جامعه

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

رئیس اداره کل بهداشت شهرداری تهران گفت: افراد کم درآمد ، مهاجران غیرقانونی ، سوء مصرف کنندگان مواد مخدر و افرادی که در شهرک های غیررسمی شهر زندگی می کنند توسط کمپین “تهران احیا شد” واکسینه می شوند.

به گزارش آپارات نیوز ، و طبق اعلام شهر ، زینب نصیری ، رئیس اداره سلامت عمومی تهران در مورد کمپین “احیای تهران” گفت: متاسفانه در تهران افرادی هستند که در برنامه ریزی واکسیناسیون دخیل نبودند ، اما تهران به همراه سازمان های وابسته خود واکسیناسیون این افراد را در دستور کار قرار داده و افراد آسیب پذیر ، مهاجران غیرقانونی ، افرادی که از مواد مخدر سوء استفاده می کنند ، افرادی که در سکونتگاه های غیررسمی شهر زندگی می کنند واکسینه می کند.

نصیری در مورد اهمیت واکسیناسیون عمومی افزود: واکسیناسیون عمومی زمانی م effectiveثر است که همه اعضای یک جامعه بدون توجه به موقعیت اجتماعی خود واکسینه شوند. در راستای این کمپین و با چنین رویکردی ، واکسیناسیون سالمندان و معلولانی که به دلیل شدت معلولیت یا نبود خانه موفق به واکسیناسیون شده اند ، به راحتی واکسینه می شود.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون این افراد گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران در حال جمع آوری اطلاعات افرادی است که از هفته گذشته در مراکز معلولین و سالمندان ثبت نام کرده اند و پس از بررسی وضعیت ، آنها در این زمینه نیستند. واکسینه شده ، به مراکز واکسیناسیون سیار معرفی می شوند.

رئیس اداره بهداشت شهرداری تهران در مورد افرادی که با واکسیناسیون مخالف هستند گفت: یکی دیگر از اقدامات اداره بهداشت شهرداری در این کمپین متقاعد کردن معلولانی است که قصد واکسیناسیون ندارند ، به این معنی که همکاران ما در خانه The Health و مرکز معلولیت ، پس از شنیدن دلایل آنها ، مشاوره و اطلاعات کافی در مورد مزایای واکسیناسیون به آنها ارائه می دهد.

نصیری با اشاره به نحوه اطلاع رسانی کمپین “تهران در حال زنده شدن است” افزود: انجمن معلولین اداره کل سلامت شهرداری تهران در حال حاضر 10 هزار عضو فعال دارد. شهروندان متقاضی واکسن باید در سیستم “همسایگی من” ثبت نام کنند یا با سیستم 137 تماس گرفته و کد 6 را شماره گیری کنند تا وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام کنند تا نیروهای متحرک برای تزریق واکسن در محل اقامت خود باشند.

سرپرست معاونت بهداشتی شهرداری تهران در مورد تعداد افراد آسیب پذیر در تهران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات سازمان بهزیستی در سال 95 ، حدود 120 هزار معلول در تهران با درجات مختلف معلولیت زندگی می کنند اما به دلیل این که مراحل ثبت نام به عنوان معلولین در کشور بستگی به اعلام سازمان بهزیستی و صدور کارت معلولیت دارد. متأسفانه این آمار هنوز دقیق نیست و نمی توان از آن به عنوان منبع استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا