عمومیکسب و کار برتر

آیا پرده شید بهترین انتخاب برای آشپزخانه شماست؟

محتوای این مطلب مخفی کردن

پرده زبرا برای آشپزخانه مناسب است؟ بررسی کامل + قیمت

پرده‌های زبرا از چندین سال پیش در منزل ما ایرانی‌ها استفاده می‌شود، اما مدتی است که انواع جدیدی از این پرده وارد بازار شده که با طرح و تنوعش توانسته محبوب دل‌ها شود! در این مقاله قرار است ابتدا بفهمیم که اصلاً پرده‌ زبرا برای چه مکان‌هایی مناسب است، سپس در مورد قیمت پرده زبرا و مدل‌های شید و کرکره‌ای هم اطلاعاتی به دست بیاوریم که مطمئنیم می‌تواند در تصمیم‌گیری برای خرید کمک‌تان کند.

آیا پرده شید بهترین انتخاب برای آشپزخانه شماست؟

پرده زبرا مناسب چه مکان‌هایی است؟

پرده زبرا به دلیل تنوع زیادی که دارد، چندین سال است که مورد توجه طراحان دکوراسیون و خانم‌های خوش‌ذوق قرار گرفته است. از جمله ویژگی‌های جالب توجه این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ساخت در اندازه‌های دلخواه با توجه به نیاز مخاطب
  • تنوع طرح و رنگ
  • قابلیت چاپ تصویر دلخواه
  • قابلیت باز و بسته شدن با ریموت و به شکل دستی
  • قابل شستشو بودن
  • و…

اما سوال اساسی اینجاست که این پرده‌ها مناسب کدام بخش از منزل ما هستند؟

شاید فکر کنید که داریم اغراق می‌کنیم، ولی بهتر است بدانید که پرده زبرا در همۀ بخش‌های خانۀ شما قابل استفاده است. از اتاق خواب کودک گرفته تا اتاق خواب خودتان، پذیرایی و حتی آشپزخانه. دلیل این موضوع هم برمی‌‌گردد به تنوع بالای طرح و رنگ که پرده‌های زبرا دارند. مخصوصاً برای آشپزخانه و سالن پذیرایی که روی زیبایی خانه تاثیر زیادی دارند، می‌توانید از رنگ‌بندی و طرح‌های موجود این پرده‌ها کمک بگیرید یا حتی طرح دلخواه خودتان را چاپ کنید.

آیا پرده زبرا قابل شستشو است؟

مهم‌ترین و چالشی‌ترین سوال دقیقاً همین است! مخصوصاً اگر بخواهید که از این پرده در آشپزخانه منزل خودتان استفاده کنید.

باید بگوییم که بله! پرده زبرا کاملاً قابل شستشو است و می توانید راهنمایی های نحوه شستشو این نوع پرده ها را یاد بگیرید. با توجه به متریال به‌کار رفته در پرده های زبرا، در صورت نیاز می‌توانید آنها را به‌راحتی بشویید. حتی بعضی از خشکشویی‌های معتبر هم خدمات شستشوی پرده زبرا را ارائه می‌کنند. به همین دلیل است که در اغلب آشپزخانه‌های منازل مدرن، بانوان ترجیح می‌دهند که از پرده زبرا بجای پوستر دیواری سه بعدی استفاده کنند.

قیمت پرده زبرا

قیمت پرده زبرا بر اساس واحد مترمربع تعیین می‌شود. اغلب این پرده‌ها در هر مترمربع قیمتی بین ۲۰۰ تا چند صدهزار تومان دارند. پیشنهاد می‌کنم همین حالا وارد صفحۀ خرید پرده زبرا در وب‌سایت شوید تا علاوه‌بر مشاهدۀ بیشتر از ۳۰۰ طرح پرده، قیمت هرکدام را هم بررسی کنید.

فرق پرده زبرا با پرده کرکره ای و پرده شید در چیست؟

پرده زبرا درواقع ترکیبی از پرده شید و پرده کرکره ای است. پرده کرکره‌ ای نوع دیگری از پرده‌های محبوب به حساب می‌آید. البته امیدوارم تصور نکنید که منظورم از پرده کرکره ای، آن پرده‌های قدیمی و نه چندان جذاب خانه پدربزرگ‌هاست! پرده ‌های کرکره ‌ای امروزی در 2 نوع آلومینیومی و چوبی به بازار عرضه شده‌اند که شما می‌توانید خیلی راحت با توجه به دکوراسیون منزل و رنگ‌هایی که در آن استفاده کردید، پرده دلخواه‌تان را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنم حتماً برای دیدن انواع طرح‌های پرده کرکره ای چوبی، به وب‌سایت ما سری بزنید. در این سایت علاوه‌بر طرح، می‌توانید قیمت هر محصول را هم به‌شکل لحظه‌ای ببینید.

و اما برویم سراغ پرده های شید. پرده های شید نوعی از پرده‌ها هستند که در گذشته استفاده از آنها خیلی مرسوم بود. البته اغلب این نوع پرده‌ها به‌عنوان یک لایه محافظ برای پردۀ اصلی در نظر گرفته می‌شدند. اما امروز با کمی تغییر در ظاهر و ساختار، پرده های شید استفادۀ بیشتری نسبت به قبل دارند. اگر هنوز متوجه نشدید که این نوع پرده دقیقاً چه شکلی است، باید بگوییم که شید همان پرده‌هایی است که از یک ورقه نازک ساخته شده و در حالت بسته، دور میله پلاستیکی که بالای آن نصب شده، به شکل دایره‌ای جمع می‌شود.

پرده ‌های شید بیشتر نه به‌عنوان یک عایق نور یا حتی گرما و سرما، بلکه به‌عنوان یک پرده تزئینی استفاده می‌شوند که به‌خاطر طرح متفاوتش دکوراسیون خانه را خاص می‌کند. برای مشاهده انواع طرح‌های پرده شید مانند پرده شید رول و همینطور بررسی قیمت این محصول، وارد صفحه فروش  پرده شید در سایت شوید. حتی می‌توانید در صورت نیاز به شکل آنی پرده منزل خودتان را در اندازه دلخواه‌، آنلاین سفارش بدهید.

نکاتی در مورد خرید پرده

خب، قبل از اینکه این مطلب به اتمام برسد، بهتر است کمی هم در مورد نکات مهم خرید پرده بخوانیم. در ادامه چند نکته مهم و تاثیرگذار را که در هنگام خرید به‌کارتان می‌آید، به شما آموزش می‌دهیم.

اندازه پرده

اول از همه اینکه برای انتخاب اندازه‌های پرده‌های پارچه‌ای، خواهشاً وسواسانه رفتار کنید. خیلی‌ها تصور می‌کنند که باید دقیقاً به اندازۀ متراژ عرض و ارتفاع پنجره، پارچه بخرند. اما همانطور که می‌دانید، پرده‌ها چه از پایین و چه از طرفین، بهتر است که مقداری پارچۀ اضافی داشته باشند تا خانه را زیباتر کنند. پس حواستان به این موضوع باشد.

هدف از خرید پرده

 هدف‌تان را از خرید پرده را مشخص کنید. بعضی‌ها برای زیباتر کردن منزل پرده می‌خرند، هدف بعضی دیگر، کنترل دمای خانه است و بعضی‌ها هم ترجیح می‌دهند به کمک پرده‌ها تا جای ممکن از ورود نور به خانه جلوگیری کنند. پس اول از همه هدف‌تان را مشخص کنید و سپس متناسب با هدفتان، محصول موردنیاز را انتخاب کنید.

میله پرده

مطمئناً حین خرید حواس‌تان به این نکته هست که رنگ و نوع پرده به بقیۀ دکوراسیون منزل شما نزدیک باشد. اما شاید به میله پرده آنچنان که باید اهمیت ندهید. برخلاف آنچه خیلی‌ها تصور می‌کنند، میله پرده‌های امروزی اغلب به دلیل اندازه بزرگ‌شان روی دکوراسیون و زیبایی منزل تاثیر دارند. پس به رنگ و ظاهر آنها هم دقت کنید.

در نظر گرفتن شرایط

شرایط‌تان را در نظر بگیرید! ممکن است کودکانی داشته باشید که در هر حال با شیطنت‌های‌شان پرده‌ها را کثیف می‌کنند. یا اصلاً پرده را برای آشپزخانه بخواهید. در این شرایط بهتر است از پرده‌هایی با پارچه قابل شستشو مثل پرده زبرا کمک بگیرید. از آنطرف ممکن است بخواهید برای زیباتر شدن منزل، به پرده جزئیاتی مثل یالان و… اضافه کنید. در این شرایط هم باید به کیفیت گیره، میله پرده و سنگین بودن جنس پارچه‌ها دقت کنید.

فاصله از سقف

برای نصب پرده از سقف، ۲ سانتی‌متر فاصله را در نظر بگیرید. زیاد پایین بردن پرده باعث کوتاه نشان دادن دیوار خانه می‌شود. ولی اگر پرده بلند باشد و آن را تا نزدیکی سقف ببرید، سقف خانه بسیار بلندتر نشان داده شده و خانه زیباتری خواهید داشت.

آیا پرده شید بهترین انتخاب برای آشپزخانه شماست؟

۲۰ مدل پرده آشپزخانه که فضا را روشن می‌کنند

اگر به دنبال آن هستید که انرژی و حس و حال تازه‌ای به آشپزخانه خودتان ببخشید و در دکوراسیون آن تغییراتی ایجاد کنید، بهترین راهکار انتخاب مدل پرده آشپزخانه تازه است. در این مطلب با شما هستیم تا مدل‌های جدید و متنوعی از پرده آشپزخانه را با هم مرور کنیم و ایده‌های خوبی از آن‌ها بگیریم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تنوع مدل پرده آشپزخانه

انتخاب یک پرده مناسب برای دکور آشپزخانه می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زیبایی فضا و البته شیک‌تر به نظر رسیدن آن داشته باشد. خوشبختانه امروزه مدل‌های بسیار متنوعی از انواع طرح و رنگ‌های پرده در بازار تولید و عرضه می‌شود و به همین دلیل نیز دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. یعنی با هر سلیقه و البته بودجه‌ای که باشید می‌توانید پرده موردنظر خودتان را انتخاب کنید.

انواع پرده آشپزخانه

فرقی نمی‌کند که در خانه‌ای روستایی زندگی کنید یا یک برج مدرن! پرده‌های آشپزخانه انواع مشخصی دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل این موارد می‌شوند:

  • پرده تمام پنجره
  • پرده نیمه
  • پرده‌های والان ساده
  • پرده‌های والان چتری
  • پرده‌های والان چین‌دار
  • شیدهای رومی
  • شیدهای کشویی
  • زبرا
  • رومن

شما می‌توانید از این پرده‌ها، چه برای پوشش خانه و چه برای صرفاً جلوگیری از ورود نور به داخل آشپزخانه استفاده کنید.

۲۰ ایده برای پرده آشپزخانه

بعد از مواردی که تا به اینجا گفتیم، نوبت به آن می‌رسد که نگاهی به مدل‌های مختلف پرده آشپزخانه بیندازیم که می‌توانند ایده‌های خوبی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌تان باشند.

پرده‌های وینتیج آشپزخانه

پنجره کوچکی که در این تصویر مشاهده می‌کنید، صرفاً با یک پرده چاپی معمولی پوشش یافته که طرح‌های سیاه و سفید آن، حس و حال یک چیدمان جذاب وینتیج را به ذهن ما می‌آورد.

قطعه‌های چوبی

درست است که شاید این ایده کمی عجیب به نظر برسد، ولی مطمئن باشید بهترین انتخاب برای آن دسته از افرادی است که صرفاً به دنبال یک پرده برای جلوگیری از ورود نور مستقیم آفتاب به داخل آشپزخانه هستند. همان‌طور که در این تصویر می‌بینید، می‌توانید با انتخاب یک طرح وینتیج جذاب روی چوب خود، بهترین پوشش را برای پنجره‌تان داشته باشید.

پرده‌هایی با سبک‌های هوس‌انگیز

آشپزخانه‌ای که در این تصویر مشاهده می‌کنید، در فضایی ساحلی طراحی شده و این مدل از پرده نیز برای آن، یکی از بهترین انتخاب‌ها بوده است. شاید چنین مدل‌هایی نتوانند برای تمامی فصول سال مورد استفاده قرار بگیرند، اما باز هم هوس‌انگیز هستند و به همین راحتی‌ها نمی‌توان از آن‌ها دست کشید.

پرده‌های رولی کلاسیک

اگر به دنبال آن هستید که از الهامات سبک کلاسیک نیز در دکوراسیون آشپزخانه‌تان استفاده کنید، می‌توانید به دنبال پرده‌های آشپزخانه رولی بروید، چیزی که نمونه بسیار زیبایش را به خوبی در این تصویر مشاهده می‌کنید.

پرده والان آشپزخانه

آشپزخانه‌ای که در این تصویر می‌بینید، با استفاده از تضادی که میان فضای خنثی و همین‌طور پرده طلایی ایجاد کرده، توانسته حس و حال سلطنتی خوبی در فضا پیاده‌سازی کند. اگر شما هم به دنبال چنین ایده‌هایی هستید، به یاد داشته باشید که بهتر است به سراغ پرده‌های ضخیم‌تر و سنگین‌تر بروید.

پرده آشپزخانه رومن

به‌طور کلی پرده‌های آشپزخانه رومن این توانایی و قابلیت را دارند که در هر رنگ و طرحی که هستند، بتوانند به‌عنوان یک انتخاب خوب، مورد استفاده قرار بگیرند. نکته مهم اینجاست که بتوانید تناسب خوبی میان فضای آشپزخانه و همین‌طور طرح و رنگ پرده‌تان برقرار کنید.

پرده‌های مدرن کافه‌ای

احتمالاً شما هم این مدل از پرده‌ها را بیشتر در کافه‌ها دیده‌اید، پرده‌هایی که بیشتر حس و حال کافه‌های اروپایی را تداعی می‌کنند و می‌توانند جان دوباره‌ای به آشپزخانه شما ببخشند. بنابراین اگر شما هم بدتان نمی‌آید که جذابیت‌های دراماتیکی به آشپزخانه‌تان بدهید، می‌توانید به سراغ این مدل‌ها بروید.

پرده سفید آشپزخانه

استفاده از پرده‌های سفید در فضای آشپزخانه، بیشتر می‌تواند حس و حال چیدمان‌های قدیمی را تداعی کندو فضاهایی ساده و در عین حال مطبوع که می‌توانند ایده خوبی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌تان باشند.

پرده مدل کرکره‌ای خنثی

این مدل از پرده‌ها، ایده بسیار خوبی برای خانه‌هایی هستند که کمترین میزان دید را نسبت به خانه‌های اطرافشان دارند! این یعنی کافی است صبح‌ها پرده را بالا بدهید و شب‌ها هم پایین بیاورید.

تلفیق الگوهای پارچه

یکی‌دیگر از ایده‌هایی که برای مدل پرده آشپزخانه‌تان داریم، این است که از پرده‌هایی با الگوهای متفاوت استفاده کنید. با این کار می‌توانید فضایی منحصر به خودتان داشته باشید، دقیقاً همانند چیزی که در این تصویر می‌بینید.

