشی زنانه نایک برای هر ورزشی که قابل تصور است، لباس فنی و مخصوص ورزشکاران وجود دارد.
  • لباس ورزشی زنانه آدیداس: اگر به دنبال لباس ورزشی زنانه سایز بزرگ می‌گردید قطعاً در آدیداس پیدا خواهید کرد.
  • لباس ورزشی زنانه ریباک: نیم تنه ورزشی و لگ‌های لوکس فوق‌العاده را می‌توانید در این برند پیدا کنید.

قیمت لباس ورزشی زنانه چقدر است؟

لباس‌ ورزشی زنانه می‌توانند طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها را شامل شوند، از برندهای مقرون‌به‌صرفه مانند Champion گرفته تا لباس‌ ورزشی با قیمت بالا مانند Lululemon یا Alo Yoga. هنگام خرید لباس ورزشی زنانه، در نظر بگیرید که آیا هزینه آن لباس برای اهداف تمرینی شما قابل قبول است یا خیر (مثلاً، اگر قرار است فقط یک بار در هفته بدوید، آیا به گران‌ترین شلوار ورزشی زنانه برای دویدن نیاز دارید؟). همچنین باید دوام و مقاومت لباس ورزشی در هنگام شستشو را نیز در نظر بگیرید.

لباس ورزشی زنانه خود را ازکجا تهیه کنید؟

اکثر ورزشکاران سراسر دنیا می‌توانند هرچه را می‌خواهند از سایت اصلی برندهای معتبر تهیه کنند. آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی در سایت لباس ورزشی زنانه از تمامی برندها را موجود دارد که ارسال به تمام دنیا را متقبل می‌شود. اما در ایران بخاطر وجود تحریم‌ها پیدا کردن لباس ورزشی زنانه اصل کمی سخت است. تنها راه، خرید از فروشگاه‌های ورزشی معتبر مانند اسپورتلند است که در سایت لباس ورزشی زنانه را از تمام برندهای معتبر موجود دارد و اصالت کالاهای خود را تضمین می‌نماید.

امروزه راه‌های بیشتری برای ورزش کردن نسبت به قبل وجود دارد و حتی لباس ورزشی زنانه متنوع‌تری برای انتخاب وجود دارد. با توجه به آنچه گفته شد لباس ورزشی جدید خود را بخرید از پوشیدنش لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا