جامعه

۸۵ طرح طب سنتی برای کمک به بهبود بیماران کرونا

۸۵ طرح طب سنتی برای کمک به بهبود بیماران کرونا

مشاور تجارت بین الملل دفتر پزشکی وزارت بهداشت ایران با اشاره به اینکه 85 پروژه تحقیقاتی برای کمک به درمان بیماری عروق کرونا مورد آزمایشات بالینی قرار گرفته است ، گفت: از این تعداد 23 پروژه به دفتر پزشکی ایران ارائه شده است وزارت بهداشت و 3 پروژه به کمیته علمی ارسال شد.

در مصاحبه ای با آپارات نیوز ، دکتر آرمان زرگران وی گفت: “تاکنون 85 پروژه تحقیقاتی مصوب در زمینه گیاهان سنتی و داروی مکمل برای کمک به درمان عروق کرونا تصویب شده ، کد را از کمیته اخلاق دریافت کرده و در سیستم آزمایش بالینی کشور ثبت شده و مجوز قانونی برای برای انجام پروژه. “

وی افزود: تعداد قابل توجهی از این پروژه ها با نتایج خوب انجام شده است و سه مورد از این پروژه ها به کمیته علمی ستاد در کرونا پیشنهاد شده و در حال بررسی بیشتر است. نتایج و گزارش نهایی 23 مورد از این 85 پروژه به دفتر پزشکی ایران در وزارت بهداشت ارائه شد که نتایج بسیار خوبی به دست آورد.

او بر آن تأکید کرد هیچ یک از این برنامه ها به درمان عروق کرونا نیاز ندارند و فقط برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب در نظر گرفته شده است.، ذکر شده: برخی از این داروها حتی می توانند زمان بستری شدن بیماران را به نصف کاهش دهند و به مبارزه با بیماری عروق کرونا قلب کمک کنند.. در مورد برخی پروژه ها افراد بیشتری و مطالعات چند مرکز انجام شده است و مقالاتی درباره بسیاری از پروژه ها برای انتشار در آینده نزدیک آماده شده است.

زرگران ادامه می دهد: ایجاد مرکز طب سنتی برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا قلب در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اتفاق مثبتی بود که سایر دانشگاه ها را به ایجاد چنین مرکزی تشویق کرد تا بیمارانی که مایل به دریافت داروهای سنتی هستند ، می دانم کجا با لبه های کلاهبرداران و سودجویان این حرفه مشورت کنید.

وی در مورد تعداد افرادی که در این مطالعات بالینی داروی سنتی را دریافت کرده اند ، توضیح داد: اندازه نمونه هر پروژه به ترتیب متفاوت است ، از حدود 300 تا 400 نفر به تعداد کمتری که در پروژه ها مطالعه می شوند.

مشاور وزارت بهداشت ایران در امور بین الملل گفت: “بسته به نوع برنامه ، ما جامعه هدف خود را قبل از شروع مطالعات بالینی تعیین خواهیم کرد.” برخی از طرح ها در بیماران سرپایی و برخی دیگر در بیماران بستری و حتی بدتر از آنها آزمایش شده اند. در واقع ، هر طرحی برای گروه با توجه به ادعایی که مطرح کرده استفاده می شود. گروه سنی نیز بسته به نوع مطالعه متفاوت است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا