راه هایی برای افزایش فالوور اینستاگرام
شما مثل بعضی از افراد، گول روشهای اشتباه و غیرواقعی افزایش فالوور اینستاگرام را نخورید. استفاده از خدمات خرید فالوور واقعی لایک زن ، میتواند به شما در رشد سریعتر در دنیای اینستاگرام کمک کند . چون حتی اگر هم تعداد فالوورهایتان زیاد شد، این نتیجه موقتی است و بعد از مدتی مخاطبان خود را از دست میدهید.
“چند کا فالوور داری؟” یکی از جملههایی که اخیر آن را زیاد میشنویم. یادم هست، تا چند سال پیش مردم برای اینکه اعتبار یک فرد را بسنجند، سؤالاتی از مدرک تحصیلی، میزان درآمد، محل سکونت و…میپرسیدند. اما خیلی جالب است، که امروز تعداد فالوور اینستاگرام هر فرد معیار اعتبار او شده است! حتی گاهی خودمان هم بارها برای اینکه اعتبار یک شخص، برند یا شرکت را بسنجیم، سریع به صفحه اینستاگرامش سر میزنیم، تا ببینیم چند کا فالوور دارد.
اگر قصد را داشته باشید، احتمالا اولین دغدغه خودتان هم افزایش فالوور اینستاگرام است. با اینکه برای فروش در اینستاگرام، لزوما به تعداد بالای فالوور نیاز ندارید، اما بههر حال بالا بودن تعداد آنها، برای موفقیت شما در ابعاد بزرگتر، ضروری است. افزایش فالوور اینستاگرام، خوب است؛ اما نه به هر بهایی! مثلا اینکه بخواهید فالوور فیک بخرید؛ نه تنها کمکی به شما نمیکند؛ که در آینده شما را بیچاره میکند و نمیتوانید از شر آن خلاص شوید. اما حالا میخواهم، روشهای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را به شما آموزش دهم.
از چه راههایی فالوور واقعی در اینستاگرام، جذب کنیم؟
وقتی صحبت از افزایش فالوور میشود، ذهن بسیاری از مخاطبان به سمت فالوور فیک و غیر فعال میرود. چون شرکتهای زیادی این وعده را به مشتری میدهند که مثلا تنها با 100 هزار تومان، به 20 k فالوور میرسی! در روشهایی که میخواهم بگویم، هیچ کلکی وجود ندارد، قطعا بارها تست و نتیجه خوبی از آن گرفته شده است. اگر شما هم به جای استفاده از ربات و فالوور فیک، به دنبال جذب فالوور واقعی هستید، بدون شک این راهنما به شما کمک خواهد کرد.
اصلا چرا میخواهید در اینستاگرام فعالیت کنید و مثلا 50 کا فالوور داشته باشید؟ میخواهید مرجعی برای شرکتتان داشته باشید؟ میخواهید فروش محصولاتتان را افزایش دهید؟ یا اینکه به دنبال برندینگ خودتان هستید؟ احتمالا یکی از اهداف زیر را دارید: هر هدفی داشته باشید، احتمالا نیازمند تعداد بالای فالوور هستید؛ اما روشهایی که برای هر کدام استفاده میکنید، یکی نیست. مثلا اگر میخواهید خودتان را در زمینه طراحی لباس عروس برند کنید، قطعا باید فالوورهای هدفمند و مربوط به محصولتان جذب کنید.
یعنی اینکه فالوورهایتان باید عموما خانمهای رنج سنی 20 تا 35 سال باشد. حالا اگر 20 یا 30 هزار فالوور مرد هم داشته باشید، عملا کمکی به شما نمیکند. یک نکته: البته این افراد شاید در ابتدای کار وجودشان بد هم نباشد؛ چون ظاهرا تعداد فالوورهایتان زیاد دیده میشود. اما بعد از مدتی باید یک فیلتر مشخص در نظر بگیرید. بعد از مدتی مخاطبان نامرتبط مثلا آقایان نیز خودشان بعد از مدت صفحه شما را ترک میکنند. این ریزش فالوور اصلا بد نیست؛ چون در مقابل فالوورهای پیجتان هدفمند شده اند. ولی مثلا یا اگر یک فروشگاه لوازم دکوری دارید، نیازی نیست فالوورهایتان تا این اندازه هدفمند باشد؛ چون مشتری از هر قشر و جنسیت میتواند باشد.
چند روز پیش به یک سالن زیبایی مراجعه کردم. موقع خروج، یک کارت ویزیت به من دادند. در مسیر خانه، سری به صفحه اینستاگرام سالن که آدرسش روی کارت نوشته شده بود، زدم؛ اما چیزی جز تصاویری از سر و کله مشتریان ندیدم. تمامی محتوای پیج اینستاگرام آنها مربوط به تصویر مشتریانی بود که به آرایشگاه مراجعه کرده بودند. این تصاویر مهارت مجموعه را نشان میداد؛ اما آیا به تنهایی دلیلی برای دنبال کردن آن توسط مشتری است؟ الان دیگر مثل چند سال پیش نیست، که با یک عکس خوش آب و رنگ، فالوور جذب کنید. بلکه علاوه بر آن، باید کپشن مناسب و جذابی هم داشته باشید. مثلا در همین پیج آرایشگاهی علاوه بر نمونه کارهایتان، این محتوا برایتان فالوور میآورد:
- روشهای نگهداری از مو،
- جلوگیری از ریزش
- بهبود بیماری های پوست و مو
- انتخاب استایل مناسب برای هر شخص
- و…
صفحه پروفایل شما اولین چیزی است که مخاطب قبل از فالو کردن از شما میبیند. و با همین صفحه تصمیم میگیرد که آیا شما را دنبال کند یا نکند. مثلا فرض کنید مخاطب با صفحه پروفایل شما با این مشخصات روبرو میشود: اول که به جای عکس از خودتان، تصویر یک دسته گل نرگس میبیند؛ سپس اسمتان که نوشتهاید: اکبر آقا.. بیوی آن هم که این است: سلطان غم مادر! شما برای سرگرمی پیج نزدهاید، هدفتان پول درآوردن و کسب اعتبار از اینستاگرام بوده است. پس باید در قدم اول یک پروفایل حرفهای داشته باشید. پروفایلی که مخاطب در همان 3 ثانیه اول متوجه کسب و کار و هدفتان شود.
مخاطب با دیدن صفحه شما این سؤالات برایش پیش میآید که: اصلا چرا من باید پیج شما را دنبال کنم؟ دنبال کردن آن چه فایدهای برایم دارد؟ پروفایل شما باید در همان لحظههای اول، جواب این سؤالات را به مخاطب بدهد؛ وگرنه احتمالا شما را دنبال نمیکند. اینکه در بیوی نوشته باشید ما یک سالن زیبایی حرفهای با فلان مدرک خارجی x، با 20 نفر پرسنل و چند سال سابقه هستیم، اصلا کافی نیست. در مقابل، به او بگویید، که قرار است در این پیج با انواع مدل مو، روشهای مراقبت از مو، مناسبترین استایل و رنگ مو برای شما آشنا شوید.
همچنین اگر سایت یا کانالهای ارتباطی دیگری هم دارید، آن را در پروفایل خود بیاورید. یک نمونه از پروفایل مناسب که همۀ نکات در آن رعایت شده را در تصویر میبینید: از تعدادی هشتگ مناسب استفاده کنید . استفاده از هشتگ در اینستاگرام، مانند کیورد برای موتورهای جستجو است. گاهی کاربران در اینستاگرام یک کیورد را سرچ میکنند، که اگر این کیورد هشتگ شما باشد و صفحهتان باز باشد، به آن کاربر نشان داده میشوید. پس ممکن است شما را فالو کند. خب حالا چگونه هشتگ گذاری کنیم؟
خیلی خلاصه به شما بگویم، که داشتن تعداد هشتگ زیاد برای پستهایتان، نه تنها خوب نیست، بلکه تأثیر منفی هم دارد. چرا؟ چون برای اینستاگرام اسپم شناخته میشود. بهترین حالت هشتگ گذاری این است که: تعدادی هشتگ تخصصی و پرجستجو برای کسب و کار خود پیدا کنید؛ البته نه به این معنا که برای همۀ پستهایتان فقط از این هشتگها استفاده کنید. استفاده از هشتگهای مشابه برای همۀ پستها، اشتباه و اسپم است. شما باید برای هر پست از 2 یا 3 هشتگ تخصصی، به علاوه 5 یا 6 هشتگ متغیر دیگر و مرتبط با پستتان استفاده کنید.
- بهترین تعداد هشتگ برای پست، 7 یا 8 تاست و بیشتر از این ممکن است خطرناک باشد.
- برای پستها هشتگهای کاملا مشابه در نظر نگیرید.
در کنار اینستاگرام، وب سایت خود را هم داشته باشید با اینکه اینستاگرام، همین الان 24 میلیون کاربر ایرانی دارد و فضای وسیعی برای فعالیت شماست؛ اما باز هم همۀ مخاطبانی که به دنبالش هستید، آنجا حضور ندارند. پس چگونه باید به آنها دسترسی پیدا کنیم؟ از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل. خواه ناخواه بخشی از مخاطبان شما، به جای استفاده از اینستاگرام، چیزی که میخواهند را در گوگل سرچ میکنند تا به یک سایت برسند. پس این فرصت خوبی است که این افراد را هم جذب و به پیج اینستاگرامتان بکشانید. اتفاقا این افراد نسبت به بقیه، با اعتماد و اشتیاق بیشتری شما را در اینستا خواهند کرد. اگر بزرگترین فروشگاههای اینترنتی را هم بشناسید، میبینید که ابزار اصلی آنها سایت فروشگاهیشان است و از این طریق افراد را به پیجشان هدایت میکنند.
شاید بگویید، راه اندازی و مدیریت سایت نسبت به اینستاگرام، کار سخت و زمانبری است؛ این حرف تا دو سه سال پیش درست بود! اما الان با وجود سایتساز و فروشگاهسازها میتوانید در کمتر از یک ساعت سایتتان را راه اندازی کنید. اگر باورتان نمیشود، برای ساخت فروشگاه اینترنتی یا فرصت 7 روز تست رایگان پرتال را امتحان کنید، تا ببینید به همان راحتی اینستاگرام میتوانید سایت خود را هم داشته باشید. هر سؤالی هم داشتید، با شماره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. محتوای مفید و جذاب منتشر کنید . محتوای جذاب و مفید معمولا از دو جهت باعث افزایش فالوورهایتان میشود:
- از طرف فالوورها، به اشتراک گذاشته میشود.
- از طرف خود اینستاگرام، به اشتراک گذاشته میشود؛ یعنی همان صفحه اکسپلور.
اگر پست شما به صفحه اکسپلور راه پیدا کند، قطعا افراد زیادی شما را دیده و دنبال میکنند. خب حالا چگونه باید به صفحه اکسپلور بیایید؟ برای رفتن به صفحه اینستاگرام، حدود 100 فاکتور بررسی میشود، که یکی از مهمترین آنها، تعامل کاربران شما با آن پست است (یا همان اینگیجمنت). یعنی باید بتوانید پستی منتشر کنید، که برای فالووهای فعلیتان چالش و تعامل (لایک، کامنت، اشتراک گذاری) ایجاد کند. اگر مخاطبانتان هدفتان را شناخته باشید، حتما میدانید چه چیزی برای آنها چالش برانگیز است و احتمالا درگیرشان میکند. در ضمن، محتوا که میگوییم منظور تنها متن نیست، ویدئو و عکس هم شامل آن میشود. که اتفاقا محتوای ویدیویی یا ، تأثیر فوقالعادهای در جذب فالوور و به اشتراک گذاری بیشتر دارد.