پرده روستیک کنفی

اگر عاشق خانه‌های روستایی و مزرعه‌ای هستید می‌توانید با خیال راحت به سراغ پرده‌هایی بروید که به شکل گونی و از جنس کنف هستند. چنین مدل‌هایی می‌توانند فضای آشپزخانه‌تان را زیر و رو کنند.

مدل پرده سفید مدرن

در برخی از شرایط استفاده از پرده‌های مدرن ساده، بهترین انتخاب است. این مدل‌ها می‌توانند پرستیژ طراحی آشپزخانه‌تان را حفظ کنند و در عین حال نیز آن را روشن و بزرگ‌تر جلوه دهند.

پرده آشپزخانه با گل‌های درشت

اگر این مدل از پرده آشپزخانه با سلیقه و البته طراحی آشپزخانه‌تان تناسب دارد، می‌توانید به‌عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها روی آن حساب کنید. قطعاً با نصب چنین مدل‌هایی از پرده می‌توانید زیبایی پنجره‌تان را چندین برابر کنید.

پرده‌های چین‌دار

این مدل از پرده‌های چین‌دار که معمولاً بافت خشکی هم دارند برای آشپزخانه‌های مدرن، بهترین انتخاب هستند. استفاده از این مدل می‌تواند برای کسانی که عاشق سادگی و استفاده از سبک مینیمال هستند، بسیار مناسب باشد.

مدل‌هایی با میله پرده‌های داربستی

استفاده از پرده‌هایی که در این تصویر می‌بینید، فضای آشپزخانه شما را به سبک صنعتی و معاصر نزدیک می‌کند و می‌تواند طراحی شیک و جذاب زنانه‌ای را ایجاد کند.

پرده آشپزخانه بلند

این مدل پرده‌ها از سقف تا کف زمین ادامه پیدا می‌کنند و می‌توانند فضای باشکوهی در آشپزخانه‌تان ایجاد کنند. توصیه می‌کنیم اگر سقف کوتاهی در آشپزخانه‌تان دارید، به دنبال چنین مدل‌هایی نروید. چراکه فضا را به مراتب کوچک‌تر و محدودتر خواهند کرد.

پرده‌هایی با الگوی حریر

اگر پرده‌های حریر را دوست دارید، اما در عین حال هم نمی‌خواهید به سراغ مدل‌های ساده بروید، می‌توانید از پرده‌های حریر طرح‌دار استفاده کنید. نمونه‌ای زیبا از این پرده را در آشپزخانه با سبک معاصر این تصویر می‌بینید.

پرده آشپزخانه با پوشش کامل

در این تصویر، آشپزخانه‌ای را می‌بینید که با انتخاب پرده‌هایی سرتاسری، پوشش کاملی به پنجره خود بخشیده است. انتخاب پارچه آبی و سفید برای این پرده، زیبایی زرق و برق آن را به مراتب بیشتر کرده است.

پرده طرح‌دار قدیمی

احتمالاً شما هم وقتی این تصویر را دیدید، به یاد پرده‌ها و پارچه‌های طرح‌دار قدیمی افتادید! شما هم می‌توانید با انتخاب پرده‌هایی با طرح‌های قدیمی، فضای متفاوتی را برای آشپزخانه‌تان ایجاد کنید.

پرده نیمه کافی‌شاپی

این مدل از پرده‌ها که در قسمت بالایی پنجره قرار می‌گیرند، فضای بسیار گرمی در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. به همین دلیل نیز می‌توانید در آشپزخانه‌های جمع و جور و دنج خود از آن استفاده نمایید.

جمع‌بندی

درست است که میان چندین و چند مدل، طرح و رنگ‌های مختلف پرده، دایره انتخاب وسیع‌تر شده و در نتیجه کار برای شما سخت‌تر می‌شود، ولی با این حال می‌توانید با کمک مدل‌ها و ایده‌های متفاوتی که در رابطه با پرده آشپزخانه می‌بینید، سلیقه‌تان را محک بزنید و ببینید کدام یک از این مدل‌ها، انتخاب بهتری برای آشپزخانه شما خواهد بود.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا