اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

چگونه از بوی بد کفش‌های ورزشی خود رهایی پیدا کنیم؟

یا تاکنون فکر کرده اید که چرا مکانی با بوی بد وجود دارد؟! اگر در اتاق شما مکان و قفسه ای برای نگه داری کفش ها وجود دارد، احتمالا رایحه ای از بوی بد کفش در آن نقطه وجود دارد. بدیهی است اگر کفش ها بوی ناخوشایندی داشته باشند، در هر مرتبه استفاده پاهایی که این کفش ها را پوشیده اند نیز می توانند به این بو دچار شوند. همان طور که بوی بد لباس آزار دهنده است؛ بوی بد کفش نیز هم برای خودتان و هم اطرافیان بسیار آزاردهنده است! این موضوع، در فصل تابستان اهمیت بیشتری دارد؛ درجه حرارت بالا و گرم شدن هوا منجر به عرق کردن پاها می گردد و با ایجاد رطوبت در داخل کفش ها منجر به ایجاد بوی ناخوشایند می شود. بسیاری از افراد این موضوع را می دانند و در تلاش هستند تا این مشکل را رفع کنند اما هنوز موفق نشدند راهکار مناسبی پیدا کنند. محصولات فراوانی برای از بین بردن بوی کفش وجود دارد اما در این مطلب خانومانه به بهترین و ارزان ترین روش ها برای رفع این مشکل اشاره خواهیم کرد.

 ۱جوش شیرین

خوش بو کننده کفش نانوسان: یکی از کاربردی ترین محصولات در خانه جوش شیرین می باشد؛ پیش از این به تعدادی از کاربردهای آن اشاره کردیم از جمله: از بین بردن بوی نامطبوع یخچال، تمیز کردن حوله ها و تمیز کردن فرش. اینبار این ماده جادویی را برای از بین بردن بوی نامطبوع کفش استفاده خواهیم کرد! جوش شیرین، می تواند یک رفع کننده موثر برای بوی نامطبوع کفش باشد. شب ها مقداری جوش شیرین را داخل کفش های خود بپاشید و تا صبح به آن اجازه دهید تا جوش شیرین بوی نامطبوع کفش را جذب نماید. این نکته را به یاد داشته باشید که صبح روز بعد تمامی اثرات جوش شیرین را از داخل کفش های خود پاک نمایید.

۲روغن های ضروری

اسپری پاک کننده چربی نانوسان: روغن های ضروری فراوانی وجود دارند که می توانید هر کدام از آن ها برای از بین بردن بوی ارگانیسم های میکروسکوپی موجود در کفش انتخاب نمایید.

– مقداری از این روغن های معطر و ارگانیک را روی دستمال کاغذی بریزید.

– دستمال را درون کفش قرار دهید تا بوی کفش را از بین ببرد.

– این دستمال آغشته به روغن را به مدت چند ساعت و یا حتی یک شب در داخل کفش بگذارید.

۳الکل

بوگیر سطل زباله: نانو الکل، نه تنها بوی نامطبوع را از بین می برد بلکه با ضدعفونی کردن کفش ها باکتری ها و بوی بد کفش ها را به صورت دائمی از بین می برد. به همین دلیل است که الکل یک روش موثر برای رهایی از بوی نامطبوع کفش ها می باشد.

– داخل کفش را تا اندازه ای که خیس شود، الکل بریزید. مراقب باشید این کار را در نزدیکی شعله و حرارت انجام ندهید (انجام این عمل در نزدیکی شعله منجر به آتش سوزی می گردد). نکته دیگری که باید بدانید این است که از الکل برای کفش های چرم استفاده نکنید؛ الکل می تواند به چرم آسیب برساند.

– داخل کفش را تا اندازه ای که خیس شود، الکل بریزید و در محلی که گردش هوا برای تبخیر الکل وجود داشته باشد، قرار دهید.

– این کار را به طور مرتب انجام دهید تا از رشد احتمالی باکتری ها جلوگیری نماید.

چگونه از بوی بد کفش‌های ورزشی خود رهایی پیدا کنیم؟

۴جوراب

ممکن است ساده به نظر برسد، اما برای افرادی که فقط بوی نامطبوع کمی را از کفش می گیرند، پوشیدن جوراب بهترین انتخاب است. اضافه شدن یک لایه میان پا و کفش شما می تواند از ایجاد بوی نامطبوع کفش جلوگیری نماید. بعد از شستن جوراب، آن ها کاملا تمیز هستند و هیچ گونه ردی از بوی ناخوشایند بر روی آن ها نیست. بنابراین، قبل از پوشیدن کفش، جوراب تمیز به پا کنید و بعد از استفاده نیز آن ها را تمیز بشویید. فراموش نکنید که بعد از هربار استفاده جوراب ها را بشویید.

۵چای کیسه ای

بعد از نوشیدن چای کیسه ای، آن ها را دور نیندازید! چای کیسه ای حاوی تانن هایی است که در از میان بردن میکرو ارگانیسم های ایجاد کننده بوی نامطبوع درون کفش، بسیار قدرتمند هستند. بعد از نوشیدن چای، چای کیسه ای را از درون فنجان خارج کنید، اجازه دهید تا خنک شود. به مدت ۱ ساعت آن را در داخل کفش قرار دهید و بعد از این مدت آن را خارج کرده و باقی مانده آن را تمیز نمایید. تکه ای دستمال زیر چای کیسه ای قرار دهید تا به درون کفش نفوذ نکند.

۶پوست لیموترش

مقداری از پوست لیموترش را درون کفش قرار دهید؛ به مدت یک شب به آن اجازه دهید تا رایحه ای تازه به کفش ها ببخشد.

۷صابون

راه دیگر برای از بین بردن بوی بد کفش ها، قرار دادن یک قطعه صابون در داخل کفش می باشد. صابون متخلخل است و بو را جذب می کند و رایحه ای تازه و تمیز به کفش ها می دهد. این یک روش بسیار عالی می باشد.

آموزش ها و را از سایت خانومانه دنبال کنید

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا