جامعهکسب و کار برتر

فوق العاده ترین روش افزایش فالوور اینستاگرام

بهترین و موثرترین راه‌های افزایش فالوور در اینستاگرام

انجام تبلیغات در شبکه محبوب و جهانی اینستاگرام تأثیر بالایی برای پیشرفت کسب و کار شما دارد، به این شرط که به درستی و با توجه به الگوهای این شبکه مورد استفاده قرار گیرد. در شبکه مجازی اینستاگرام شما می‌توانید با ایجاد یک محتوای جذاب که برای بیننده مؤثر واقع شود به خوبی محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید و به فروش برسانید و یا اینکه صرفا تلاش کنید تا بیننده جذب کنید و افزایش فالوور داشته باشید. این امر سبب می‌شود که شما در واقع برند خود را در اینستاگرام بسازید و یا آن را مورد بازسازی قرار دهید. در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه تولید محتوا و راه‌های جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام آشنا کنیم و درباره رکورد بالاترین فالوور اینستاگرام خواهیم گفت. پس تا انتها همراه ما بمانید.

فوق العاده ترین روش افزایش فالوور اینستاگرام

نکات مهم در ساخت محتوای اینستاگرامی

محتوایی که به منظور تبلیغات ایجاد شده باشد باید اول از هر چیز روان و قابل درک و فهم باشد. رعایت این نکته سبب می‌شود که افراد زیادی جذب محتوای تبلیغاتی شما بشوند و اقدام به خریداری محصول کنند یا اینکه شما را به دوستان خودشان معرفی کنند. اگر محتوای شما به گونه‌ای سخت و پیچیده باشد که مخاطب نتواند با آن ارتباط برقرار کند، مسلما کسب و کار شما پیشرفت نخواهد کرد و شما به هدف خودتان در جذب مشتری در فضای مجازی و افزایش فالوور در اینستاگرام یا Increase Followers On Instagram که این روزها طرفدار فراوانی پیدا کرده است نخواهید رسید.

ایجاد یک موضوع مناسب برای محتوای اینستاگرامی

اولین اقدام برای تولید محتوای اینستاگرام ایجاد یک موضوع مناسب برای محتواست؛ شما می‌توانید با راه‌های گوناگونی یک موضوع درخور توجه و جذاب را پیدا کنید. بهتر است قبل از انتخاب موضوع مناسب اطلاعات بیشتری کسب کنید و بررسی‌های زیادی انجام دهید. شما باید از قبل بدانید که کدام موضوع باعث افزایش فالوور بیشتری در اینستاگرام می شود و آن ها را به سمت صفحه شما می‌کشاند؛ یا این که در زمان حال افراد، بیشتر به دنبال چه چیزهایی هستند. اگر شما کسب و کار خاصی دارید، می‌توانید موضوعی جذاب در حیطه کسب و کار خود و یا فروش محصول خود ایجاد کنید.

استفاده از هشتگ‌های مناسب

در اقدام بعدی حتما باید توجه داشته باشید که اگر قصد دارید محتوای اینستاگرامی که مخاطب زیادی جذب کند ایجاد کنید، باید از هشتگ‌های مناسبی که کاربران بیشتر مورد جستجو قرار می‌دهند، استفاده کنید. این روش یک روش بسیار ساده و پرکاربرد در تولید محتوای اینستاگرام است که می‌تواند کاربران فراوانی را به سمت کسب و کار شما و یا پیج شما بکشاند. بهتر است هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید با کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان ارتباط داشته باشد.همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هشتگ می‌توانید مقاله هشتگ چیست و نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام را بخوانید.

بعد از توجه به این دو نکته اصلی حتما در نظر داشته باشید که محتوایی که در اینستاگرام ایجاد می‌کنید براساس هدفتان باشد و در این راستا بتواند کاربران زیادی را جذب کند و برای شما افزایش فالوور اینستاگرامی را به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به ساخت پیج و جذب فالوور اینستاگرامی هدف مناسب خود و کاربران مناسب پیج را در نظر بگیرید. اگر یک هدف منحصر به فرد و کاربردی برای تولید محتوای اینستاگرامی برای خود داشته باشید که این هدف مطابق خواسته و سلیقه کاربران باشد، تولید محتوای شما کاربردی‌تر و مفیدتر واقع خواهد شد.

سعی کنید محتواهای خود را به گونه‌ای انتخاب و ایجاد کنید که کاربران زیادی را به خود جذب کند تا شما را دنبال کنند و تمام محتوا‌های پیج شما را زیر نظر داشته باشند. از این طریق می توانید فروش خود را نیز افزایش دهید.

یکی دیگر از نکات مهم در تولید محتوای اینستاگرام این است که شما قادر باشید محتوای پیج خود را مورد بهینه سازی قرار دهید. می‌دانید که در شبکه مجازی اینستاگرام نمی‌شود صرفا تولید محتوا انجام داد و قوانین اینستاگرام را فراموش کرد. بنابراین حتما باید به بهینه سازی محتوای اینستاگرامی توجه کرد.

در اینجا به چند مورد از راه‌های بهینه سازی محتوای اینستاگرامی اشاره می‌کنیم:

  • تکمیل اطلاعات پروفایل پیج؛ بهترین انتخاب را برای نام پیج و برند خود داشته باشید و تصویری مناسب برند برای عکس پروفایل پیج انتخاب کنید.
  • قبل از اینکه اقدام به تبلیغ و جذب فالوور برای پیج خود کنید، سعی کنید محتواهایی مناسب در پیج خود قرار دهید؛ تا زمانی‌ که کاربری به پیج شما سر زد از تصاویر و محتواهای پیج شما لذت ببرد و شما را دنبال کند. حتما سعی کنید با سایر پیج‌ها تعامل داشته باشید تا برند خود را معتبر کنید.
  • از قانون مربع برای تولید محتوای اینستاگرامی استفاده کنید؛ این قانون به شما می‌گوید که از هر ۹ پستی که در پیج قرار می‌دهد ۴ تای آن دارای محتوای مفید و قابل استفاده باشد، ۳ پست از ۹ پست قرار داده شده می‌تواند به صورت گفتگو با کاربر باشد و ۲ پست باقی مانده دیگر نیز برای تبلیغات و ارتقای کسب و کارتان باشد.
  • استفاده از تصاویر مناسب و کاربردی جهت ارتقای پیج که می‌تواند متناسب با کسب و کارتان باشد.
  • در کپشن پست ها حتما از محتواهای جذاب که مطابق خواست کاربران و همچنین در راستای هدف کسب و کارتان باشد استفاده کنید. . بهتر است برای اینکه ارتباط خوبی با کاربران برقرار کنید از داستان‌ها، تجربیات خود و سایر مطالب جذاب استفاده کنید.

حذف فالورهای فیک

اگر مدتی است که برای نشان دادن تعداد بالای فالوورهای خود، فالوور فیک خریده‌اید بهتر است همین الان نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید. ممکن است با خود بگویید پیج من نهایتا ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر فالوور واقعی دارد و این موضوع به کسب و کار من صدمه می‌زند. حق با شما است اما تا بحال به عواقب داشتن فالوور فیک فکر کرده‌اید؟

اینگونه فالوورها بر خلاف فالوورهای واقعی باعث می‌شوند تعامل پیج‌تان کاهش یابد زیرا دنبال کنندگان غیر واقعی اصولا وارد تعامل با شما نمی‌شوند. از سوی دیگر، الگوریتم اینستاگرام پست‎های شما را بر مبنای تعدادلایک و کامنت دریافتی در اکسپلور نمایش می‌دهد. به همین دلیل تعامل پایین در پیج، هیچگاه شما را به سمت اکسپلور نمی‌برد درحالیکه این موضوع برای ادامه فعالیت پیج‌تان بسیار ضروری است. البته ماجرا به همین‎جا ختم نمی‌شود و خرید فالوور فیک منجر به بسته شدن پیج هم خواهد شد.

حال که متوجه شدید دنبال کنندگان غیر واقعی چه بلایی بر سر پیج و کسب و کارتان می‌آورند، باید به سرعت آن‌ها را حذف کنید. اگر تعدادشان کم باشد که به تنهایی قادر به انجام هستید اما برای تعداد بالای فالوورهای فیک، بهتر است سراغ ربات اینستاگرام بروید.

یک پروفایل جذاب تنظیم کنید

بنظر شما در اینستاگرام اولین چیزی که توجه مخاطب شما را جلب می‌کند چیست؟ درست حدس زدید: “ابتدا عکس پروفایل و سپس، بیوی پروفایل”. اینجا است که متوجه میزان اهمیت عکس و بیو خواهید شد. به طور کلی، پروفایلی که برای اینستاگرام خود تنظیم می‎کنید همچون ویترین مغازه ای است که در آن به فروش محصول یا خدمات خود می‌پردازید. اگر ویترین مغازه‌ شما جذابیت بالایی نداشته باشد، مشتریان نیز رغبتی برای ورود به فروشگاه ندارند حتی اگر محصولتان بهترین کیفیت بازار را داشته باشد!

در ادامه به مهم‎ترین نکاتی که در آواتار (عکس پروفایل) و نوشتن بیوگرافی باید مورد توجه قرار دهید، اشاره می‌کنیم:

  • اگر پیج‌تان به نوعی فروشگاه محصولات شما است، بهتر است عکس پروفایل نیز در راستای فعالیت تجاری شما باشد. یعنی لوگو یا تصویر محصولات بهترین گزینه برای عکس هستند.
  • بهترین سایز برای تصویر، ۱۸۰ × ۱۸۰ است.
  • نام کاربری شما نیز قابلیت سرچ در اینستا را دارد، پس در انتخاب آن دقیق باشید.
  • توسط بیو به مخاطبان خود اعلام می‎کنید که فعالیت شما چیست؟ چه کسی هستید و چرا باید مخاطبان شما را فالو کنند؟
  • راه‎های ارتباطی مانند آدرس فروشگاه، شماره تماس و ایمیل را در بیو بنویسید.
  • لینک سایت خود را در قسمت بیو قرار دهید و از این طریق نیز به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنید.
  • دکمه‌های تماس (Call To Action) همچون وارد وب‌سایت شوید را درج کنید.
  • از ایموجی‎ها در متن بیو استفاده کنید. ایموجی، رنگ و لعاب خوبی به پروفایل می‎دهد و مخاطب را به سرعت جذب می‎کند.
  • از جملات کوتاه، ساده و بی تکلف برای متن استفاده کنید.

طراحی تقویم محتوایی

اگر می‌خواهید در کسب و کار خود موفق باشید و همزمان نیز در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، بناچار باید یک تقویم محتوایی خوب طراحی کنید. در این تقویم که چیزی شبیه به جدول زمانبندی است، تمامی جوانب فعالیت در اینستاگرام مانند ساعات، تاریخ انتشار پست، نوع محتوا و… مشخص می‌شوند.

در واقع، برنامه ریزی کتبی محتواهایی که در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده باید منتشر شوند، در این نوع تقویم انجام می‌شود. با استفاده از این تکنیک، شما تسلط بیشتری بر ظرفیت‌ها و نقاط ضعف پیج خود دارید. از این رو، بهتر از سایر رقبا می‎توانید با در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان پیج، علاوه بر برنامه ریزی برای آینده، به تغییر روند کنونی فعالیت‌های خود نیز بپردازید.

برای طراحی یک تقویم محتوایی عالی باید تمام جوانب کار را درنظر داشته باشید و برنامه ریزی خود را براساس هدف اصلی پیج انجام دهید. هرگاه که از هدف اصلی دور شوید، میزان موفقیت در آینده هم کاهش خواهد یافت.

موضوعات مهمی که در یک تقویم (instagram Content Calendar) وجود دارند به شرح زیرند:

  • محتوای پست‌ها
  • فرمت و نوع محتوا
  • هشتگ‎ها
  • تاریخ انتشار پست‌ها
  • ساعت انتشار
  • روزهای خاص در تقویم
  • مسئولین تولید و انتشار محتوا
  • اینفلوئنسرها و همکارانی که با آن‌ها در تعامل هستید
  • لینک‎های مورد استفاده

مدیران شبکه‌های اجتماعی و کارشناسان بازارایابی محتوا برای ساخت تقویم محتوا، از ابزارهای مختلفی همچون ابزارهای زیر استفاده می‌کنند:

    google sheets

    Google Calendar

    Microsoft Excell

تعامل با پیج های مرتبط

از دیگر راه‌های افزایش فالوور که هزینه‌ای هم برای شما نخواهد داشت، تعامل و برقراری ارتباط با پیج‌هایی است که در حوزه کاری‌تان فعالیت می‌کنند. بمرور که در اینستاگرام فعال باشید، پیج همکاران خود را می‌بینید، فقط به راحتی از کنار آن‌ها عبور نکنید.

سعی کنید علاوه بر فالو کردن،  وارد گفتگو با صاحبان و یا ادمین‎های اینگونه پیج‎ها شوید. به تبادل با همکاران خود فکر کنید، زیرا تبادل باعث می‎شود مخاطبان جدیدی وارد پیج‎تان شوند و از سوی دیگر، شما را در لیست Suggestion کاربران قرار خواهد داد. در نهایت، با استفاده از فرصت تبادل، شانس بیشتری برای دیده شدن و جذب فالوور دارید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا